Background Image
Next Page  9 / 40 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 9 / 40 Previous Page
Page Background

פעילות יום שיא של הקמת קיר ירוק – גינה

אנכית מבקבוקי פלסטיק.

"השנה היא שנת שמיטה, ולכן החלטנו לעצב

גינה אנכית, שמהווה גם סביבת חקר וגם פינה

ירוקה", מספרת מנהלת בית הספר, רונית חנציס.

"יום השיא חל לקראת ט"ו בשבט, ומתחבר ליום

ירוק נוסף בנושא חיסכון באנרגיה ובנייה ירוקה

לפעילויות בית־ספריות ירוקות אחרות שאנו

מקיימים, כמו גיוס הילדים לעידוד השימוש

בתיק בד ולא בשקיות ניילון בסופר, איסוף

שגרתי של בקבוקים למיחזור ותרומת החזרי

הפיקדון לגני ילדים בחינוך המיוחד, שיפוץ

כיסאות במלאכת יד, חומרי לימוד דיגיטליים

התורמים לצמצום השימוש בנייר, חצר מכוסה

בדשא סינתטי לחיסכון במים, בניית תחנות

האכלה לציפורים ובתים לחתולים ועוד".

לקראת יום השיא, הילדים התבקשו להוציא

בקבוקי פלסטיק של ליטר וחצי מהמיחזוריות,

כדי לא לעודד את קנייתם. ילדי כיתות ג',

השכבה הגבוהה ביותר בבית הספר, סייעו

לילדי כיתות א' להכין את הבקבוקים לשתילה,

ואחר כך שתלו אתם את הצמחים. הבקבוקים

נתלו בשורות, אחד מעל השני, ובתחתיתם

נוקבו חורים, כך שכל שורה משקה את השורה

שמתחתיה. המים שמטפטפים מגיעים לבסוף

לאדניות, ומשקים גם אותן. "התוצאה מקסימה.

כבר ביום השתילה הגיעו פרפרים לפרחים

שבבקבוקים, והביאו את הטבע לעיר", אומרת

חנציס.

סרטון של הקמת הקיר הירוק:

http://bit.ly/16guuqp

רמת השרון

יום הורים בגישה חיובית

"זה היה יום ההורים הכי כיפי", "חוויה מדהימה",

"יוזמה מקסימה", "רעיון כל כך פשוט וחכם",

"שווה להגיע" – כך הגיבו הורים וגולשים בדף

הפייסבוק של עיריית רמת השרון לפרסום על

יום ההורים המיוחד שהתקיים בבית הספר "קרית

יערים" בעיר.

בבית הספר החליטו ליצור השנה יום הורים

אחר, תחת הכותרת "זכות הדיבור לתלמידים".

הכוונה היתה לקיים יום הורים שהילדים שותפים

בו ומושם בו דגש על החוזקות של הילד. הרעיון

עלה בעקבות השתלמות בפסיכולוגיה חיובית

שעובר השנה בית הספר במרכז מיטיב במרכז

הבינתחומי בהרצליה, שמנסה לקדם הסתכלות

שרואה את הטוב בכל מצב ובכל אדם.

"בעקבות ההשתלמות עלה על דעתנו שגם

את יום ההורים אפשר לעשות אחרת", מספרת

מנהלת בית הספר, אתי שיק. "הרעיון הוא שאם

יש משהו שצריך לשנות או לחזק, לא מחכים

ליום ההורים. בנושאים האלה מטפלים לאורך

השנה, ואילו ביום ההורים מתמקדים בדברים

החיוביים". כך, ביום ההורים עצמו הזמינו מורים

מקצועיים את התלמידים להערות חיוביות

בלבד. ההורים לא ידעו מה מחכה להם, נכנסו,

ואחרי התשבחות חיכו להמשך המוכר - הערות

או ביקורת - אך הופתעו כשהוא לא הגיע.

שבועיים לפני יום ההורים, המורים

המקצועיים העבירו למחנכים טופס ובו נקודות

חוזק ונקודות לחיזוק, והילדים נתנו לעצמם חיווי

לימודי, חברתי והתנהגותי, בטופס מקוון. לקראת

יום ההורים התקיים "יום אישי", שבו המחנכים

ישבו עם הילדים, דיברו על הנתונים והמידע,

ואם היה צורך - על הפער בין ציפיות הילד

למשוב המורים. בסיום הפגישה סוכמו נקודות

לחיזוק. ביום ההורים עצמו התיישבו הילדים לצד

המורה, מול ההורים. המחנכת הציגה את נקודות

החוזק, והילדים הציגו את הנקודות לחיזוק.

"לפני יום ההורים הביעה אחת המחנכות

חשש לגבי פערים צפויים בין ציפיות הילד

למשוב המורים", מספרת שיק. "היא תהתה איך

מתמודדים עם ילד שמעריך את עצמו כחזק יותר

מהמציאות, אבל דיברנו על כך שהיא נמצאת

שם כדי להכיל ולעודד. בסופו של דבר, המורים

דיווחו שהילדים החמירו לגבי עצמם הרבה יותר

מהמורים".

http://bit.ly/1a9z2ll סרט

ון על יום ההורים:

מועצה אזורית זבולון

קוראים בזוגות

כחלק מהפעילויות לעידוד הקריאה, אחת

לשבועיים אפשר למצוא בבית הספר "ניצני

זבולון" זוגות-זוגות של ילדים, בוגרים וצעירים,

כשהם יושבים מול טקסט והבוגר מקריא אותו

לצעיר. התוכנית, "ילד קורא", נבנתה על ידי

רכזת שפה בבית הספר, לילך פלג, כשהאחראית

על השילוב היא שולה אבהי.

במסגרת היוזמה, המופעלת השנה לראשונה,

הילדים מקבלים קטע טקסט, ומתאמנים על

קריאתו עם המורה ועם ההורים. הילד מגיע

הביתה עם דו"ח שההורים ממלאים יחד אתו, ובו

הם מדווחים, בעזרת טבלה, על תהליך הקריאה

המשותף. הטקסטים שנבחרו השנה הם סיפורי

מעשייה קצרים, והכוונה היא להמשיך בשנה הבאה

לקטעים ארוכים יותר.

ביום הפעילות, הילדים יושבים בשעה

הראשונה בזוגות במרחבי הדשא של בית הספר

או במבואות. ילדי ו' מקריאים לילדי א' שהם

חונכים במשך השנה בפרויקט חונכות, ילדי ה'

קוראים לילדי ב' וילדי ד' קוראים לילדי ג'.

"התרשמנו שכנראה הרעיון מתאים יותר לכיתות

ה'-ו', מאחר שעבור ילדי כיתה ד' זה מאיים מעט

לקרוא לאחרים. ייתכן שנשנה את מבנה הגילאים

המשתתפים בהמשך", מספרת אורית שטייף,

מנהלת בית הספר. "התוכנית היא חלק מהפעולות

שאנו עושים כדי ליצור סיטואציות רבות ככל

האפשר של קריאת ספרים. המטרות שלנו הן

תגבור הקריאה, עידוד הקריאה הקולית, העצמת

הבוגרים, הגברת הקשר בינם לבין הצעירים וכן

עידוד פעילות משותפת עם ההורים בהקשר של

קריאה. מעבר לנושא הקריאה עצמו, הילדים

מתכוננים לקריאה ולוקחים אחריות. חשוב להם

לדייק בקריאה והם משקיעים בהכנה. זה עוד

רווח של התהליך".

טמרה

נציגות בטקס יום השואה

הבינלאומי

נאיל זועבי, מנהל בית הספר היסודי טמרה,

השתתף השנה בטקס יום השואה הבינלאומי

בנתניה, שבו נחנך אתר קרון השואה. הקרון הוא

קרון גרמני אותנטי שהסיע יהודים אל מחנות

ההשמדה, והוא הובא לנתניה לפני כשנתיים. זועבי

נכח בטקס עם כ־052 אורחים, והניח זר לרגלי

הקרון. "מראה הקרון מעורר רגשות ומחשבות על

אופי האדם", אומר זועבי. "קשה להבין לאיזה שפל

מדרגה אנושי יכול האדם להגיע אם הוא מאבד

את הערכים הבסיסיים".

גינה אנכית מבקבוקים

בפתח תקווה, שמהווה סביבת

חקר ופינה ירוקה

תלמידי כורזים וטובא

בפעילות ספורט ותזונה

בוגרים קוראים לצעירים

במועצה האזורית זבולון

9

שיעור חופשי

>

מרץ 5102