כרך פז | גיליון #02 | זכויותך | כסלו תשעד, נובמבר 2013 - page 96

96
תשע"ד 3102 -4102
זכויותיך
תשלומי קצובת הבראה ביגוד ומענק יובל מעל %001
עובדי הוראה המועסקים אצל מעסיק אחד יקבלו תשלומי קצובת הבראה,
קצובת ביגוד ומענק יובל עד %001 גם אם עובדים מעל %001.
, ועובדים בס"ה מעל
עובדי הוראה המועסקים אצל יותר ממעסיק אחד
%001 משרה, יקבלו אצל כל מעסיק בנפרד את הקצובה היחסית המגיעה
גם אם עולה על %001.
דהיינו - עובד הוראה יכול לקבל קצובת הבראה, ביגוד ומענק יובל מעל
%001 בתנאי שעובד אצל יותר ממעסיק אחד, והיקף העסקתו הכולל מעל %001.
: חוזר בני בנימין 31/6).
אסמכתא
(
הגדרת שנת עבודה
שישה חודשים לפחות
שנת עבודה (לצורך ותק וניסיון) תיחשב תקופת עבודה של
שנת ותק בהוראה אינה
הערה:
.
ב־3/1 משרה לפחות באותה שנת לימודים
בהכרח שנת ותק לצורכי חישוב גמלאות או פיצויי פיטורין.
הגנה משפטית
משפטים
ראה
עו"ה בתפקידי הדרכה
(סד/2 ב') 
מטרת ההדרכה של עובדי הוראה היא לקדם את האיכות ואת המקצועיות של
ההוראה ועקב כך את הישגי התלמידים במערכת החינוך. ההדרכה מכוונת לטפל
במיומנויות יסוד, בתוכניות לימודים ובתחומים לימודיים וחינוכיים - ערכיים, על
פי ההדגשים והקדימויות של משרד החינוך התרבות והספורט.
השכלתו והכשרתו של המדריך
המועמד לשמש בתפקיד הדרכה מחויב לעמוד בקריטריונים האלה:
א. בעל תואר ראשון לפחות (למדריכים בחינוך העל־יסודי ולמדריכים מרכזים רצוי
תואר שני).
ב. בעל תעודת הסמכה להוראה או רישיון הוראה קבוע.
ג. בעל ותק וניסיון של 4 שנים לפחות בהוראה.
ד. התמחות בתחום הדעת או בתחום החינוכי שבו ידריך.
ה. רצף לימודים בתוכנית הכשרה מוכרת לתפקיד הדרכה (רצוי 422 שעות לאורך
שנתיים). כמו כן יהיה המדריך המרכז בעל הכישורים האלה: ניסיון מקצועי רב
בתחום שהוא מופקד עליו, כישורי הדרכה ויכולת ארגונית.
מתפקידי המדריך
פיתוח מקצועי־פדגוגי של עובדי חינוך והוראה תוך חיזוק יכולתם לפעול בצורה
o
אוטונומית במוסדות החינוך.
מתן כלים לעובדי חינוך והוראה לזיהוי ולאיבחון של צרכים חינוכיים ולימודיים
o
של אוכלוסיות שונות והתאמת דרכי ההוראה לצרכים אלו.
סיוע לעובדי החינוך וההוראה בהכרת תוכנית הלימודים על כל מרכיביה
o
והתאמת דרכי ההוראה והשימוש בחומרי למידה לאוכלוסיות שונות.
סיוע בקליטתם ובקידומם של עובדי הוראה חדשים ומורים / גננות עולים.
o
קידום ההוראה בסביבת למידה עתירת טכנולוגיה.
o
הערה:
עידוד יזמות וחידושים במערכת, ברמה ארצית, מחוזית ומוסדית.
o
תפקיד המדריך אינו לפקח על עבודתם של המורים על פי תקנות חינוך ממלכתי
(סדרי הפיקוח). אין להטיל עליו תפקידים שהם בתחום סמכותו הבלעדי של
המפקח (חוזר מנכ"ל סה/1 א' עמ' 53).
להלן פירוט תנאי העבודה:
המינוי ניתן בדרך כלל לשנה אחת בלבד,
עבודתו של המדריך היא זמנית.
א.
.1
והוא ניתן על תנאי, שאין בו קביעות, וזאת בהתאם להחלטת הממשלה לפי חוק
שירות המדינה (מינויים), התשי"ט - 9591.
, ואולם מנהל המחוז או מנהל לשכת
המדריך יועסק עד שש שנים רצופות
ההדרכה, כל אחד בתחום סמכויותיו, יהיה רשאי להתיר, בהסכמת חשב המשרד,
את העסקתם של מורים וגננות בתפקידי הדרכה גם לתקופה שתעלה על שש
שנים רצופות, וזאת לעניין הדרכתם של מורים וגננות במקצועות לימוד או
בנושאים חינוכיים, בתנאי שהמדריך עבר הכשרה מתאימה במהלך חמש השנים
האחרונות. הכשרה זו כוללת כישורי הדרכה, יידע דיסציפלינרי ויידע של תהליכי
הוראה ולמידה - כל זאת במיכסה מצטברת של לפחות 422 שעות. תינתן
עדיפות למדריכים בעלי תואר שני רלוונטי.
ב. אפשר למנות מדריך ליותר משנה אחת ברציפות, בכפיפות ל־א' לעיל, בתנאי,
שבכתב המינוי יצוין, שהמשרד רשאי להפסיק את העבודה בתפקיד לקראת כל
שנת לימודים.
מורה בתפקיד הדרכה
.2
א. על "מורה בתפקיד הדרכה" להורות בפועל בבית הספר, במקביל לעבודתו
בהדרכה, לפחות יומיים בשבוע (3/1 משרה), להוציא גננות בתפקידי הדרכה.
ב. מספר ימי ההדרכה למורה בתפקיד הדרכה (להוציא גננת בתפקיד הדרכה) לא
יעלה על 4 ימים.
(תשע/01)
מדריך מרכז
.3
א. מדריך מרכז חייב להורות בפועל במקביל לעבודתו בהדרכה.
ב. מדריך מרכז יוכל לקבל מינוי כמורה בתפקיד הדרכה בהיקף של עד 4 ימי הדרכה.
ג. במקרים חריגים תאושר העסקה של מדריכים בששה ימי הדרכה לשנה"ל תשע"א.
יחידת העבודה השבועית של המדריך היא בת 5.24 שעות לפי פירוט זה:
.4
יום עבודה אחד, 6/1 משרה (7 שעות ליום עבודה)
o
2 ימי עבודה, 6/2 משרה (7 שעות ליום עבודה)
o
3 ימי עבודה, 6/3 משרה (7 שעות ליום עבודה)
o
4 ימי עבודה, 6/4 משרה (7 שעות ליום עבודה)
o
5 ימי עבודה, 5/5 משרה, שהם משרה מלאה (5.8 שעות ליום עבודה).
o
מורה המועסק במשרה מלאה אחת, הכוללת הדרכה והוראה, רשאי לעבוד חמישה
ימים בשבוע, למעט מורה שיסכים לעבוד שישה ימים בשבוע.
5. מדריך יקבל את שכרו לפי הטבלה של שכר עובדי ההוראה, בהתאם להשכלתו
ולוותקו בהוראה. נוסף על כך הוא זכאי לגמול הדרכה כמפורט להלן. גמול זה
ישולם לו כל עוד הוא ממלא תפקיד זה בפועל.
הוותק
גמול מדריך (באחוזים)
1
47.5
2
49.5
3
51.0
4
53.0
5
54.5
6
56.5
7
58.5
8
60.5
9
62.0
10
63.5
11
66.0
12
68.0
13
70.5
מדריך בעל תואר אקדמי, בשתי שנות הוותק הראשונות
6. למרות המצוין בטבלה,
, החל מיום 10.1.1.
לעבודתו בהדרכה, זכאי לגמול מדריך בגובה %34 בלבד
מדריך בעל תואר אקדמי ובעל ותק של מעל לשנתיים בתפקיד זה זכאי החל
מ־10.1.1 לקבל גמול מדריך לפי השיעור הקבוע למדריך המובא בטבלה.
עובד הוראה בתפקיד הדרכה המבוטח בפנסיה תקציבית, יהיה זכאי לגמול
.7
הדרכה בגמלאות בתנאי שישמש כמורה בתפקיד הדרכה שנתיים לפחות
חוזר בני בנימין 0102/6). הגמול לפנסיה יחושב לפי שיעור המשרה בה
אסמכתא:
(
הועסק העובד בשנה האחרונה ערב הפרישה לגמלאות (מכתב רונית זיו, מינהלת
הגמלאות באוצר 60.1.42). 
בגין עבודתו בהדרכה לפי השיעורים
הוצאות אש"ל
8. א. "מדריך מרכז" יהיה זכאי לקבל
א
|||||||||||||||||
ב
|||||||||||||||||
ג
|||||||||||||||||
ד
|||||||||||||||||
ה
|||||||||||||||||
ו
|||||||||||||||||
ז
|||||||||||||||||
ח
|||||||||||||||||
ט
|||||||||||||||||
י
|||||||||||||||||
כ
|||||||||||||||||
ל
|||||||||||||||||
מ
|||||||||||||||||
נ
|||||||||||||||||
ס
|||||||||||||||||
ע
|||||||||||||||||
פ
|||||||||||||||||
צ
|||||||||||||||||
ק
|||||||||||||||||
ר
|||||||||||||||||
ש
|||||||||||||||||
ת
|||||||||||||||||
1...,97,98,99,100,101,102,103,104,105,106 86,87,88,89,90,91,92,93,94,95,...188
Powered by FlippingBook