אתרוג | טבת תשעד | דצמבר 2013 | גליון 62 - page 7

טבת תשע"ד
7
ציפיות. מועמד יכול לבחור התנדבות מתוך
סל התנדבויות הליבה של התנועה או להציע
תחום שבו הוא חפץ. "אנו פתוחים לכל
רעיון, והעובדה שיש לנו יותר מ-052 תחומי
התנדבות שונים מעידה על כך" מציין מנור.
לאחר תהליך הקליטה בתנועה הרכז היישובי
מלווה את המועמד. מזמין אותו לקבל הכשרה
ולהשתתף בהשתלמויות מקצועיות בתחום
ההתנדבות שלו. "התנועה רואה בהתנדבות
'עבודה בשכר ללא משכורת', מסביר מנור,
"אנחנו שואפים שהמתנדבים יתמקצעו ושלא
יחושו שהם פועלים לבד. קיים מערך תומך
בכל תחום. גם אם מתנדב בוחר בהתנדבות
ייחודית הוא יוכל להשתתף בחוגי העשרה
ולמידה". החוגים מוצעים על ידי בית הספר
לתורת ההתנדבות ע"ש כרמלה, הפועל במרכז
תנועת של"מ במתנ"ס קריית הצעירים ברמת
השרון.
סיבה לקום בבוקר
חיה פרינס, רכזת "של''מ בחינוך" בפתח תקוה,
עבדה כיועצת חינוכית ומורה לחינוך מיוחד.
לאחר פרישתה לגמלאות, החליטה לתרום
למערכת שבה עבדה. "בתפקידי כמתנדבת
אני ממשיכה את הקשר עם מערכת החינוך
בעיר" היא אומרת. בפתח תקוה 57 מתנדבים
ב-21 בתי ספר, בעיקר יסודיים, ומעט בחטיבה
הביניים ובתיכון. המתנדבים הם לאו דווקא
מורים, אך בעלי יכולות לסייע לתלמידים.
תחומי ההתנדבות נקבעים בהתאם לצורכי
בתי הספר, כישורי המתנדבים והעדפותיהם.
בתחילת שנת הלימודים מתקיים מפגש
לתיאום ציפיות ובסופה נערך משוב.
המתנדבים משולבים כסייעים, באופן פרטני
או קבוצתי. מלבד עזרה לימודית, המתנדבים
מסייעים גם ליצירת אווירה טובה, מהווים אוזן
קשבת ומעניקים יחס אמפאתי לתלמידים,
מעין "סבא וסבתא" טובים המסתובבים
במתחם בתי הספר ומהווים דמות אהובה
ודוגמה אישית.
חיה מספרת כי היחס שבית הספר מעניק
למתנדבים מהווה גורם חשוב. "כשבית הספר
אינו מסוגל לקלוט את המתנדבים מסיבות
שונות, אנו פשוט עוזבים. המתנדב הוא משאב
מועיל אם יודעים כיצד לנצלו. לעתים מתנדב
אינו מצליח במקום אחד, עובר לבית ספר אחר
ומצליח שם".
אחת המתנדבות סיפרה לחיה שהעבודה
בבית הספר "נותנת לה סיבה לקום בבוקר".
חברים בתנועת של”מ,
משמאל לימין, ד”ר שלום
קליין, רבקה צ’רקה, חיה
פרינס, איציק מנור
1...,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17 2,3,4,5,6,68
Powered by FlippingBook