אתרוג | טבת תשעד | דצמבר 2013 | גליון 62 - page 21

טבת תשע"ד
21
תהליכים אורייניים המתקיימים לאורך השנה,
נכתב העיתון הבית ספרי ומופקים ספרי קריאה
על ידי התלמידים. מתקיים יריד ספרים גדול
שבו מוצגים ספרים שכתבו מורים ותלמידים
במהלך השנה. בחודש זה גם מוצגות עבודות
החקר של התלמידים, וכן ספרים שכתבו
מורים על חינוך לאהבת הארץ. כל מורה כותב
ספרון, שבמרכזו עלילה, על אחד האתרים
בארץ. כך נוצרה בספריית בית הספר סדרה
שלמה של ספרים על ארץ ישראל.
בבית הספר מלמדים אנגלית מכיתה א' וניתנות
שעות תגבור רבות באנגלית, בהשתתפות
כספית סמלית של ההורים. בכל מחצית שנה
מוציאים עיתון באנגלית ובו יצירות מפרי
עטם של התלמידים המספרים על חוויות,
טיולים ועוד. בסוף השנה מקיימים שבוע שיא
באנגלית, כל פעם סביב נושא אחר. לצד חדר
האנגלית, יש גם 'קירות מפעילים' באנגלית
סביב סיפורי אגדות, ימי הולדת של תלמידים
ועוד. ה'קירות המפעילים' מאפשרים למידה
אחרת, מעבר לגבולות הכתה והגיל, ומעשירים
את הידע בשפה האנגלית.
המדיניות של "לכל מורה תפקיד" ניכרת
בכניסה לבית הספר. על הקירות ובפרוזדורים
תלויות יצירות מרשימות של תלמידים ושל
עינת סמדג'ה, מורה לתקשורת ולבורנטית של
מעבדת מחשבים. סמדג'ה מפעילה רדיו בית
ספרי, עיתון דיגיטלי וקבוצת הורים ותלמידים
העוסקת בעבודת שורשים הנקראת: "קשר רב
דורי ברשת". היא אחראית גם על העיצוב ועל
הוצאת עיתון בית הספר.
היצירות המקשטות את קירות בית הספר
מתחלפות לעתים קרובות, לפי נושאים.
התקשורת הפנים בית ספרית נעשית בדרך
לא שגרתית: עדכונים על הנעשה בבית
הספר מופיעים על מסכי ענק הממוקמים
במסדרונות.
במעבדה של בית הספר
יהודי עטוף בטלית בירושלים
החיים ביחד בירושלים של היום
1...,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31 11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,...68
Powered by FlippingBook