אתרוג | אדר ב - תשעד | דצמבר 2013 | גליון 63 - page 29

אדר ב׳ תשע"ד
29
של דבר מביא לעידון ולעדינות. ברגע שאדם
הופך להיות עדין הוא רגיש יותר לסביבה
שלו ולסובבים אותו. זה משפיע על האווירה
בבית הספר. התלמידים יוצאים מהמפגש
עם החומרים יותר מעודנים, יותר מושכלים.
לראות תלמידים בהפסקות מדברים על תווים,
או על ניגון, יוצר אווירה אחרת".
בנוסף, כך טוען צרפתי, לימודי המוזיקה
מפתחים רגישות לזולת, והדבר בא לידי
ביטוי בין היתר בכך שהמצטיינים במוזיקה
הפכו לרגישים לחבריהם ומוכנים לעזור
להם: "השנה למשל חלק מהמצטיינים
נותנים שיעורים פרטיים במוזיקה לתלמידים
מתקשים. ויש קבוצות של תלמידים שנפגשים
אחר הצהרים בבתים הפרטיים שלהם ומנגנים
יחד. הם לא נפגשים לשחק אלא לנגן וזה
משהו אחר. אנחנו מדברים בבית הספר על
נתינה לקהילה והם לקחו את הנושא לכיוון
המוזיקלי שבו הם טובים. התלמידים החליטו
להופיע בפני הקהילה בכל מיני אירועים,
החל מבתי אבות ועד לאירועים קהילתיים
במתנ"סים ובעוד מקומות. הם מרגישים צורך
לתת מעצמם בנגינה". בפסטיבל הכליזמרים
האחרון הם קיבלו כסף על הופעותיהם ותרמו
אותו לקהילה.
בנוסף למוזיקה ניתנים בבית הספר שיעורי
העשרה בתחומים נוספים כגון שיעורי יוגה
ושיעורי שחמט. צרפתי מסביר: "תפיסת
העולם שלי היא שכל תלמיד יכול, ולכל תלמיד
יש מקום. מבחינתי, ההכלה של כל ילד נעשית
מהמקום בו הוא נמצא למימוש הפוטנציאל
שלו, למיצוי האישיות שלו, לאיתור החזקות
שלו ולהעצמה שלו. זה בא לידי ביטוי במגוון
הרחב שמציע בית הספר וביכולת לתת לכל
תלמידי טיפול אישי עם קבוצת המחנכים
והכלים החינוכיים שפיתחנו".
עלי צרפתי הוא בוגר האר"י. בתיכון למד
באמי"ת צפת ואחרי השירות הצבאי סיים תואר
שני במחשבים וכלכלה באוניברסיטת בר אילן.
הוא שב לצפת והכין תלמידים לבחינת בגרות
במחשבים באמי"ת צפת. "התאהבתי במקצוע
ההוראה. תוך כדי כתיבת קוד לסטרט-אפ
משמעותי, הציעו לי לנהל את אמי"ת צפת.
ניהלתי את אמי"ת צפת שבע שנים ומאז אני
במסלול של ניהול".
"תחזירי את המוזיקה
לבית הספר"
חיה צור רכזת המוסיקה זה 52 שנה, היא
ילידת צפת ובוגרת בית הספר האר"י. אחרי
שסיימה לימודי תואר ראשון בחינוך בבר אילן
חזרה לבית הספר והתקבלה לעבודה על ידי
רפאל שמולה, המנהל שניהל את בית הספר
כשהייתה תלמידה. "הוא אמר לי 'תחזירי את
המוזיקה לבית הספר', וכך התחלנו ללמד
מוסיקה".
תחילה ניגנו התלמידים בחליליות. כשקרן קרב
החלה לפעול בבית הספר, לימודי המוזיקה
התגוונו. ביוזמת הקרן נרכשו כלי נגינה
והכלים הועברו בין תלמידים שהשתתפו בחוגי
המוזיקה של קרן קרב. עם כניסתו לתפקיד של
עלי צרפתי, מנהל בית
הספר (מימין): "מדובר
במקצוע שתובע המון
ריכוז, ובסופו של דבר
מביא לעידון ולעדינות.
כשאדם הופך להיות
עדין הוא רגיש יותר
לסביבה שלו ולסובבים
אותו. זה משפיע על
האווירה בבית הספר.
התלמידים יוצאים
מהמפגש עם החומרים
יותר מעודנים, יותר
מושכלים. לראות
תלמידים בהפסקות
מדברים על תווים, או
על ניגון, יוצר אווירה
אחרת"
1...,30,31,32,33,34,35,36,37,38,39 19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,...68
Powered by FlippingBook