אתרוג | אדר ב - תשעד | דצמבר 2013 | גליון 63 - page 23

אדר ב׳ תשע"ד
23
הספרים. חברי המערכת של שלושת כתבי
העת, כמו גם קוראי המאמרים, עושים את
עבודתם בהתנדבות.
היחס לאחר בראי ההיסטוריה
יקותיאל מביע אי שביעות רצון מהיחס ללימוד
היסטוריה בבתי הספר. "יש ויכוח האם לימודי
היסטוריה צריכים להיכלל בבחינות הבגרות.
ברור לי שאם יוציאו את ההיסטוריה מתוכנית
הבחינות המקצוע ייעלם. לימוד ההיסטוריה,
צריך לזכור, אינו רק למטרה של פיתוח קריירה
אקדמית, הנכסים התרבותיים שאדם רוכש
לעצמו במהלך הלימוד יהפכו אותו לאדם טוב
יותר ולאיש תרבות".
אחד הצעדים שנקט מרכז שזר לקידום
לימוד ההיסטוריה הוא התחרות הישראלית
להיסטוריונים צעירים, המתקיימת לראשונה
השנה. התחרות מיועדת לתלמידי חטיבות
הביניים והחטיבות העליונות המעוניינים
לכתוב עבודת חקר על נושא היסטורי. הנושא
הוא הנושא המרכז שנקבע השנה על ידי
משרד החינוך "האחר הוא אני".
התלמידים המשתתפים בתחרות יגישו
עבודות העוסקות ביחס לאחר בראי
ההיסטוריה. העבודות יישפטו על פי שלוש
קבוצות גיל: ז'-ח', ט'-י', י"א-י"ב. בכל קבוצה
יוענקו פרסים לשלושת המקומות הראשונים
והעבודות הזוכות יתמודדו על המקום הראשון
הכללי. הזוכים בשני המקומות הראשונים יוכלו
להשתתף בסמינרים בחו"ל אשר יתקיימו במהלך
המחצית השנייה של שנת 4102. באתר של מרכז
שזר נכתב כי ייעשה כל מאמץ להתאים את תנאי
הסמינרים לשומרי כשרות ושבת. משרד החינוך
משתף פעולה עם הפרויקט.
כדי לעודד היסטוריונים צעירים לכתוב עבודות
דוקטורט בהיסטוריה מחלק מרכז שזר שלושה
פרסים לדוקטורנטים. פרס שזר בסך 51 אלף
שקל מוענק לחוקר בעל שם שכתב ספר.
ספריית מרכז שזר
סדרת הספרים על גדולי הרוח והיצירה בעם היהודי
“יש ויכוח האם לימודי
היסטוריה צריכים
להיכלל בבחינות
הבגרות. ברור לי שאם
יוציאו את ההיסטוריה
מתוכנית הבחינות
המקצוע ייעלם. לימוד
ההיסטוריה, צריך לזכור,
אינו רק למטרה של
פיתוח קריירה אקדמית,
הנכסים התרבותיים
שאדם רוכש לעצמו
במהלך הלימוד יהפכו
אותו לאדם טוב יותר
ולאיש תרבות”
1...,24,25,26,27,28,29,30,31,32,33 13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,...68
Powered by FlippingBook