Table of Contents Table of Contents
Next Page  48 / 64 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 48 / 64 Previous Page
Page Background

שני המאמרים שיובאו להלן עוסקים בנושא של שילוב וקידום בתעסוקה של אנשים עם הפרעות קשב

ולקויות למידה, מנקודות מבט שונות: המאמר הראשון (של אורלי צדוק ואביטל גודרד־אבישר) עוסק

בפיתוח קורס הכשרה ייחודי למקדמי תעסוקה המלווים משתתפים עם הבדלי למידה וקשב. המאמר

ח מענה למשתתפים

ֵ

השני (של הדר חורש) עוסק ביוזמה של רכזת לקויות למידה במרכז תעסוקה לפת

עם ליקויי למידה לחיזוק מיומנויות הלמידה והעבודה שלהם.

שב – פיתוח

ֶ

להיות קשובים להבדלי הק

קורס "הבדלי למידה וקשב בתעסוקה"

אבישר*

־

אורלי צדוק ואביטל גודרד

zadok.orly@gmail.com

היא פסיכולוגית תעסוקתית, מומחית מדריכה, בעלת מכון לתכנון וייעוץ קריירה.

אורלי צדוק

*

AvitalA@jdc.org

מתמחה בפסיכולוגיה קלינית ועוסקת בפיתוח ידע ופיתוח מקצועי בתבת.

אביטל גודרד־אבישר

אנו מודות ליפעת פנחס, מתמחה בפסיכולוגית תעסוקתית במכון אורלי צדוק, על הסיוע בעריכת המאמר ועל הערותיה הבונות.

הפרעת קשב ועולם העבודה

הפרעת קשב וריכוז נובעת מדיספונקציה של המערכת העצבית. הפרעה זו נוטה לעבור בתורשה ולעתים

קרובות יותר מבן משפחה אחד סובל ממנה. פעמים רבות היא מלווה בהפרעות אחרות, כגון לקויות

למידה, דיכאון, חרדה ונטייה להתמכרויות, אך היא מוגדרת הפרעה נפרדת מהן. היא נחשבת לבעלת

ההשפעה הרבה ביותר בשנות הילדות, בשל הצורך להסתגל לבית הספר ולעמוד בדרישותיו. אולם כיום

רווחת ההבנה כי השפעותיה של הפרעת הקשב והריכוז נמשכות לאורך החיים וחלות במגוון תחומי החיים,

כגון הורות, זוגיות ועבודה. ההערכה היא כי כמחצית מהילדים שאובחנו בילדות ימשיכו לסבול מההפרעה

מהאוכלוסייה העובדת

3.5% ,

; לפי הערכה של ארגון הבריאות העולמי

)Davidson, 2008(

גם בבגרותם

.)

de Graaf et al., 2008

עומדים בקריטריונים שעל פיהם מאובחנת הפרעת קשב וריכוז (

48

9 '

גיליון מס

|

אדם ועבודה