Table of Contents Table of Contents
Next Page  33 / 86 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 33 / 86 Previous Page
Page Background

מפקדת). בבית הספר למדתי את שפת הסימנים ואני מלווה ילד לקוי שמיעה בחלק מן השיעורים. פעם

בחודש אני מתנדבת עם המשפחה שלי בבית חולים (תמיד חלמתי להיות רופאה), וגם לפני החגים אני

והחברות שלי הולכות להתנדב באיסוף ואריזת מזון. אבל בינינו [...] כל פעם שאני אונליין ועוזרת לילד

עם שאלה לשיעורי בית או למבחן [...] אני גם קצת מתנדבת, לא? כשיש לי הזדמנויות להתנדב גם ברשת

האינטרנט, אני ממש שמחה על כך...

?Y-

כיצד נשמר את דור ה

דומה בחלקו לזה

Y-

אולי בגלל הקרבה בגיל והעובדה שהם חולקים את אהבתם לטכנולוגיה, שימור בני דור ה

. גם עבורם, הגמישות חיונית, כמו גם התעודות וההסמכות שיסייעו להם לנסח קורות חיים שבהם

X-

של דור ה

יוכלו להפגין ניסיון ומיומנויות שפיתחו. לדור זה, הייחודי כל כך, יש כמובן גם תהליכי שימור ייחודיים משלו:

Y-

. כמו הבייבי-בומרס, גם עבור מתנדבים בני דור ה

א. תפקידים אטרקטיביים, משמעותיים, עם תוצאות מיידיות

התפקיד ההתנדבותי חיוני לשימורם לאורך זמן. על התפקיד להיות מאתגר, מעניין, מושך וכזה המאפשר

צריך

Y-

למתנדב להבין היטב מה יהיו תרומתו והשפעתו בכך שיבצע אותו. התפקיד שיעוצב עבור בני דור ה

להיות כזה ששם דגש על תוצאות והישגים מדידים. אין להם סבלנות לתהליכים ארוכים, וגם אם מדובר

בתהליכים ארוכים, הם זקוקים למנהל התנדבות שיפרק את התוצאות הרחוקות ליעדים קצרים ובני השגה.

חי ונושם טכנולוגיה, על הארגון להשכיל להשתמש באמצעים טכנולוגיים גם כדי

Y-

. כיוון שדור ה

ב. טכנולוגיה

לשמר את מתנדביו. פתיחת קבוצת פייסבוק עבור המתנדבים ועדכונם במסרונים במידע חשוב הם שני כלים

פשוטים יחסית אך מהותיים כשמדובר בבני דור זה. אם לארגון יש אפשרות לספק למתנדבים אלה הזדמנות

לבצע חלק מתפקידם באופן וירטואלי, גם הזדמנות זו תתרום רבות להישארותם בארגון ולהתמדתם.

היא להתקדם ולגוון. על כן חשוב שהארגון ישרטט בפני

Y-

. אחת הציפיות של דור ה

ג. מסלולי קידום והתפתחות

המתנדבים מדור זה, כבר בתחילת דרכם הארגונית, את האפשרויות העומדות בפניהם להתקדם במסלול

צמיחה והתפתחות פנים-ארגוניים. כל אופק תפקידי שיוסיף אתגר ומשמעות, ישפר את תחושת המוטיבציה

שלהם ואת רצונם להישאר ולנסות "להשיג" תפקיד זה.

מצפים לתהליכי הכשרה, ליווי, הדרכה ופיקוח. הם

Y-

. בני דור ה

ד. הכשרה, משוב, רפלקציה, חניכה, ליווי

מצפים למקצועיות ולהתנדבות שתסייע להתפתחותם האישית. הם זקוקים ל"מבוגר משמעותי" שיסייע

להם להתבונן בהתנדבותם, בעצמם ובתהליך שהם עוברים וישקף להם את תרומתם, את התקדמותם ואת

צמיחתם האישית. תהליכי ליווי כאלה יתרמו מאוד להישארותם בארגון ולתחושת המחויבות שלהם כלפיו.

הוא דור צעיר, וככזה הוא זקוק לכמה שיותר הזדמנויות לפעילות חברתית.

Y-

. דור ה

ה. יצירת "דבק" חברתי

דבק חברתי יתרום רבות

Y-

תפקיד התנדבותי המבוצע בקבוצה יסייע בשימורו לאורך זמן. גם עבור בני דור ה

להישארותם בארגון, היות שהם יחושו מחויבות לא רק כלפי התפקיד, אלא גם כלפי חבריהם שמבצעים אותו

עמם.

לסיכום

מאמר יישומי זה נועד לספק נקודת מבט והתייחסות נוספת לנושא שימור המתנדבים. המסר המרכזי העולה

מן המאמר הוא כי שימור מתנדבים דורש תכנון וחשיבה, הכוללים גם התייחסות לקהל היעד הפוטנציאלי

33

עט השדה

2012

ספטמבר