Table of Contents Table of Contents
Next Page  32 / 66 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 32 / 66 Previous Page
Page Background

עט השדה

2012

פברואר

32

הוריהם). הדרך הנכונה והמשמעותית ביותר לעשות זאת היא לבדוק התאמה בשילוב עם ניתוח שונויות

משותפות. משתני ליבה מתאימים יכולים לכלול גיל/כיתה, מגדר ומוצא אתני (באוסטרליה ובניו-זילנד הנתונים

שעשויים להתקבל הם: וייטנמי, האיים הפסיפיים, אבוריג'ינים, איי מיצרי טורס וכו'). מעבר לכך, אנו בודקים

התאמה על בסיס משתנים עם תוצאות של התנהגות אנטי-חברתית, פיתוח חיובי והסתגלות לבית הספר. מאחר

שאנו עושים שימוש במבחר גדול של משתנים כדי למצוא התאמה ובקטגוריות כמו גיל, מגדר ומוצא אתני, אנו

.

***

)

Dehejia & Wahba, 2002

עושים שימוש בשיטות התאמה על בסיס נטייה או זיקה הדדית (

מרכז ידע אשלים: היינו רוצים לדעת, בהתחשב בניסיון האישי שלך בתכנית, מהי להערכתך התגלית/התובנה

המפתיעה ביותר ברמה האופרטיבית עד כה?

Mission

פרופסור הומל: מבחינתי יש שתי הפתעות עיקריות. הראשונה מתייחסת לכמה למדתי מעמיתיי מ-

, במהלך העבודה הקהילתית המשותפת שלנו, בכל הקשור לבניית אמון עם לקוחות, לחשיבות של

Australia

רתימת הקהילה במספר רב של רמות ומוקדים עוד לפני תחילת העבודה ולחשיבות המכרעת שיש לגישה

הוליסטית לצורכי המשפחה. הניסיון הזה אינו ניתן לתרגום להוראות עבודה פשוטות בספר הוראות. יתרה מזאת,

לדעתי, הוא גם קשה לניסוח במובנים של "שיטה יישומית" סטנדרטית. המפתח הוא לבנות מערכת יחסים עם

ילדים, משפחות, בתי ספר והקהילה המורחבת ולהיות משולב ומוטמע באופן יסודי עוד לפני שאפשר לעשות

עבודה אפקטיבית באמת. רעיון זה הוא בסיסי מבחינתנו והוא מלווה את הפרספקטיבה ההתפתחותית שלנו

בצורה שיטתית.

ההפתעה השנייה קשורה לרמת הקושי שלנו ביצירת הסכמים שיתופיים. כיום, אנחנו מבינים, שהכרחי לא רק

לעבוד "מלמטה למעלה" דרך הקהילה, אלא גם "מלמעלה למטה." דוגמה לכך היא עבודת הרתימה שאנו יוזמים,

עוד בשלבים מוקדמים, מול שרים ומנהלי מחלקות במגזר הציבורי על מנת לוודא שהסכמי הממשל מיושמים

בדרך ובצורה שכזו, שתאפשר לצעדים שיתופיים לשגשג.

*** Dehejia, R. & Wahba, S. (2002). Propensity score-matching methods for nonexperimental causal

studies. The Review of Economics & Statistics, 84, 151-161