Table of Contents Table of Contents
Next Page  138 / 182 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 138 / 182 Previous Page
Page Background

138

2017

, יולי

18

גיליון

שמייצגות איך האישי הוא פוליטי. הסדרה הראשונה האישית ביותר היא סדרה של

עבודות טקסט ותמונה.

הסדרה השנייה היא סדרת עבודות של קולאז'ים שנעשתה בהשראת עבודותיו של

בסדרה זו פטרסון משלב בין

.

“RECOLECTED MEMORIES”

ן

הצלם ג'קסון פטרסו

תצלומים מאלבומי המשפחה שלו ותצלומים שצילם ברחבי ארצות הברית וכך הוא

יוצר "ממד זמן חדש". אנחנו מכירים את שלושת הזמנים - עבר, הווה ועתיד. יש

איזשהו קו לינארי שאנחנו תמיד נמצאים עליו בדיבור שלנו, במחשבות, בהתנהלות,

ולרוב הוא קשור לממדי הזמן האלה. העבודות של פטרסון הבהירו לי מה אני רוצה

לעשות, מה יהיה החלק הנוסף של העבודה שלי: זהו מרחב שבו אני יוצרת ממד

זמן חדש. ממד שלצורך העניין אני קוראת לו "ממד זמן החוויה". הוא מקביל לחיים

הרגילים, התקינים והמאושרים שאני מנהלת. הוא קשור לעבר שלי, לחוויה ההיא,

שיכולה להשפיע ישירות על ההווה שלי. הממד הזה משפיע על שיקול הדעת שלי

באותו הרגע, פורץ להווה שלי, לרוב בלי הכנה מוקדמת.

בעבודת פוטושופ שילבתי בין התצלומים של זירות הפשע לבין אלה מהאלבום

המשפחתי שלי. גרמתי לכך שלא יהיה ברור מה שייך למה. הצופה נדרש/ת

להשתהות מול התמונה ועלול/ה גם להתבלבל, ממש כמו שלי עצמי לא ברור

לפעמים מה שייך לְמה. מדוע, באמת, אני לא אתן לילד שלי לישון אצל חבר, והאם

זה טבעי שאני כל כך חוששת לאחייניתי בת השמונה? האם זה טבעי שבכל פעם

שאני נכנסת לשביל של הבית שלי וחשוך בחוץ, דופק לי הלב? כך לעתים, אני

מרגישה איך העבר "שולח זרועותיו" אל ההווה ומעצב את דרך ההתנהגות שלי

במצבים עתידיים. ממד הזמן הזה קשור גם לזירות הפשע שאני מצלמת. הפשעים

האלו קרו בהן מזמן, אבל אצל הנשים שנפגעו העבר פורץ לתוך ההווה ברגעים

רבים בחייהן בכלל וברגעים שהן מגיעות למקומות האלה בפרט.

ס"מ

40

X

60 ,2014 ,

שביל, צילום ועיבוד תמונה