Table of Contents Table of Contents
Next Page  35 / 70 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 35 / 70 Previous Page
Page Background

>>

35

תדריך מנטורים

בהיבט התהליך

נבחנים קריטריונים המתייחסים להתנהלות המפגשים בין מנטור ומנטי, כגון:

•כמות המפגשים.

•תדירות המפגשים.

•מבנה המפגשים.

•משך המפגשים.

•הכשרת המנטורים - שביעות רצונם של המנטורים ושל הארגון מההכשרה.

•מוכנות המנטורים והמנטי’ס לתהליך.

•קשיים ודרכי התמודדות בתהליך.

•שביעות רצון של המנטורים והמנטי’ס מהתהליך.

•שביעות רצון מהליווי בתכנית.

בהיבט היחסים

נבדקת שביעות הרצון של המנטור ושל המנטי מהיחסים שנוצרו ביניהם:

•התמדה בקשר.

•איכות היחסים.

•שביעות רצון מהקשר / מערכת היחסים שנוצרה בין המנטור למנטי.

בהיבט התוצאות

הוגדרו מספר מדדי הצלחה עבור המנטי’ס, עבור המנטורים ועבור הארגון, הנבדקים בשתי נקודות

13

זמן: לאחר כחצי שנה מההצמדה למנטור (מדדי ביניים) ולאחר כשנה (תוצאות סופיות):

מדדי הצלחה למנטי’ס:

•הרחבת רשת חברתית-מקצועית.

•שיפור מיומנויות חיפוש עבודה.

•חשיפה לסביבות עבודה מגוונות.

•נקיטת צעדים פרואקטיביים לקידום בתוך הארגון ומחוצה לו (כגון שיחת קידום עם

המעסיק).

•כמה ראיונות עבודה / מרכזי הערכה שבהם השתתף.

•שיפור באחד או יותר מארבעת מימדי הקידום: כלכלי, מקצועי, תנאי עבודה

14

וסובייקטיבי).

. לרוב ההצמדה למנטור מתבצעת כחצי שנה לאחר הצטרפות המנטי לתכנית קידום; כך שבסך הכול, התוצאות הסופיות

13

לגבי קידום המנטי'ס נמדדות כשנה וחצי ממועד הצטרפותם לתכנית קידום.

. ארבעת ממדי הקידום שהוגדרו בתבת הם:

14

ומעלה בשכר החודשי), שיפור בתנאים הסוציאליים.

10%(

הרחבת היקף משרה, עלייה בשכר

שיפור כלכלי:

מעבר לתפקיד מקצועי יותר, הרחבת תחומי האחריות.

שיפור מקצועי:

מעבר לעבודה עם אופק תעסוקתי, מעבר להעסקה ישירה, מעבר לשעות עבודה נוחות יותר.

שיפור בתנאי ההעסקה:

מידת שביעות הרצון של המשתתף מניצול הכישורים האישיים, מיחסי העבודה, מהשכר, מאפיקי הקידום

שיפור סובייקטיבי:

ומתנאי ההעסקה, ושיפור הביטחון התעסוקתי.