Table of Contents Table of Contents
Next Page  68 / 86 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 68 / 86 Previous Page
Page Background

פינת קריאה

תשוקה יוצרת בסיכון

צבי עמלי

זו הזמנה לשיח.

הוזמנתי לבחור שני שירים העוסקים בילדים ובילדוּת ולכתוב עליהם מן הפן ההתפתחותי. נעניתי בשמחה גדולה.

בחרתי בשירו של אהרן אלמוג "מוריד הגשם" ובשירה של כלת פרס נובל לספרות ויסלבה שימבּוֹרסקה, שהלכה

כלים שהוטענו

ְ

י כמו תיבות ומ

ִ

השנה לעולמה. כתבתי תוך כדי קריאת השיר ושיח עם המילים, הנחוות על-יד

בחוויות: תמונות, רגשות ומשמעויות של הפרט השרוי במשפחתו, בקהילתו, בתרבותו. גם אני, הקורא וכותב,

מביא עמי את משקעי הניסיון האישי והקולקטיבי שלי. זו, אפוא, הזמנה המופנית גם אליך. מאחר שהשירים

עוסקים בחוויות הילדות, זו גם הזמנה אל הילד שבך להצטרף אל השיח. שיח שיעסוק בדחף החיים היצירתי.

בתשוקה היוצרת ובמחשבות על כוחה ועל התנאים המאפשרים או מדכאים צמיחה. וגם הרהור על כוחה של

השירה.

א. ילד בסיכון מחלים כמשורר

האם יש משוררים שהיו ילדים בסיכון? שהם ילדים בסיכון?

האם מעשה השירה היה להם דרך לעיבוד החוויות הפוגעניות מן העבר ואמצעי להחלים את נפשם הפצועה?

תהא התשובה אשר תהא. ראוי עד מאוד להאזין לצלילי קולו של משורר החש ברגישות, רואה בדקות ומתאר

כציור חי את החוויה של היות ילד מתמודד במצוקה.

י חוויותיו והוספתי תובנות התפתחותיות אחדות.

ֵ

ניהלתי שיח עם רישומ

/ אהרון אלמוג

מוריד הגשם

עשיתי עיגול ולא יצאתי ממנו

1942-

ב

עד שלא ירדו גשמים

אותו יום הוצפו בתים ושני אנשים כמעט טבעו

באתי הביתה ואמרתי זה אני

מוריד הגשם

נתן לי אבי סטירת לחי ואמר זה אני

מוריד הסטירה

שבוע לאחר מכן עמדתי לשווא עד הצהריים

באו יונים והגו עליי אהבה.

למחרת הלכתי לבית ספרי כשאני מבקש

רעידת אדמה ומוכן להתפשר על ליקוי חמה

68

עט השדה

2012

ספטמבר