אתרוג | אדר ב - תשעד | דצמבר 2013 | גליון 63 - page 37

אדר ב׳ תשע"ד
37
סרקעלם אלמיהו. צמיחה והתפתחות
"אנחנו מקבלים יחס מיוחד, מבינים שקורה
אצלנו משהו משמעותי שהמשרד מעודד
אותו", אומרת סגל ומדגישה שאנשי המקצוע
במשרד החינוך למדו להתחשב במגבלות
החינוך הדתי. "כאדם דתי אני חושבת שללמד
ציור עירום הוא לא דבר הכרחי וייתכן שדווקא
בגלל המגבלות, הן ברמה הטכנית והן ברמת
האמונה, לימודי האמנות בחינוך הדתי יוצאים
נשכרים. ההקפדה גורמת להמון חשיבה של
התלמידים סביב היצירה, לחיפוש פנימי."
העבודות שהוצגו בתערוכה נבחרו על ידי
ועדה מקצועית שבחרה בהן מבין הרבה מאוד
עבודות. ליאורה לוי, מדריכה לאמנות לשעבר
וכיום בעלת גלריה מספרת: "לפני עשר שנים,
עם התערוכה הראשונה, עמדה בפנינו שאלה
האם למיין את העבודות לפי רמה מקצועית או
להציג את כל העבודותשיוגשו. החלטנו לבחור
עבודות כדי לשמור על רף מקצועי, והתערוכה
של השנה מוכיחה שצדקנו ושההחלטה הייתה
נכונה. העבודות הן ברמה גבוהה מאוד ורואים
שהתלמידים עברו תהליכים".
אורנה סגל מוסיפה כי התערוכה היא מעין
תחרות על מלגות ללימודי אמנות במכללות.
נציגי המכללות בוחרים מהתערוכה שלושה
תלמידים שיקבלו מלגות לימודים כשמשרד
החינוך מקפיד שלא כולם יבחרו באותם
תלמידים.
מסלול אפשרי לבחירה
טליה פאר מלמדת באולפנת גילה ברמת בית
רוני סילברמן. נשמה של סוס
אורנה סגל, המדריכה
הארצית לאמנות
בחינוך הדתי (מימין):
"התערוכה משקפת
את ההשקעה של
המורים, כמו גם את
ההשקעה של משרד
החינוך בהדרכה,
בימי עיון, במפגשים
עם אמנים, ובעריכת
סיורים בגלריות, מתוך
הנחה שככל שלמורים
יהיה יותר ידע ועושר
מבפנים, העושר הזה
יעבור לתלמידים"
1...,38,39,40,41,42,43,44,45,46,47 27,28,29,30,31,32,33,34,35,36,...68
Powered by FlippingBook