Table of Contents Table of Contents
Next Page  8 / 64 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 8 / 64 Previous Page
Page Background

8

2009

פברואר

עט השדה

ד"ר ריקי פלח גליל

היא

ד”ר ריקי פלח גליל

חוקרת ופסיכותרפיסטית.

עוסקת בעבודה עם

מתבגרים והוריהם במסגרת

שירותי הייעוץ לסטודנט

באוניברסיטה העברית וכן

בקליניקה פרטית

ככל שגוברת ההתעניינות בתרומת האב

להתפתחות ילדיו, ומתרבים המחקרים המתבוננים

באופן ממוקד בקשר בין האב לילדיו ובהשלכותיו

על איכות חיי הילדים, מתעוררות שאלות תאורטיות

והתפתחותיות המבקשות הסבר מניח את הדעת

לממצאים אלה. לאחר שלמדנו להניח שליחסים

עם האם בשנים הראשונות בחיים השפעה מכרעת

על בריאות הנפש ואיכות החיים, הממצאים

ממחקרים על אבות מציבים סימני שאלה על

אותן אקסיומות מוכרות.

כיצד נבין את הקשר בין פגיעוּת של מתבגרים

לדיכאון ובין תפיסת היחסים שלהם עם האב

)? או את הקשר בין תמיכת האב

1994 ,

(פלח-גליל

משמעות היחסים עם האב בתהליך

ההתבגרות של הבן

היעדרות פיזית או רגשית של האב מחיי הבן קשורה לשורה

ארוכה של חוליים של בנים: דיכאון, הערכה עצמית נמוכה, קשיים

ביצירת קשרים, מעורבות באלימות, עבריינות, פשע וסמים

?)

Hosley

, 2000(

ובין בריאותו הנפשית של הבן

או את הקשר בין תפקוד חיובי של מתבגרים

ובין רמת האינטימיות ביחסים עם האב, רמת

)? כיצד

LeCroy

, 1988(

הקרבה ביחסים אִתו

נבין את הממצא המצביע על כך שמעורבות

האבות הייתה גורם מנבא לתפקוד מתבגרים

,)

Forehead & Nousiainen

, 1993(

בבית הספר

ושלציפיות האב מהבן קשר עם התפקוד

החברתי-הסתגלותי של הבנים ועם רמת הציונים

?)

Feldman & Wood

, 1994(

בבית הספר

וכיצד נסביר, מבחינה תאורטית והתפתחותית,

את העובדה שקשרים מובהקים אלה לא נמצאו

ביחס לאם?