כרך פז | גיליון #02 | זכויותך | כסלו תשעד, נובמבר 2013 - page 104

104
תשע"ד 3102 -4102
זכויותיך
היריון
איסור פגיעה בהיקף המשרה בהיריון
.
חופשת לידה
ראה
הגבלת פיטורין
.
חופשת לידה
ראה
שמירת היריון/ בדיקות בתקופת היריון/ טיפולי פוריות
חופשת מחלה.
ראה
תקנון שירות עובדי ההוראה באינטרנט
כל העדכונים לתקנון שירות עובדי ההוראה מופיעים במהדורה שבאתר
האינטרנט של משרד החינוך. אי לכך יש להשתמש אך ורק במהדורה זו,
ולא במהדורות הקודמות שהופיעו כספר.
www
.
education
.
gov
.
il
/
sherut
כתובת האתר
השתלמות
התיישנות לימודים לתעודת הוראה
(נה/5)
יוצאי מוסדות להכשרת עובדי הוראה, שלמדו באחד המוסדות המוכרים והשלימו
את שנות לימודיהם אך אינם זכאים לתעודת הוראה בגין חובות קבלה ו/או חובות
לימודים, יוכלו להשלים את חובותיהם על פי המפורט להלן:
א. ההשלמה תוך שנתיים מסיום הלימודים תהיה על פי התוכנית המקורית של
המתכשרים.
ב. ההשלמה לאחר שנתיים ועד שש שנים מסיום הלימודים תהיה על פי תוכנית
לימודים, שתיבנה לפונים על ידי מוסד ההכשרה, בהתייחס לחובות הקבלה,
ללימודים ולדרישות העכשויות של המוסד בתחום ההכשרה.
ג. חזרה ללימודים לאחר 6 שנים (לא כולל שנות שירות צבאי לאחר סיום הלימודים)
תיחשב כפנייה חדשה לקבלה למוסד, הטעונה הסכמת המוסד ועמידה בתוכנית
לימודים, שתיקבע על ידי המוסד (כולל אפשרות להכרה בלימודים קודמים).
כללים אלו יחולו על מי שיפנו להשלמת חובות החל משנת הלימודים התשנ"ז.
השתלמות בית־ספרית
החל מיום 49.9.1 בוטלה
לשאלות חברים חוזרת הסתדרות המורים ומבהירה:
חובת ההשתלמות הבית־ספרית. אסמכתא: הסכם השכר 49.9.91. פורסם
מכאן - שהשתלמות בית־ספרית
בחוזר מנכ"ל מיוחד י', מאי 6991, עמ' 22.
רשות בלבד!
היא
התמחות בהוראה (סטאז')
(עא/1)
1.1 כל עובד הוראה חדש הנכנס לעבודה במערכת החינוך מועסק בשנה הראשונה
כמתמחה בהוראה.
2.1 בשנת ההתמחות המתמחה חייב להשתתף בסדנת התמחות בהיקף של 06
שעות. הסדנה מתקיימת באחת המכללות לחינוך או האוניברסיטאות. סדנה זו
היא מסגרת הפיתוח המקצועי הנדרשת למתמחים בהוראה. השתתפות בסדנה
היא חובה אף שהסדנה איננה מוכרת לצורך קידום במסגרת ההסכם "אופק חדש".
3.1 בשנת ההתמחות אין לחייב מתמחים להשתלב בקורסים אחרים של פיתוח
מקצועי, במיוחד לאור העובדה שהם אינם יכולים לצבור בשנה זו קידום
במסגרת ההסכם "אופק חדש".
4.1 בשנת ההתמחות המתמחה מקבל ליווי אישי שבועי של חונך. החונך מתמנה על
ידי המפקח או על ידי מנהל בית ספר ומתוגמל על עבודתו.
5.1 בשנת ההתמחות יוערך המתמחה בהערכה מעצבת ומסכמת. ההערכה המסכמת
תמשיך להתנהל באמצעות המערכת הממוחשבת של יישומי המנב"ס.
6.1 מתמחה שלא הוערך בהצלחה בהערכה המסכמת של שנת ההתמחות לא יוכל
לקבל רישיון לעיסוק בהוראה ולא יוכל להשתבץ בעבודה במערכת החינוך.
1.2 מורים בשנה הראשונה לאחר ההתמחות
קורס
א. כל מורה חדש בשנה הראשונה שלאחר ההתמחות נדרש להשתתף ב
חדשים בהיקף של 06 שעות. קורס זה מתקיים באחת המכללות לחינוך
למורים
או האוניברסיטאות. מסגרת הקורס כוללת 04 שעות קבוצתיות במכללה לחינוך
או באוניברסיטה ו־02 שעות אישיות במסגרת ליווי אישי על ידי מורה מלווה,
המתמנה על ידי המפקח או על ידי מנהל בית הספר ומתוגמל על עבודתו. הקורס
הזה הוא המוכר לצורך קידום במסגרת ההסכם "אופק חדש".
ב. בשנה הראשונה שלאחר ההתמחות אין לחייב את המורים החדשים להשתלב
בקורסים אחרים או נוספים של פיתוח מקצועי, שכן הקורס למורים חדשים
הוא הקורס המתאים במיוחד למורים החדשים בשלב כניסתם למקצוע. במקרים
מיוחדים, כגון דרישה ללימודים בתחום יעדי המשרד, תאושר למורה החדש
צבירת נקודות לקידום גם על קורס נוסף.
2.2 מורים בשנה השניה לאחר ההתמחות
בהיקף של
ליווי אישי
כל מורה חדש בשנה השנייה שלאחר ההתמחות נדרש לקבל
02 שעות. הליווי מתבצע על ידי מורה מלווה המתמנה על ידי המפקח או על ידי
מנהל בית ספר ומתוגמל על עבודתו.
3. חונכים ומלווים
1.3 כל מפקח או מנהל ידאג להפנות את הטובים שבעובדי ההוראה לפיתוח מקצועי
א
|||||||||||||||||
ב
|||||||||||||||||
ג
|||||||||||||||||
ד
|||||||||||||||||
ה
|||||||||||||||||
ו
|||||||||||||||||
ז
|||||||||||||||||
ח
|||||||||||||||||
ט
|||||||||||||||||
י
|||||||||||||||||
כ
|||||||||||||||||
ל
|||||||||||||||||
מ
|||||||||||||||||
נ
|||||||||||||||||
ס
|||||||||||||||||
ע
|||||||||||||||||
פ
|||||||||||||||||
צ
|||||||||||||||||
ק
|||||||||||||||||
ר
|||||||||||||||||
ש
|||||||||||||||||
ת
|||||||||||||||||
1...,105,106,107,108,109,110,111,112,113,114 94,95,96,97,98,99,100,101,102,103,...188
Powered by FlippingBook