Table of Contents Table of Contents
Next Page  62 / 86 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 62 / 86 Previous Page
Page Background

התפיסה מביאה בחשבון גם את המחנכים והמטפלים, ומיועדת להכשירם מבחינה מקצועית ואישית, כך שיצליחו לצייד תלמידים

הנתונים במצבי סיכון ומצוקה בכלים שיאפשרו להם להתגבר על המכשולים השונים העומדים בדרכם, להשתלב בחיי בית הספר

). לראות את

2006(

ולממש את יכולותיהם באופן מרבי. עיקרי התפיסה כתובים בספרים ובמאמרים רבים. להרחבה ראו מור, פלורה

הילדים. הוצאה לאור אשלים-ג‘וינט ישראל.

י. ירושלים: מרכז המחקר

סוגיות בנושא מיצוי זכויותיהם של ילדים ובני נוער במגזר הערבי ובמגזר החרד

.)2010(

וייסבלאי, אתי

2

והמידע של הכנסת.

.22.7.2008 ,

כבר נפלטים לרחוב. עיתון הארץ

12

). גם בני

2008(

רותם, תמר

3

ב. ירושלים: מרכז המחקר והמידע של הכנסת.

מערכת החינוך במגזר החרדי – תמונת מצ

.)2007(

וורגן, יובל

4

שם.

5

. ירושלים: מכון פלורסהיימר למחקרי מדיניות.

מפנה בחברה החרדית: הכשרה מקצועית ולימודים אקדמיים

.)2003(

לופו, יעקב

6

). סמכות פדגוגית נשית וגבולותיה: חינוך ופסיכולוגיה, טקסט ופרקטיקה בגני ילדות חרדיים. בתוך: קימי קפלן

2009(

יפה, אורית

7

). ירושלים ותל אביב: מכון ון ליר

56–31 ‘

(עמ

מנהיגים וסמכות בחברה החרדית בישראל, אתגרים וחלופות

ונורית שטדלר (עורכים),

והקיבוץ המאוחד.

ונחני באורח מישור: ציוני דרך להורים ולמחנכים בהתפתחותם הרגשית של ילדים ונוער במשפחה

.)2008(

הילדסהימר, יהודית

8

. פתח תקווה: הוצאת המחברת.

החרדית

Sorotzkin, B, )2002(.

The denial of history: Clinical implications of denying child abuse The Journal of

9

Psychohistory

, Summer 2002 )30/1(, pp. 29–53

. הערוץ האקדמי, מיסודה של אוניברסיטת חיפה.

מתחת לשטריימל – החברה החרדית בישראל

מתוך:

10

התפיסה החינוכית הפסיכו-חברתית – מאגר ידע עשיר המקשר בין דיסציפלינות שונות (פילוסופיה, פסיכולוגיה, סוציולוגיה וחינוך)

1

ומשלב מושגי יסוד, שיטות, אסטרטגיות וכלים יישומיים לקידום עשייה חינוכית בבית הספר בקרב ילדים ובני נוער בסיכון והוריהם.

הערות

ורשימת מקורות

62

עט השדה

2012

ספטמבר