פנים | כתב עת לתרבות, חברה וחינוך - page 13

לאחר לידת ילדה השני התחילה ללמד שיעו
רים פרטיים באנגלית. ואז, הרגישה שיש לה
כישרון ויכולת 'להעביר את החומר הלימודי
בצורה שמעניינת הן אותה והן את התלמידים.
תחילה בחרה ללמד במגזר הפרטי, בבתי ספר
ללימודי שפות, שם עבדה כשש שנים, עד שהח
ליטה שזה הייעוד שלה, למדה הוראה והיא
בעלת תעודת הוראה.
את הפעם הראשונה שבה נכנסה למערכת החי
נוך בישראל לא תשכח לורה לעולם. "כשבדקתי
את האפשרות לעסוק בהוראה שלחו אותי לבית
ספר מסוים במרכז הארץ. נכנסתי בשמונה וכבר
ב-03:21 התפטרתי. זו הייתה הפעם הראשונה
שדרכתי בבית ספר ישראלי, והייתי בהלם. כמי
שבאה באה מבית ספר יוקרתי
באנגליה, היחס של התלמיד
למורה זעזע אותי. היום,
לעומת זאת, תפיסת העולם
שלי בנושא שונה במאה שמו
נים מעלות, ואני מברכת על
הפתיחות של הילדים עם המו
רה, אבל אז הייתי בהלם. יש
משהו מרענן בילד הישראלי,
שהוא מאוד אנרגטי, לפעמים
לטובתו ולפעמים לרעתו. אני
אוהבת את האנרגיה כאן."
באנגליה, מספרת לורה, היא למדה בבית הספר
צרפתית וגרמנית. את החוויה הזו היא לוקחת איתה
בכל יום שבו היא מלמדת בכיתה, "אני מנסה לא
ללמד בדרך שבה לימדו אותי, כי גרמנית לימדו
אותנו בצורה יבשה".
"בהוראת האנגלית אני ידועה בכך שאין לי
גבולות, אני אוהבת לעשות ניסיונות וחידושים.
אני פריק של הכנסת טכנולוגיה לכיתה וכל מה
שמשתמע בכך", היא מספרת בהתרגשות. "לכל
תלמיד יש היום סמארטפון, שזה ממש מחשב
אישי קטן, אתו ניתן לחקור של העולם, הכל
באנגלית כמובן."
לורה מספרה כי לתפיסתה "אנגלית זה לא רק
דקדוק, זו גם שפה חיה שמתקשרים באמצעותה
בכל העולם, ואני מקווה לגרום לתלמידים ליהנות
מהחוויה. לפני כמה שבועות רקדתי יחד עם
התלמידים בכיתה לצלילי השיר
the in
dancing
streets
, לאחר שסיימנו ללמוד על התנועה של
זכויות האזרח. אני משתמשת בכל החושים בשיעו
רים, כדי לעורר דרכם את הסקרנות של הילדים".
היא מסכמת ואומרת, שהייתה רוצה שיותר
דוברי אנגלית כשפת אם ייכנסו למקצוע. לצערה,
היא אומרת, "היום מי שדובר אנגלית כשפת אם
נמשך יותר למקצועות שנחשבים אטרקטיביים.
הייתי רוצה לראות יותר מורים צעירים עם
מוטיבציה ורעיונות יצירתיים."
דינה אבו עוביד
מתגוררת בכפר מייסר ליד באקה אל גרבייה,
מורה לאנגלית בתיכון ומרצה במכללה לחינוך
אלקאסמי. היא לומדת לקראת תואר שלישי באו
ניברסיטת בר-אילן.
"הגעתי להוראה בגיל 22, לאחר שלמדתי
ספרות אנגלית באוניברסיטת תל אביב", היא
מספרת. לאחר שסיימה את לימודי התואר הרא
שון, התחילה ללמד אנגלית בגלל מחסור במו
רות לאנגלית. "לא חשבתי שאהיה מורה, חשבתי
שאמשיך לתואר שני ושלישי. אולם מטעמים
כלכליים החלטתי ללמד", היא מספרת בפתי
חות. "חשבתי שבתיכון יהיה יותר קל מהוראה
בחטיבת ביניים".
במגזר הערבי, אנגלית היא בעצם השפה הרבי
עית שהילדים לומדים. הם שולטים בערבית
מדוברת, מכירים ערבית ספרותית, לומדים
עברית, ורק אז אנגלית. לימוד השפה האנגלית
13
¯˘Ù‡Ó ÈÎÂÈÁ‰ ¯˜ÁÓ‰
˙ÂÏ‚Ï ˜¯ ‡Ï ‰¯ÂÓÏ
Ì‚ ‡Ï‡ ¨ß„·ÂÚ ‰Óß
ÌÈί„ ÏÚ ÚÈ·ˆ‰Ï
ÏÂÎÈ ÍÂÈÁ Ô˙ÂÚˆÓ‡·˘
ÌÈȯÒÂÓ ÌÈÎ¯Ú ˘ÓÓÏ
Ìȯ˘˜‰· ˙È˙‡ ‰‡¯Â‰Â
ÌÈÈË˙‡
I...,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23 3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,...144
Powered by FlippingBook