כרך פז | גיליון #02 | זכויותך | כסלו תשעד, נובמבר 2013 - page 135

135
תשע"ד 3102 -4102
זכויותיך
מורים עולים
(עא/8), (עב/8)
במשרד החינוך והתרבות קיימת יחידה מיוחדת לטיפול במורים עולים. מנהל
היחידה - דר' מיכאל כהן, כנפי נשרים 51, ירושלים, טל' 7/6074065־20.
כתובות הממונים בלשכות המחוזיות:
- רח' כנפי נשרים 22, ירושלים (דבורה וינר), טל' 7361065-20.
ירושלים
רח' השלושה 2, תל אביב (רחל זילברג), טל' 9836986-30.
תל אביב -
רח' פל־ים 51 א', חיפה (יוליה טומצ'נסקי), טל' 6762368-40.
חיפה -
רח' השלושה 2, תל אביב (ירדנה אלון), טל' 5366986-30.
מרכז -
בית הממשלה, נצרת עילית, טל' 7710056-40.
צפון -
, טל' 2723626-80.
(גליה יונין)
התקווה 4, באר שבע
דרום -
רח' השלושה 2, תל אביב (חיה שבח), טל' 7578986-30.
חינוך התיישבותי -
בשנת הלימודים תשע"ג תימשך המגמה לקלוט במערכות החינוך את המורים
העולים, שהוכשרו בקורסי התאמה של האגף לשיפור מעמד המורה, בהיקף שלא
יפחת ממחצית המשרה. המשרד מקצה שעה שבועית תמורת שעה שבועית מתקן
בית הספר, עד מחצית המשרה, כדלהלן:
בחינוך היסודי: עד 8 ש"ש.
בחטיבת הביניים ובחינוך העל־יסודי: עד 6 ש"ש.
בשיבוץ המורים העולים יש להתחשב בהיבטים האלה:
א. מורים עולים ישובצו, ככל האפשר, בבתי הספר שיש בהם מספר רב של תלמידים
עולים וקיימת בהם מסגרת תומכת של הנהלת בית הספר.
ב. יש לוודא כי המורה העולה ישתלב בהוראת תלמידים ישראלים ותיקים, כדי
שיוכל להתנסות בכל סוגי אוכלוסיות התלמידים בבית הספר.
ג. מנהל בית הספר יעשה מאמץ להגדיל את היקף העסקתו של המורה העולה מתקן
בית הספר, כדי שהמורה יוכל להתמסר לעבודת ההוראה ללא צורך בחיפוש
מקורות פרנסה נוספים.
ד. יש להימנע משיבוצו בכיתות מאוכלסות או בעייתיות. מוצע להעסיקו, בשלב
ראשון, בשיעורי עזר ובהקבצות, ובהדרגה לשלבו בכיתות רגילות.
ה. מנהלי בתי הספר מתבקשים לדאוג לליווי המורים העולים בשנת עבודתם
הראשונה ולהצמיד חונך מצוות בית הספר לכל מורה. (עם אישור השעות
נשלחות אל מנהלי בתי הספר הנחיות לקליטת המורה העולה).
הקריטריונים להעסקת מורים עולים
1. תינתן עדיפות למסיימי קורסי התאמה מטעם האגף לשיפור מעמד המורה.
2. המורים עלו ארצה מח' באלול תשס"ו (6002.9.1) ואילך. במקרים חריגים
תאושרנה שעות גם למי שעלה לפני תאריך זה. הגבלה זו לא חלה על קליטת
מורים יוצאי אתיופיה.
3. מורים המועסקים בפרויקטים ייחודיים יאושרו על פי מדיניות המשרד. 
4. הוקצו שעות מקבילות להעסקתם מתקן בית הספר או ממקור אחר.
5. גננות תוכלנה לקבל 2 שעות שבועיות מהמשרד כנגד שעה שבועית אחת.
6. מורים שעלו ארצה לאחר 90.1.1 ולא קיבלו כל סיוע יוכלו לקבל שעה תמורת
שעה, עד 3/2 המשרה.
7. תינתן עדיפות בחלוקת השעות למפרנס ראשי.
על ידי המשרד.
סמל מוסד מוכר
8. לא תינתנה שעות לבית ספר שאין לו
להעסקת העולה ממנהל האגף לשיפור מעמד המורה
ניתן אישור בכתב
.9
בירושלים.
01. בחמ"ד יש לדאוג להתאמת המורה כמקובל.
לתשומת לב המנהלים
א. דין השעות הניתנות על ידי משרד החינוך כדין שעות תקניות לכל דבר ועניין.
.
האישור תקף לשנה אחת בלבד
ב. מורה עולה, שיפסיק את עבודתו מכל סיבה שהיא, השעות מתבטלות אוטומטית,
ואין המחוז רשאי לנצלן למטרות אחרות. המנהל יודיע על כך למפקח על קליטת
מורים עולים במחוז.
ממנהל האגף לשיפור מעמד המורה.
אישור בכתב
ג. אין להעסיק מורים ללא קבלת
ד. מנהל שלא יקצה שעות במקביל לא ייכלל בהסדר זה.
ממשרד הקליטה
אישור
ה. תושבים חוזרים יגישו בקשה להשלמת שכר בצירוף
המעיד על זכאותם לסיוע.
ו. בבתי ספר מקיפים יש לציין בטופס הבקשה להעסקת המורה (ראה טופס 1
בחטיבת הביניים או בחטיבה העליונה
בנספח) את שכבת הגיל שבה יועסק מורה
באותו סמל מוסד. כמו כן יש להקפיד לציין בטופס את מגמת בית הספר: ממ',
ממ"ד או מוכר.
ז. מנהלים שייכללו בתוכנית זו ידאגו, בסופו של התהליך, להעסיק את המורים
העולים מתקן בית הספר בסיום השנה השנייה.
ח. את הבקשות יש להפנות בכל מחוז למפקח המחוזי על המורים העולים (בנספח
שבחוזר המנכ"ל מובאת רשימת המפקחים על מורים עולים במחוזות ושעות
הקבלה שלהם).
ט. יש להגיש את הבקשה עד 21.8.91 ומוקדם ככל האפשר.
י. מספר השעות המוקצות לנושא מוגבל.
יא. חלוקת השעות והקצאתן מותנית במדיניות המשרד ובשיקול דעתו של מנהל האגף.
- המורה העולה, שסיים קורס
תהליך הקליטה של מורה עולה במערכת החינוך
התאמה באחת המכללות, יפנה אל המפקח על מורים עולים במחוז.
המורה העולה ימלא טופס בקשה לשעות, יחתום על הבקשה ויגישה למנהל בית הספר.
המנהל יחתום על הטופס ויעבירו לאישור המפקח הכולל או המקצועי.
אישור סופי של מנהל האגף יועבר לממונה על המורים העולים במחוז ולמנהלי בתי
ניצול השעות יתאפשר לאחר אישור מחלקת התקן במחוז.
הספר.
הממונה על המורים העולים יוודא כי מולאו כל הטפסים הנדרשים לקליטת מורה
חדש במערכת.
עבור מורים שישובצו בחמ"ד יש לקבל גם את אישורה של מועצת חמ"ד.
הערה:
נוהל הדיווח לקבלת משכורת
תועברנה השעות דרך מדור התקן, והדיווח
בבית הספר היסודי ובחטיבת הביניים
ייעשה כמקובל לגבי מורים רגילים, העובדים בפיצול משרה על פי הקודים שקבע
המשרד.
תשלמנה הבעלויות את שכר המורים, והן תקבלנה החזר דרך
בחינוך העל־יסודי
השכל"ם, לאחר דיווח תלת־חודשי למנהל האגף על גבי הטופס שיישלח לבתי־
הספר (טופס 2 בנספח שבחוזר המנכ"ל הנ"ל).
, כי שעות ההקצאה הייחודיות למורים העולים הן לאותה שנת
מרכז המורים מעיר
לימודים בלבד ואינן מזכות בחזקה או בקביעות בשנים שלאחר מכן.
מחקרים / איסוף מידע במוסדות חינוך
(נח/5, נח/8 ב', תשע/3)
1. בחוזרי הוראות הקבע נח/5, סעיף 1-9.3, ו־נח/8(ב), סעיף 2-9.3, פורסמו
ההוראות של לשכת המדען הראשי בנוגע לאיסוף מידע במוסדות החינוך
ובאמצעותם.
החל מ-1 בפברואר 6002 לשכת המדען הראשי היא הסמכות הבלעדית להנפקת
ההיתרים לאיסוף מידע במוסדות החינוך ובאמצעותם.
2. לאור זאת אין לאפשר לגורם כלשהו שאינו פועל מטעם משרד החינוך להיכנס
למוסד חינוך לצורך איסוף מידע, בתוך המוסד או באמצעותו, מהתלמידים, מבעלי
התפקידים הפועלים במסגרת המוסד ו/או ממשפחות התלמידים, ללא היתר בתוקף
של לשכת המדען הראשי. כמו כן, אם מתוכננת הפעלה של התערבות או של תוכנית
כלשהי לצורכי איסוף המידע, אף היא טעונה היתר של לשכת המדען הראשי.
בשאלות אפשר לפנות אל הגב' רנה אוסיזון, מרכזת בכירה (בקרה ומעקב)
האחראית לנושא בלשכת המדען הראשי, בטל' 8/7592065-20 או בדוא"ל
|||||||||||||||
א
|||||||||||||||
ב
|||||||||||||||
ג
|||||||||||||||
ד
|||||||||||||||
ה
|||||||||||||||
ו
|||||||||||||||
ז
|||||||||||||||
ח
|||||||||||||||
ט
|||||||||||||||
י
|||||||||||||||
כ
|||||||||||||||
ל
|||||||||||||||
מ
|||||||||||||||
נ
|||||||||||||||
ס
|||||||||||||||
ע
|||||||||||||||
פ
|||||||||||||||
צ
|||||||||||||||
ק
|||||||||||||||
ר
|||||||||||||||
ש
|||||||||||||||
ת
1...,136,137,138,139,140,141,142,143,144,145 125,126,127,128,129,130,131,132,133,134,...188
Powered by FlippingBook