אתרוג | טבת תשעד | דצמבר 2013 | גליון 62 - page 51

טבת תשע"ד
51
האות ולשהות בה, ולהפוך אותה לסמל גרפי.
הרעיון שבבסיסה מזכיר את דבריו של הבעל
שם טוב שאמר שבתפילה צריך להיכנס בתוך
התיבה של המילה ולהיות בתוך המילה",
מסביר סלומון, שהציג בתערוכה מיצג וידאו
מרשים בשם "יהי רקיע". הווידאו הוקרן על
התקרה, ובו נראים גברים ברסלבים מציירים
את השמים. "מצד אחד, יש פה משהו סיזיפי,
הם עסוקים ב'לתחזק' את השמים, ומצד שני
יש בפעולה משהו מתמסר, הם נראים כמו
הפועלים הקטנים של הקב"ה. הרגע יישאר כל
עוד הם ימשיכו את הפעולה", הסביר סלומון.
בתערוכה הוצגה גם יצירה של האמנית
הדתייה רעיה ברוקנטל, מרצה במסלול
לאמנות במכללת תלפיות. ברוקנטל
יצרה רישום יפהפה של הזמר אריאל
זילבר, המבקש לתפוס את רגע החזרה
בתשובה, רגע "התהפכות הלב", הרגע
שבין זילבר החילוני הפך לדתי, כשהפראות
והקדושה משמשים בו בערבוביה.
עבודה יוצאת דופן של האמן גיא ברילר,
תיעדה מסע בן 94 יום, בין פסח לשבועות,
בו נישא חפץ דמוי ארון, עשוי מתכת חלודה,
על כתפיהם של אמנים צעירים בין מקומות
שונים ברחבי ירושלים. בניגוד ליצירות רבות
אחרות בביאנלה, היצירה של ברילר לא
הכילה טקסט יהודי או אותיות עבריות, והיא
נכללה בביאנלה הודות לזיקה שלה לעולם
המושגים היהודי, לארון הקודש ולמשמעות
העמוקה שיש לספירת העומר, 94 הימים
שבין פסח לשבועות.
יעל אבי יונה "עולם המלאכים"
1...,52,53,54,55,56,57,58,59,60,61 41,42,43,44,45,46,47,48,49,50,...68
Powered by FlippingBook