Table of Contents Table of Contents
Next Page  38 / 70 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 38 / 70 Previous Page
Page Background

38

<<

תדריך מנטורים

כדי להבטיח הגנה מרבית על פרטיות המידע המועבר על המנטי'ס ועל המנטורים בתהליך,

הוגדרו בתבת כמה עקרונות ונהלים:

שמירת דיסקרטיות המידע על המנטי’ס:

•במסגרת הכשרת המנטורים מתקיים פאנל רכזי קידום, שבו הם מספרים על החוזקות

ועל החסמים של אוכלוסיית היעד שאותה הם מלווים. בפאנל זה חשוב להציג את הדברים

בצורה רגישה ומכבדת, ללא נקיטת שמות המנטיס' ללא הכללות וקביעות גורפות. עיקרון

זה מבוסס על הנחת היסוד כי מדובר בבני אדם שונים, הנבדלים זה מזה גם אם הם חולקים

מאפיינים משותפים.

•חשוב שהמנטור יגיע לתהליך עם המנטי 'נקי' ככל האפשר. לכן בשיחה עם המנטור, על

רכז הקידום להיות אובייקטיבי עד כמה שניתן. המידע שעובר בין רכז הקידום למנטור

בתחילת התהליך על אודות המנטי הוא אינפורמטיבי בעיקרו ומתמקד בתכנית העבודה

שנבנתה למנטי.

•המידע שעובר בין המנטור למנטי במפגשי החניכה נשאר ביניהם, למעט סוגיות שדורשות

התערבות חיצונית, כגון כשהמנטי אינו מגיע לפגישות או אינו מבצע משימות; וכן סוגיות

כלליות שבהן המנטור זקוק לייעוץ - הנעת המנטי, התלבטות לגבי אופן ההתנהלות הרצוי

במצב מסוים, הכוונה בתהליך וכולי. יהיו סוגיות שיישארו ברמת רכז מערך המנטורינג, ויהיו

סוגיות שידרשו התערבות של רכז הקידום. במקרים שבהם המנטור נדרש לשתף את רכז

הקידום / רכז מערך המנטורים, השיתוף יהיה ברמת מאקרו על התקדמות התהליך, בלי

לחשוף מידע אישי שעלה בתהליך.

שמירת דיסקרטיות המידע על המנטורים:

בהכשרת המנטורים משתתפים עובדים בדרגים שונים, וייתכן שבאותה הכשרה ישתתפו מנהל

ועובד הכפוף לו. במסגרת ההכשרה מתקיימות סימולציות קבוצתיות, הכוללות תהליכי משוב

של חברי הקבוצה; ועשוי להיווצר מצב שבו עובד נותן משוב למנהל שלו. בעבור חלק מהאנשים

הדבר עלול להיות רגיש, ולכן חשוב לתאם ציפיות עם חברי הקבוצה מראש. לחלופין אפשר

לשקול קיום הכשרות נפרדות למתנדבים שהם ממונים וכפיפים.