Table of Contents Table of Contents
Next Page  62 / 64 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 62 / 64 Previous Page
Page Background

את המציאות ותאפשר לתפוס אותה כעמדה או כדפוס שיש לו יתרונות יחסיים.

תכנית "אסטרטגיות" נולדה מתוך צורך ממשי לאפיין אוכלוסייה ולאפשר נקודת מבט חדשה מבחינה

יישום תובנות מעולם המחקר לשם התמודדות עם קשיי היום־יום של הפונים למרכזי

¯

מקצועית

התעסוקה. המשתתפים בתכנית מדווחים כי הצליחו לשפר את מיומנויות הלמידה והזיכרון שלהם וכי

שיפרו את תחושת המסוגלות האישית ואת הדימוי העצמי שלהם. בעתיד ילוו את פעילות התכניות במרכז

התעסוקה במחקר שמטרתו לאפיין את מידת ההצלחה של התכנית ואת תרומתה לקידום התעסוקה

בקרב אוכלוסיית היעד. כיום מושקעים משאבים רבים בבניית מתווה ארצי לתכנית ובהטמעתה ביתר

מרכזי התעסוקה בארץ.

במבט לעתיד, אני רואה חשיבות רבה בארגון פורומים למעסיקים לשם קידום המודעות לנושא ולחשיבות

התחום בעולם העבודה ולשם שילובה המיטבי של אוכלוסיית היעד בתעסוקה המתאימה לה, מצד

המעסיקים.

נוסף על כך אשאף לפתח ולקדם בעתיד פתרונות נוספים המותאמים לקהלי יעד חלשים או חזקים יותר

מתוך אוכלוסיית היעד, כדי לספק לה מענה רחב ויעיל ככל האפשר.

מקורות

Bandura, A. (1993). Perceived self-efficacy in cognitive development and functioning.

Educational

Psychologist, 28

(2), 117–148.

Bloch, D. P. (2005). Complexity, chaos, and nonlinear dynamics: A new perspective on career

development theory.

The Career Development Quarterly

,

53

(3), 194–207.

Levy, D. (1994). Chaos theory and strategy: Theory, application, and managerial

implications. 

Strategic Management Journal

15

, 167–178.

Fischer, M., Barkley, R. A., Fletcher, K. E., & Smallish, L. (1993). The adolescent outcome of

hyperactive children: Predictors of psychiatric, academic, social, and emotional adjustment. 

Journal

of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry

32

(2), 324–332.

Madaus, J. W. (2006). Improving the transition to career for college students with learning

disabilities: Suggestions from graduates. 

Journal of Postsecondary Education and Disability

19

(1),

85–93.

Morris, M. A., Schraufnagel, C. D., Chudnow, R. S., & Weinberg, W. A. (2009). Learning

disabilities do not go away: 20-to 25-year study of cognition, academic achievement, and affective

illness. 

Journal of Child Neurology

24

(3), 323–332.

Tsal, Y., Shalev, L., &Mervorach, C. (2005). The diversity of attention deficits in attention deficit

hyperactivity disorder: The prevalence of four cognitive factors in ADHD vs. controls.

Journal of

Learning Disabilities, 38

, 142–157.

Wåhlstedt, C., Thorell, L. B., & Bohlin, G. (2009). Heterogeneity in ADHD: Neuropsychological

pathways, comorbidity and symptom domains.

Journal of Abnormal Child Psychology

,

31

, 551–

564.

הצטרפו והגיבו בעמוד הפייסבוק | לחצו לחזרה לתוכן העניינים |

62

9 '

גיליון מס

|

אדם ועבודה