פנים | כתב עת לתרבות, חברה וחינוך - page 11

נשים, %11 גברים. לפי נתוני הסקר גילם הממו
צע בתחילת הלימודים היה 14 ]טווח: 82-55[.
שפות האם של מוסמכי התוכנית מגוונות: %76
עברית, %81 ערבית, %01 אנגלית ו-%5 רוסית
ושפות אחרות. כולם עבדו בהור
אה ובחינוך. %7.22 מהמשיבים
לימדו בבית ספר תיכון, %7.61
לימדו בחט"ב, %6.31 לימדו
בבי"ס יסודי ו-%5.1 לימדו
באולפן לעברית.
כל המשיבים על השאלון ציינו
שהלימודים בתוכנית תרמו להת
פתחותם המקצועית. במדרג שבין
1 )לא תרמו כלל להתפתחותי המקצועית( לבין 5
)תרומה משמעותית ביותר( בולטים במיוחד
הרכיבים הנוגעים ליכולת לבצע מחקר )31.4(,
הרצון לבצע מחקר )1.4( ושיפור בתחושת
המסוגלות העצמית )10.4(. מיד אחריהם ידע על
שפה ועל רב-לשונית )59.3( ועמדה כלפי רב-
תרבותיות )29.3(.
ביקשנו ללמוד אם וכיצד לימודיהם לתואר
שני תורמים לשדרוג ולהעלאת הרמה של
מערכת החינוך בישראל בתחומים שונים וברמות
שונות. שאלנו מי מהסטודנטים שינה משהו
בקריירה בעקבות הלימודים בתוכנית. מוסמכים
ציינו כי שינו מסגרות עבודה ועברו לתפקידים
התובעים תואר שני. שניים מהמשיבים ממלאים
תפקידי ניהול; תשעה מהמשיבים ממלאים
תפקידי הדרכה בבתי הספר או בפיקוח, בעברית
ובאנגלית )רק שניים מהם מילאו תפקיד כזה
בתחילת לימודיהם(. שלושה מהמשיבים עובדים
בתכנון לימודים ובפיתוח תוכניות לימודים
)שניים מהמשיבים עסקו בתחום זה בתחילת
לימודיהם(. %63 מהמשיבים אמרו כי הלימודים
עודדו במידה רבה ביצוע שינוי בקריירה, %93
אמרו שעודדו במידה מסוימת.
הלימודים לתואר שני היו גורם מדרבן עבור
חלק ניכר מהמשיבים לסקר להמשיך בלימודים
אקדמיים. %26 מהמשיבים אמרו שיש להם כוונה
להמשיך ללמוד לתואר שלישי, ביניהם היו שציי
נו כי הם ממתינים ללימודי תואר שלישי במכל
לות לחינוך. בינתיים, 4 מהמשיבים )%6( לומדים
לתואר שלישי במוסדות שונים, ואחת כבר סיימה
לימודי תואר שלישי בביה"ס לחינוך באוניברסי
טת תל אביב.
∫ÌÂȉ ̉ ‰Ùȇ ≠ ˙ÈÎÂ˙‰ ÈÎÓÒÂÓ
˙ÂÂȇȯ ¯Á·Ó
מהראיונות ניתן ללמוד כי מוסמכי התוכנית
ממלאים תפקידים שונים בהוראה )של עברית, אנג
לית וערבית(, הנחיה, פיקוח וניהול במערכת החינוך
הפורמלית והלא פורמלית. יצוין כי חלק מהתחקי
רים נערכו באדיבות "בן חורין אלכסנדרוביץ'":
אסטרטגיה, תקשורת וניהול משברים.
לילי כץ
מדריכה להוראת עברית מטעם הפיקוח במשרד
החינוך. לפני לימודיה היתה מורה לעברית בבית
11
≠·¯‰ ˙·ίÂÓ‰ ˙·˜Ú·
Ìȯ˜ÂÁ ¨ÌÏÂÚ· ˙È¢Ï
∫ÌÈ‚˘ÂÓ‰ ÔÈ· ÌÂÈÎ ÌÈÈÁ·Ó
‰ÈÈ˘ ‰Ù˘ ¨˙ÙÒÂ ‰Ù˘
‰¯Ê ‰Ù˘Â
I...,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,...144
Powered by FlippingBook