

עט השדה
2012
פברואר
22
עדויות, המבוססות על גורמי סיכון, אלא גם בהצעת פתרונות קהילתיים ופרטניים (התערבויות). בארה"ב הונהגו
במדינות רבות. לאחרונה, תכנית זו אומצה בארה"ב והיא אף התפשטה אל מעבר
CTC
תכניות
600-
יותר מ
פרויקטים. התפתחויות דומות התרחשו בהולנד
50-
מעל ל
CTC
לגבולותיה. כך למשל, בבריטניה, הקימה
עדיין מוגבלות, על אף
CTC
). העדויות להצלחת
/www.gov.bc.ca/mcf ) ובקנדה (
Jonkman et al., 2005
(
.)
Hawkins et al., 2008
שמחקרים עדכניים מרמזים על כך, שיכולה להיות לתכנית השפעה על גורמי הסיכון (
בבריטניה, התערבות מוקדמת ומניעה הפכו לתחום מדיניות מרכזי ואף עמדו במרכז תכנית "כל ילד חשוב"
הנהיגה מפלגת הלייבור החדשה בבריטניה תכניות,
90-
. באמצע שנות ה
(Pugh, 2007) )Every Child Matters)
. כל התכניות האלו כוונו לקבץ יחד מגוון רחב של אנשי מקצוע
On Track
, ו-
Sure Start
,
Children’s Fund
כמו:
מרשויות שונות, כגון השירותים למען הילד, שירותי בריאות, משפט, נוער וחינוך, על מנת להתמודד עם הסיכונים
). התכניות פותחו על סמך עדויות של "ניתוח גורמי סיכון"
Pugh, 2007
העתידיים המאיימים על ילדים פגיעים (
עוצבה על סמך מחקרים, שהצביעו על כך, שהתערבות בשנות החיים
Sure Start
והושפעו ממנו: תכנית
On Track
); תכנית
Pugh, 2007
הראשונות עשויה לצמצם את הסיכונים והסבירות של בעיות חברתיות בעתיד (
Children's
); תכנית
Farrington, 1996
הושפעה ממחקרים שמצאו קשר בין גורמי סיכון לבין עבריינות עתידית (
). בכל ההקשרים הללו,
Morris & Barnes, 2008
התמקדה בגורמי סיכון, שהגבירו את הסיכון להדרה (
Fund
עדויות של "ניתוח גורמי סיכון" מגדירות את הבעיה ומנחות את האופן שבו אנשי מקצוע, העובדים עם ילדים
ומשפחות, יכולים לצמצם סיכונים ולהתמודד עם בעיות חברתיות עתידיות.
להכניס את שירותי המניעה ל"מיינסטרים," כדי שניתן
UK Spending Review
המליץ כתב העת
2002
בשנת
). שינוי זה במיקוד זכה להדגשה חוזרת בחקיקת
HM Treasury, 2002
יהיה להתמודד עם גורמי סיכון מוכרים (
. מניעה חברתית הפכה עתה לליבת
)DCSF, 2008a( Children’s Plan
ובתכנית החדשה
Every Child Matters
האחריות של רשויות אלה, הממונות לא רק על שירותי הגנה על הילד, אלא על כל השירותים הניתנים לילדים
ולבני נוער. כתוצאה מכך, תפס "ניתוח גורמי סיכון" מקום מרכזי באספקת שירותים לילדים ברחבי בריטניה,
והוביל ליצירתן של אסטרטגיות המסוגלות לזהות, להפנות ולעקוב אחר אותם ילדים הנמצאים בסיכון הגבוה
.)
Parton, 2008
ביותר (
,)
Respect Task Force, 2006
(
Respect Action Plan
, השיקה ממשלת בריטניה את התכנית
2006
בשנת
שהציעה להתמקד בכמה מהמשפחות והילדים הבעייתיים ביותר. מיקוד זה הוביל למגוון רחב של תכניות
ממוקדות משפחה. כך, למשל, הממשלה מממנת תכנית התערבות, בקנה מידה רחב, שנועדה להתמודד עם
פרויקטים של התערבות אינטנסיבית
20
). היא גם הנהיגה לאחרונה
Cabinet Office, 2008a
הסיבות של סיכון (
.)
DCSF, 2008b
, שנועדו למנוע התנהגות אנטי-חברתית עתידית (
Challenge and Support
פרויקטים של
52-
ו
) פיתחה אף היא שירותים ייעודיים עבור ילדים בסיכון, שהשפיעו
Youth Justice Board
מועצת משפט הנוער (
). סוגי התערבות אחרים שפותחו כוללים התמקדות
Youth Justice Board, 2001
על אסטרטגיית המניעה שלה (
בילדים הנמצאים בסיכון של פיתוח הפרעות אישיות או בעיות בתחום בריאות הנפש.
האתגרים הניצבים בפני גישת "ניתוח גורמי סיכון"
גישת "ניתוח גורמי סיכון" תרמה תרומה משמעותית לסדר היום של המניעה, והעניקה למדעי החברה השפעה
, נשארה ההתערבות החברתית בשוליים
90-
בתחום החשוב של עיצוב המדיניות הציבורית. עד לאמצע שנות ה
במסגרת עבודתם של השירותים למען הילד, ונתפסה כמשהו שאינו מסוגל לתרום רבות לאתגרים הניצבים
). עם עלייתה של הגישה "ניתוח גורמי סיכון", התפתחו הדיון,
Parton, 2008
בפני עובדים סוציאליים ואחרים (
הדו-שיח והחקיקה ברמה הלאומית והמקומית גם יחד, באופן שהעניק למניעה החברתית תפקיד מרכזי
במדיניות העבודה הסוציאלית ובמסגרות של הפרקטיקה. אין לזלזל בעוצמת ההשפעה של "ניתוח גורמי סיכון"
בתחומים, כמו: מניעת פשעים, שירותי מניעה בתחום הבריאות ושירותים למען הילד בבריטניה. ההיבטים
החיוביים של השפעה זו היו: מחויבות מחודשת למניעה חברתית, גילוי מחדש של חשיבות ההקשר החברתי
באופן שבו אנו מבינים את חייהם של ילדים ובני נוער פגיעים והצגת אלטרנטיבה לאמצעי הענישה, שהיו תו
.90-
וה
80-
ההיכר של המניעה בשנות ה