Table of Contents Table of Contents
Next Page  29 / 64 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 29 / 64 Previous Page
Page Background

29

2011

יוני

עט השדה

ייחודיות הפועלות בבית הספר: מיל“ת – מסגרת יום

לימודים ארוך הכולל הזנה, תגבור לימודי והעשרה,

תכנית קרן קר“ב ותכניות לצמצום פערים כדוגמת

ותפנית.

PACT

+

תכניות

פרחי הוראה מתכניות הכשרה שונות במכללה

מתנסים בכל שנה בבית הספר והם מעורבים בחיי

בית הספר בתחומים שונים. משנת הלימודים תשנ“ז

בית הספר הוא בית ספר עמית-מכללה. כשתכנית

החלה לפעול בבית הספר, היה זה אך טבעי

PACT

+

שצוות בית הספר יבחר במכללה להיות הגורם

המתערב. מנהלת בית הספר מתארת את מעורבות

המכללה בבית הספר כך: “אנו רואים במכללת קיי

שותפה להתפתחות המקצועית שלנו בכל התחומים.

מכללת קיי הייתה שותפה, ואנו שותפים לה, בפיתוח

תכניות שונות, בתחום בריאות הגוף והספורט, בתחום

החינוך המיוחד, בתחום הגישה המתמטית ובתחום

הקהילתי. המכללה נתנה את חסותה לתכנית הניסוי

שהביאה את בית ספרנו להישגים גבוהים מהממוצע

במבחנים חיצוניים, כגון מבחני מיצ“ב ומבחני

אח“מ המודדים אקלים בית ספרי. מאז ומתמיד

התמחו סטודנטים של המכללה בבית ספרנו ותרמו

להצלחתנו.

, שנכנסה לבית הספר לפני תשע

PACT

+

תכנית

שנים, היא אחת מהתכניות המוצלחות שהביאו אותנו

לתובנות חדשות בקשר לתפיסת הוראת הקריאה

ולגישה להוראת תלמידים עולים. התכנית הייתה

בסיס לתפיסה החינוכית שגורסת שאין תלמיד שלא

יכול להצליח ולהצטיין ושאפשר לשבור את הקשר בין

מצב חברתי-כלכלי לבין הישגים לימודיים. מלכתחילה

יהיה

PACT

+

היה ברור לנו שהגורם המתערב בתכנית

מכללת קיי. ידענו, מתוך הקשר ההדוק שלנו עם

המכללה, שהן האנשים במכללה הן הגישה העומדת

בבסיס עבודתם יסייעו לנו בדרך הטובה ביותר להצליח

ולהשיג את מטרותינו. ואמנם התערבות זו נשאה פרי

ושימשה מודל לכל בתי הספר בעיר. בעקבותינו הלכו

עוד בתי ספר וביקשו לשתף פעולה עם המכללה.

לבית הספר

PACT

+

אפשר לומר שמכניסת תכנית

הרווחנו כולנו: התלמידים שהישגיהם עלו בשפה

ובחשבון, והם היו בסופו של דבר מעל הממוצע הארצי,

המורות שהועצמו והתמקצעו בהוראת השפה והיו

שותפות לבניית תכניות חדשות בתחום, בית הספר

שזכה בסטודנטים מצוינים שמקצתם מצאו עבודה

בבית ספרנו, והמכללה שמצאה בבית הספר כר

למחקרים ולפיתוח אקדמי.“

יחסי גומלין אקדמיה-שדה: המקרה של בית הספר “גבים“