אתרוג | אדר ב - תשעד | דצמבר 2013 | גליון 63 - page 35

אדר ב׳ תשע"ד
35
הבנות מסתובבות באותו מתחם ביחד בהפסקות
ויש אווירה משפחתית", מסבירה שמחה.
עשר בעשר
בנתיב הישיבתי אמי"ת, הכולל חטיבת ביניים
וחטיבה עליונה לבנים, אחד הפרויקטים
החשובים הוא "עשר בעשר". בכל הפסקת עשר
מקדישים עשר דקות לימוד לכתבי הרמב"ם.
התלמידים לומדים מרצונם החופשי, בהדרכת
ר"מ כיתה י', הרב יעקב תורג'מן.
במקום מועצת תלמידים הוחלט להקים בנתיב
הישיבתי "הנהגת תלמידים" מתנדבת. תלמידים
מכיתה ז' עד כיתה י"ב, שרוצים בכך מתנדבים
להיות בהנהגה. "אנחנו בודקים את רצון
המועמדים. מי מוכן באמת להנהיג, להתנדב, למנף
ולשנות", מסביר מנהל חטיבת הביניים והאחראי
על הנתיב הישיבתי, יאיר גרידיש. תלמידי "הנהגת
התלמידים" מקבלים על עצמם אחריות על
פעילויות שונות, כגון תחרויות פינג-פונג.
קיימת גם הנהגת תלמידים תורנית הנקראת
"סיירת תפילה" המונה 52 תלמידים שנפגשים
אחת לשבוע עם הרב יובל או עם יאיר גרידיש
לשיחה על התפילה. לאחרונה הביא הרב יובל
את קטע התפילה מהסרט 'אושפיזין' והתלמידים
שוחחו עליו.
בעקבות הפגישות הללו הפכו תלמידי סיירת
התפילה למעין מנהיגי תפילה והם מעבירים את
החוויות ואת תוכני השיחות לכל תלמידי הנתיב
הישיבתי. "בתפילה הם מתנהגים כמנהיגים.
כמי שלמדו יותר ומעבירים הלאה את האחריות,
את הלמידה ואת הכוונה" מסביר יאיר גרידיש,
בוגר ישיבת שדה יעקב וישיבת ההסדר בקריית
שמונה, ששירת כלוחם בגבעתי. הוא בעל
תואר שני במקרא ומלמד באמי"ת כרמיאל כבר
שמונה עשרה שנה.
העצמה אישית וחסד
כדי להעמיק את הקשר האישי עם כל אחד
מהתלמידים, מפעיל בית הספר פרויקט בשם
"חינוך אישי". שרית טרבלסי רכזת החינוך
החברתי ורכזת הפרויקטים של אמי"ת כרמיאל,
אומרת כי הפרויקט נעשה בהנחיה מקצועית
של יועצת בית החינוך, יעל לוי. "חינוך אישי"
מוקדש לשיחות ערכיות שבועיות בין מחנכים
ם מתחלקת לחמש-שש
ֵ
לתלמידים. כל כיתת א
קבוצות' ולכל קבוצה מצמידים מורה שמנהל
עם הקבוצה שיחה שבועית במשך שנה שלמה
סביב חמישה נושאים שנבחרו בתחילת השנה:
אמון, אחריות, כבוד הדדי, ענווה ושאיפה
להצלחה. "המטרה היא להוציא חוזקות של
התלמידים על ידי העצמה אישית", מסבירה
טרבלסי.
פרויקט בית ספרי נוסף הוא פרויקט "חסד".
כל כיתה מאמצת מקום בכרמיאל: בית אבות,
גן ילדים, מוסד לילדים אוטיסטים, מוסד
למבוגרים מפגרים, פתחון לב, משפחות
שכולות. הכיתה מגיעה פעם בשבוע למקום
שנבחר על ידיה ומתנדבת שם. במהלך השנה
מתקיימים שני ימי שיא בתחום החסד. בחנוכה
כל התלמידים יוצאים למקום שנבחר לעבוד
בהתנדבות, ובפורים בית הספר וההורים
מארגנים יום פעילות לתלמידים בעלי צרכים
מיוחדים מכרמיאל. ביום הזיכרון לחללי צה"ל
מגיעים חוסי אלו"ט של כרמיאל להשתתף עם
ילדי בית חינוך בטקס.
פרויקט בית ספרי נוסף הוא פרויקט המצוינות.
תלמידים מקבלים העשרה בתחומי ידע שונים
בשעות אחר הצהריים, על חשבון בית הספר
ובשיתוף עם מכללת בראודה. תחומי ההעשרה
הנלמדים במכללה הם: פיזיקה, כימיה בשירות
המשטרה, אסטרונומיה, קורס יזמות וקורס
שיווק. השנה החלו כמה תלמידות מכיתות י'-
י"ב ללמוד אחר הצהריים הנדסה ביו-רפואית,
בנוסף ללימודי פיזיקה ומחשבים שהן לומדות
בבית הספר.
ביסוד ריבוי הפרויקטים עומד הרעיון החינוכי
לתת לכל התלמידים והתלמידות הזדמנות
להתנסות בקבלת אחריות. "כל תלמיד או
תלמידה יכולים לתרום תרומה משמעותית. לכל
תלמיד יש תפקיד. אחד מרכז מצוינות, שני מרכז
את בית המדרש וכו'. אנחנו סופרים כל תלמיד.
אין פה תלמידים שקופים", מסכם הרב יובל.
מימין, מנהלת האולפנית שמחה גוטליב עם שרית טרלבסי, רכזת פרויקטים
יאיר גרידיש, אחראי
על הנתיב הישיבתי
בבית חינוך אמי"ת
(מימין): "בתפילה
מתנהגים התלמידים
כמנהיגים. כמי שלמדו
יותר ומעבירים הלאה
את האחריות, את
הלמידה ואת הכוונה"
בתי הספר הממלכתיים דתיים בכרמיאל
בתי הספר הממלכתיים דתיים בכרמיאל
1...,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45 25,26,27,28,29,30,31,32,33,34,...68
Powered by FlippingBook