אתרוג | טבת תשעד | דצמבר 2013 | גליון 62 - page 17

טבת תשע"ד
17
סגנית המנהל ורכזת החטיבה הצעירה, רחלי
אביר, תושבת היישוב ובוגרת אוניברסיטת בר
אילן, מוסיפה כי פיצול החטיבות נועד לאפשר
לכל קבוצת גיל תוכנית המותאמת לה, הן
מבחינה פדגוגית והן מבחינה חינוכית-ערכית.
בחטיבה הצעירה ניתן דגש לכך שכל תלמיד
יוכל לבוא לידי ביטוי, גם מבחינת כישרונותיו
וגם מבחינת יכולתו לתת.
בפרויקט "תפקיד לכל תלמיד" ניתן לכל ילד
תפקיד כיתתי, כמו כיבוי האורות או תורנות
בחצר. בבית הספר מופעל גם פרויקט
"אמץ תלמיד", שגם הוא נועד לחזק את
הקשר הבינאישי ואת תחושת השייכות של
התלמידים. כל איש צוות בבית הספר, החל
מהמנהל וכלה באב הבית, מאמץ ילד מסוים
שבו בחר, מבלי ידיעתו של הילד, ומעניק לו
תשומת לב אישית, באמצעות ברכת "בוקר
טוב" בבוקר והתעניינות בשלום הילד.
בית הספר פועל במשך חודש אחד נוסף
בחופשת הקיץ. השתתפות בלימודים בחודש
זה נתונה לבחירה, הן מצד התלמידים והן מצד
המורים, אשר מקבלים עבור עבודתם בקיץ
משכורת 31.
מענה לשונות
בכיתות בית הספר משולבים כיום 31
תלמידים עם בעיות תקשורת שונות. נוסף
לכך קיימות חמש כיתות מקדמות, מכיתה
ב' ועד ח', שבכל אחת מהן 8-21 תלמידים,
ומורה וסייעת שמופקדות על חינוכם. חלק
מהתלמידים מופנים לכיתה המקדמת בשל
קשיים לימודיים, כמו תלמיד שהגיע לכיתה
ג' ולא יודע לקרוא למרות שיש לו מורה
מיוחדת, וחלק מהם מופנים לכיתה המקדמת
משום שמסיבות שונות אינם מצליחים להביא
לידי ביטוי את היכולות הלימודיות שלהם,
לעתים אלה בעיות בבית או בעיות התנהגות.
"כל תלמיד שרוצה ללמוד כאן – מתקבל.
אנו רואים זאת כשליחות ולא כמטלה. אנחנו
רואים עצמנו כשליחי ציבור, ותפקידנו הוא
למצוא את הדרך לכך שכל ילד, באשר הוא,
ירגיש פה טוב", אומר המנהל. בבית הספר
פועלים כ-22 אנשי צוות של החינוך המיוחד:
מלבד המורים/ות והסייעים/ות, ישנם גם
מטפלים פרא רפואיים כמו מטפלת באמנות,
מטפלת במוזיקה, מטפלת בבעלי חיים,
מרפאה בעיסוק ועוד.
ריקי שץ, היועצת החינוכית של בית הספר,
תושבת שילה, בעלת תואר שני בייעוץ
ממכללת אורות ישראל באלקנה, מסבירה
כי כל ילד שמתקשה מופנה לוועדת השמה
חיצונית, בהשתתפות נציגי משרד החינוך
והמועצה האזורית. בוועדה מחליטים אם הוא
ממשיך ללמוד בכיתה רגילה עם סיוע צמוד,
או עובר לכיתה המקדמת.
"השילוב בכיתה המקדמת הוא פתוח. אנחנו
שואפים לכך שהילדים יחזרו לכיתה הרגילה,
אבל גם ילד שמתאים לו להישאר בכיתה
המקדמת, דואגים לו בהמשך הדרך ועוזרים
למצוא בית ספר תיכון שיתאים לו", אומרת שץ.
בבית הספר פינת חי עשירה, עם מגוון גדול
של בעלי חיים, שמהווה מוקד עלייה לרגל
בעבור התלמידים ואף בעבור תושבי האזור.
התלמידים מגיעים לפינה במסגרת שיעורי
מדעים או שיעורי תורה, כדי ללמוד על חיות
טהורות, אבל בכך לא מתמצה תפקידה.
רכז פינת החי, הרב אלון משה, מסביר כי היא
חשובה במיוחד לתלמידים מתקשים: "פינת
החי נותנת מקום להעצמה של הילדים. הרבה
ילדים שפחות קל להם בלימודים, מקבלים
אחריות ופורחים דווקא בפינת החי".
פינת החי בהדרכת הרב אלון משה
רכז פינת החי,
הרב אלון משה: “פינת
החי חשובה במיוחד
לילדים מתקשים. היא
נותנת מקום להעצמה
של הילדים. הרבה
ילדים שפחות קל להם
בלימודים, מקבלים
אחריות ופורחים דווקא
בפינת החי”
1...,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27 7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,...68
Powered by FlippingBook