Table of Contents Table of Contents
Next Page  54 / 64 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 54 / 64 Previous Page
Page Background

אינטרוספקציה

גם עבורנו היה הקורס בגדר חוויה ייחודית. שיתוף הפעולה בינינו היה מעצים כיוון שהוא זרה אור על

הדברים שכל אחת מאתנו עושה באופן טבעי וכמובן מאליו. חוויית הלמידה אפשרה לנו להעריך מחדש

את שגרת יומנו התעסוקתית. בחלק זה בחרנו להציג את הדברים בגוף ראשון, כיוון שהחוויה של כל אחת

מאתנו הייתה שונה.

אורלי: כפסיכולוגית תעסוקתית שעובדת בקליניקה, העבודה המשותפת העשירה אותי ואפשרה לי

מפגש אנושי שונה מזה שאני רגילה בו. המפגש עם מקדמי התעסוקה עורר בי התפעלות מהמורכבות

של האוכלוסייה, מן הידע הרב שנצבר בשטח וממסירותם לקידום המשתתפים בדרכים מגוונות. כמו

הוא גרם לי לחשוב לעומק על האוכלוסייה, על צרכיה ועל הכלים

¯

כן, למדתי רבות מתהליך ההבניה

הדרושים לה. השימוש בקורס באמצעי למידה ויזואליים ואינטראקטיביים, כגון עריכת סרטונים לסיכום

הקורס, משוב של המשתתפים וחידוני ידע היה מרענן עבורי.

אביטל: כאשת הדרכה ופיתוח מקצועי, המפגש עם אורלי שמסייעת לאנשים עם הפרעת קשב והגיעה

להישגים מקצועיים חשובים נתן לי תקווה שאפשר להצליח עם אוכלוסיית המשתתפים. תקווה זו הקנתה

לי כוח וביטחון לחוש שהידע הוא רלוונטי, נחוץ ועשוי לחולל שינוי בחיי המשתתפים הזקוקים לכך. נוסף

על כך, העבודה המשותפת הזכירה לי את חשיבותם של שיחה מקצועית, מגע אישי בלתי אמצעי ואפשרות

כל אלה חיוניים להשגת תוצאות אפקטיביות

¯

להעמיק כשיש צורך ולסטות מתכנית העבודה המקורית

לטווח ארוך, נוסף על המודלים המובנים ומדדי התוצאה הקשיחים.

מקורות

.

מלקות לחירות: מבט אישי ומקצועי על ליקויי למידה והפרעות קשב וריכוז

.)2012( '

הדס־דהן, א' וצדוק, א

בני ברק: הקיבוץ המאוחד.

. תל־אביב: הקיבוץ

נחיתה קשה: השתלבות בוגרים עם ליקויי למידה בעולם העבודה

.)2009( ’

עינת, ע

המאוחד (קו אדום).

אדם

). מבוגרים בעלי לקות למידה: מאפייני הצלחה בעולם התעסוקה.

2004( '

צדוק־לויתן, א' וברונז, ר

.60¯44 ,)2¯1(

13 ,

ועבודה

Banks, T., Ninowski, J., Mash, E., & Semple, D. (2008). Parenting behavior and cognitions in

a community sample of mothers with and without symptoms of attention-deficit/hyperactivity

disorder.

Journal of Child and Family Studies

,

17

, 28–43.

Carroll, C. B., & Ponterotto, J. G. (1998). Employment counseling for adults with attention-

deficit/hyperactivity disorder: Issues without answers.

Journal of Employment Counseling, 35

, 79–

95.

Chen, C., & Chan, J. (2014). Career guidance for learning-disabled youth.

International Journal

of Education Vocational Guidance, 14

(3), 275–291.

Creed, P. A., & Klisch, J. (2005). Future outlook and financial strain: Testing the personal agency

and latent deprivation models of unemployment and well-being.

Journal of Occupational Health

Psychology

,

10

, 251–260.

54

9 '

גיליון מס

|

אדם ועבודה