Table of Contents Table of Contents
Next Page  126 / 182 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 126 / 182 Previous Page
Page Background

126

2017

, יולי

18

גיליון

מונחים

מילון

כינויים שניתנו לביטויים השונים של היעדר פשטות. לכל "באג" יש שם

באגים:

המצביע עלמהותו:

- עיבוד חלקי שאינו מביא בחשבון את התמונה

סכי עיניים של סוס

בשלמותה על כל הנתוניםהרלוונטיים.

- עיבוד נתונים מיותרים המעמיסים עלהמערכת.

גלגל חמישי

- פירוש מוטה ושגוי שלהנתונים.

הברון מינכהאוזן

עקיב.

- עיבוד נתונים שאינו

פליפ פלופ

תכונות משחק המאפשרות הסרת "באגים":

- במשחק הדמיון, כמו בתיאטרון, הילד או הילדה הם

שניות בסיסית

גם עצמם וגם הדמות שהם מגלמים. הדבר מקל על הטיפול בתכנים

ַחקים רואים את עצמם כביכול מהצד ולא מעורבים

ֹ

טראומטיים כי המש

ישירות בעיבודהטראומה.

- הילד או הילדה המשחקים משייכים לעצמם את תוכן

שיוך וניכור

המשחק מצד אחד, ומנכרים את עצמם ממנו מצד אחר. אם ילד משחק

בתכנים טראומטיים הם כאילו שייכים לו וגם אינם שייכים לו בו-זמנית,

מה שמקל על העלאתם ועל הטיפול בהם כאילו בעולם הדמיון, מתוך

התייחסות עקיפה לעולםהממשי.

- במשחק כל דבר יכול לסמן כל דבר אחר. אין בהכרח

שרירותיות המסמן

דמיון בין המסמן למסומן. למשל פיסת נייר יכולה לסמן פצצה. תכונת

המשחק הזו מרככת את עיבודהטראומה.

- במשחק אפשר לדמיין כל עולם אפשרי, מציאותי או

עולמות אפשריים

לא, למשל עולם שבו גמל יכול לעוף.

- במשחק הדמיון אפשר להעביר מסר תקשורתי באופן

תקשורת סמויה

עקיף. לדוגמה במקום לומר: "תחבקי אותי", אפשר לומר: "נגיד הקוף

חיבק את הקופההקטנה".