Table of Contents Table of Contents
Next Page  41 / 64 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 41 / 64 Previous Page
Page Background

41

2011

יוני

עט השדה

קבוצת הורים עירונית

ר', אימא, מספרת: "מאז התחלתי ללמוד פה התפיסה

של הבת שלי השתנתה... יש לי בת גדולה שלומדת

בבית הספר וגם ילדים קטנים. היא לא תמיד הייתה

עוזרת לי. עכשיו הבת שלי באה ואומרת לי: אימא,

יש לך סדנה היום, ואני אחראית לטפל בילדים. תלכי

ללמוד ואני אשמור על הילדים... זו הרגשה טובה ואני

מאושרת". אנחנו מבינים אפוא כי הגישות של האם

ושל הבת השתנו והביאו אותן לידי הבנה ותמיכה

הדדית.

. ההורים

2010

ביוני

28-

הסדנה הסתיימה ב

הכינו ביוזמתם אוכל מגוון והביאו את

המטעמים לקבוצה כדי לחגוג מסיבת

סיום. ההורים קיבלו תעודה על

השתתפותם בסדנה והוסבר להם

מה משמעותו של האישור כדי

למנוע אי-הבנות בעתיד.

לסדרת מפגשים זו היו השלכות

חשובות ותרומה משמעותית

מאוד. הקבוצה סיימה את

הסדנה כשהיא חזקה, בעלת

ראייה רחבה ומבינה יותר. בקרב

המשתתפים התעורר הרצון לתת

ולתרום לקהילה. יש להם הבנה

עמוקה של משמעות מעורבותם במערכת

החינוך, של משמעות הבנת הילד, קבלה

ושיתוף. הם מספרים כי הם יצאו מהסדנה אנשים

אחרים משהיו כשנכנסו אליה ואומרים כי קיבלו

"מתנה גדולה". המשתתפים הודו מאוד על היוזמה

ועל ההזדמנות שנפלה בחלקם וביקשו לתת את

"המתנה הגדולה" הזו גם להורים אחרים.

לסיום, בנימה קצת אישית, אני רוצה להודות לתורמים

שעומדים מאחורי הפרויקטים: לקהילת פאלם ביץ',

לעיריית רמלה, לג'וינט ישראל ולשותפים אחרים

בעיר, לצוותים הנפלאים שהיו שותפים בעשייה

ולהורים הנפלאים. אני יכולה לומר בוודאות כי

הקבוצה הזאת הצליחה, בין השאר, בשל תכנון נכון

של העבודה; למדנו על ההורים ועל האתגרים שהם

מתמודדים עמם והשתדלנו בתכנית להיות רלוונטיים

תי שלהם. הקבוצה הייתה צמאה לידע,

ִ

לצורך האמ

לחיזוק ולאוזן קשבת עם הרבה אמפתיה, ועברה

תהליך משמעותי. נוצרה שפה חדשה שמאפשרת

תקשורת חיובית, סבלנית, מבינה, אכפתית ואוהבת,

וברמה האישית זה ריגש אותי מאוד.

כן ירבו!

קבוצת ההורים הפכה למשמעותית עבור חבריה,

הם מרגישים טוב מאוד ובטוחים די הצורך להעלות

נושאים אישיים, לשתף את חבריהם ובסוף גם

לצאת מחוזקים. החברים בקבוצה תומכים זה בזה

בהתמודדויות עם הקשיים. כיוון שלכל הורה היו

קשיים עם הילדים במערכת, החברים בקבוצה הפכו

לקבוצת תמיכה של ממש. משתתפי הקבוצה סיפרו

שהם אמנם גרו יחד בעיר שנים רבות, אך לא הכירו

זה את זה כפי שהכירו בסדנה. ההשתתפות בקבוצה

קירבה אותם מאוד, והם הפכו לתומכים זה בזה גם

מעבר למפגשי הקבוצה.

משתתפי הסדנה רוצים מאוד לתרום לעצמם

ולקהילה. יש רצון להתנדב בקהילה ולהיות מעורבים

בחיי ילדיהם ובכלל. חמישה מהמשתתפים הביעו

רצון להתנדב. שלושה הורים מתוכם נבחרו לוועד

הבית ספרי.

המשתתפים בסדנה עברו תהליך משמעותי, אישי

ומשפחתי, המשפיע על תפקודם כהורים וכאזרחים.

לדוגמה א', אחד ההורים, נהג להתלונן בתחילת

הסדנה על בית הספר בכעס רב ולהאשים את

כולם במה שקרה לבתו. א' חש מתוסכל וחסר

אונים כי הוא לא הצליח לעזור לילדה, לא ידע

כיצד לפנות לעזרה ואל מי הוא יכול לפנות בתוך

בית הספר וברשות. לאחר שעבר תהליך ולמד

בסדנה על נותני השירותים בעיר ועל הפונקציות

הקיימות בתוך בית הספר, הוא מספר כי הוא רגוע

יותר, מבין ויודע למי אפשר לפנות בסוגיות השונות.

א' מבין כי להאשים אחרים ולכעוס לא מקדם אותו

וגם לא את הילדה, אלא להפך. הוא מספר כי היום

הוא מתון יותר וכועס פחות, מוכן להקשיב ולשמוע

דעות אחרות; קודם כול הוא שואל את עצמו מה

הוא עשה למען עצמו וילדיו, מקבל אחריות ומשתף.

ראוי לציין כי א' הוא אחד ההורים שהגישו מועמדות

לוועד ההורים הבית ספרי, מתוך רצון להבין יותר

ולעזור להורים אחרים.

חמישה הורים הביעו רצון ומוכנות להתנדב

בעיר. שניים מהם הגדירו את תחומי ההתנדבות

המבוקשים: אחד מהם מעוניין לסייע לילדים

שמסתובבים בשעות הערב והלילה בחוץ – כנראה

יצטרף לסיירת הורים שקיימת בעיר, והשני מעוניין

לעסוק בחשיפת התכניות והשירותים הקיימים עבור

הקהילה, כדי שהקהילה תדע מה עומד לרשותה.

הוא רוצה להביא מרצים מתחומים שונים, מעמותות

ומארגונים שונים, שיסבירו על הארגונים ועל

השירותים שהם מספקים לקהילה.

השתתפות ההורים בסדנה

עוזרת מאוד לכולם,

ובקבוצה נעשית עבודה

טובה מאוד ונכונה