Table of Contents Table of Contents
Next Page  21 / 64 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 21 / 64 Previous Page
Page Background

21

2011

יוני

עט השדה

טלי פוגל

אירית אנגלנדר

לבני העדה האתיופית הופעלו

PACT

בחסות פרויקט

בשבע השנים האחרונות מרכזי גרייה מקדמת

והשאלה של משחקים וספרים ב"טיפות חלב"

ובמתנ"סים בחמש שכונות בנתניה.

תכנית הפעילות וההשאלה היא פרי יוזמה ופיתוח

, של המרפאה

PACT

של הצוות הרב-מקצועי ב-

בעיסוק טלי פוגל ושל קלינאית התקשורת אירית

אנגלנדר, שתיהן בעלות ניסיון של יותר מעשור ובכלל

זה כשבע שנות ניסיון ספציפי עם בני העדה. התכנית

אף שימשה מודל ועוררה התעניינות רבה בעוד ערים

פועל בהן.

PACT

שפרויקט

מרכזי הגרייה, ההשאלה והפעילות הם מוקד משיכה

עבור הורים וילדיהם. אלה צורכים את השירות

באינטנסיביות ומאפשרים לצוות המקצועי להכיר את

הילדים, לקדמם ולהעשירם, בד בבד עם ליווי והדרכה

מקצועית של ההורים.

הוא קידום ילדים בגיל הרך, העשרה

רציונל התכנית

וצמצום פערים התפתחותיים מתוך חיזוק תפקידו

של ההורה במשחק עם הילד. תכנית מניעה כזאת,

המתחילה בגיל הינקות, חוסכת מהמשפחה,

מהקהילה וממערכת החינוך והבריאות התערבויות

עתידיות.

להורים ולילדים בגיל לידה עד

התכנית מיועדת

. לרוב ילדים

שלוש שנים שאינם במסגרת חינוכית

אלו אינם נחשפים למשחקים ולספרים בביתם, ועל

כן מתפתחים אצלם חסכים ובהתפתחותם נוצרים

פערים לעומת ילדים במעונות ובמשפחתונים.

התכנית מבוססת על הדרכות, השאלות ופעילויות

שבועיות פרטניות ו/או קבוצתיות, ולהורה תפקיד

מרכזי במשחק עם הילד וביישום בבית.

בצוות המקצועי מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת

וכן מגשרת, בת העדה – לגישור שפתי ותרבותי

ולתרגום תכנים להורים שאינם שולטים דיים בשפה.

מנחות מקצועיות:

, מרפאה בעיסוק

טלי פוגל

, קלינאית

אירית אנגלנדר

תקשורת

יעדי התכנית

מתן גרייה מקדמת וליווי התפתחותי – חיזוק

ק

מיומנויות מוטוריות, קוגניטיביות ושפתיות.

הדרכה, העשרה והקניית ידע, מיומנויות וכלים

ק

מעשיים להורים לקידום ילדם במהלך הפעילות

ובבית.

השאלת ספרים ומשחקים בליווי הדרכה מקצועית

ק

ואישית – גם לאחים הבוגרים.

איתור משפחות חלשות ומשפחות שיש להן קשיי

ק

נגישות ועידודן להשתתף בפעילויות; מתן הדרכה

מקצועית וליווי התפתחותי בבית המשפחה על-פי

הצורך.

טיפוח קריאה וזיקה לספרים ולשפה הכתובה.

ק

חשיפת הילדים וההורים לנושאים נלמדים

ק

ולפעילות בגני הילדים כהכנה למסגרת חינוכית.

עידוד תקשורת, אינטראקציה וטיפוח הקשר הבין-

ק

אישי הורה-ילד וילד-ילד.

סיפור הצלחה בקשר עם

הקהילה האתיופית

מרכזי גרייה והשאלת משחקים וספרים להורים

נתניה

PACT

במסגרת פרויקט

3

ולילדים עד גיל