Table of Contents Table of Contents
Next Page  97 / 196 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 97 / 196 Previous Page
Page Background

97

2017- 2016

תשע"ז

זכויותיך

כיתות וגנים משלבים

ב'

10/

), סג

1/

(נב

א. הגדרות

 תלמידים שאובחנו כתלמידי

8-10

: גן ילדים שמשתלבים בו

כיתת גן משלבת

)1

חינוך מיוחד ועברו ועדת השמה, ייכלל בקטגוריה של גן משולב.

: כיתה בבית ספר יסודי תיקרא "כיתה משלבת" אם

כיתת בית ספר משלבת

)2

ועברו ועדת

תלמידים שאובחנו כתלמידי החינוך המיוחד

8-10

משתלבים בה

. מספר התלמידים המשולבים יהיה בהתאם לטבלה של הסיווג באמח"י.

השמה

כיתות

3

: בית ספר ייקרא "בית ספר משלב" אם הוא מכיל לפחות

בי"ס משלב

 )3

משלבות.

ב. איוש הכיתות ותנאי שירות

גן ילדים

)1

בגן ילדים משולב יפעלו העובדים האלה:

- גננת מנהלת משלבת

- גננת משתלבת

- עוזרת פדגוגית לגננת

- עוזרת לגננת

להלן טבלה המסכמת את תנאי השירות של העובדים

סוג

העובד

גמול ניהול

או חינוך

שעות

חינוך

גמול חינוך

מיוחד

גננת מנהלת

גמול ניהול שתי כיתות

חינוך מיוחד

ש"ש

3

גננת משתלבת

גמול חינוך

ש"ש

3

14%

או

8.5%  

שנים, תגרור

8

גננת משתלבת העובדת בגנים משולבים ואשר קיבלה גמול ניהול

שנים, עניינה יובא לדיון בוועדת חריגים.

את גמול הניהול. גננת שכיהנה פחות מ

בית ספר

)2

בכיתה משלבת יפעלו מורה משלב ומורה משתלב. להלן טבלה המסכמת את

תנאי השירות שלהם:

סוג המורה

גמול

חינוך

שעות

חינוך

גמול חינוך מיוחד

מורה משלב

10%

ש"ש

3

9%

או

5.5%

מורה משתלב

10%

ש"ש

2

14%

או

8.5%

ג. מנהל בית ספר משלב

לצורך חישוב גמול הניהול ייחשבו הכיתות המשולבות ככיתות חינוך מיוחד.

.)1.9.91(

: כ"ב באלול תשנ"א

תחולה

סוכם כלהלן:

15.8.91

בישיבה משותפת מיום

)26 '

עמ

4/

(חוזר מנכ"ל נג

משרד החינוך והתרבות יעשה הכל כדי לשלב את תלמידי החינוך המיוחד ב"כיתות

). אם

15.5.91(

משולבות", כפי שסוכם בזיכרון דברים מיום ב' בסיוון התשנ"א

יתעורר הצורך לשלב תלמידים בודדים שהוגדרו כדין תלמידי "חינוך מיוחד"

בכיתות חינוך רגיל, יהיו תנאי ההעסקה כדלקמן:

כל ילד שהוגדר על ידי ועדת ההשמה כ"תלמיד חינוך מיוחד", יקבל בית הספר

א.

ש"ש עבורו.

3

.)18.12.01

גמול חינוך מיוחד (הסכם השכר

5.5%

המורה המחנכת המשלבת תקבל

ב.

המורה הניידת המסייעת בהוראה המשתלבת של תלמידים חריגים תקבל:

ג.

ש"ש ומעלה.

19

ש"ש כ"שעות חינוך", אם היא עובדת

2

ש"ש.

18-11

ש"ש אחת כשעת חינוך, אם היא עובדת

, בהתאםלכישוריה.

9%

או

5.5%

בכלמקרהתקבלהמורהתוספתגמולחינוךמיוחדבשיעור

אם עבודתה של המורה מפוצלת בין שלושה בתי ספר, היא תקבל גמול פיצול.

הערה:

- של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים

תוכנית השילוב במסגרות החינוך הרגיל

ב'.

10/

הלומדים בכיתות רגילות ובכיתות חינוך מיוחד - ראה חוזר מנכ"ל סג

:

בני בנימין, מנהל תחום בכיר משכורות במשרד החינוך, מבהיר כלהלן

)6298-

מס' ב

20.2.2008

(חוזר בני בנימין

הגדרת הזכאות לגמול

את התלמיד במסגרות של חינוך מיוחד ולא בכיתה רגילה,

מציבה

. ועדת השמה

1

ולכן חלים עליו הכללים של חינוך מיוחד.

אין מקרים של ילד שהוצב ע"י ועדת ההשמה בכיתה רגילה ולפיכך אין זכאות לגמול

חינוך מיוחד.

קיימים שני מקרים של תלמיד שוועדת ההשמה

1

. למרות האמור לעיל בסעיף

2

:

נמצא במסגרת רגילה

הציבה אותו בחינוך מיוחד אולם

א. ההורים מטעמו של הילד אינם מוכנים לקבל את "גזירת" ועדת ההשמה ולכן לא

מביאים אותו למסגרת חינוך מיוחד ומוחים על ההחלטה.

בגמול חינוך מיוחד אף על פי שהמחנכת, למעשה, קולטת

מקרה זה אינו מזכה

אותו בכיתה.

ב. תלמיד ועדת השמה אשר אין מסגרת חינוך מטעם הרשויות בסביבת מגוריו ולכן

נאלץ ללמוד בכיתה רגילה.

שעת

1 + 5.5%

לגמול חינוך מיוחד בשעור של

רק במקרה זה זכאים המחנכים

הכנה בהתאם לפיצול חינוך מיוחד דהיינו ,כדי לקבל גמול חינוך מיוחד לתלמיד,

שאין לו מסגרת של חינוך מיוחד, יש לדאוג לאישור ממנהל מחלקת החינוך ברשות

ומפקח בית הספר.

ללא שתי חתימות ואישורים אלה אין לשלם גמול חינוך מיוחד.

מסירת מידע על ילדי גנים העוברים לביה"ס

)10/

(נא

א. הגננת תמסור מידע על ילדים יחידים הזקוקים לתשומת לב ולהתחשבות באופן

מיוחד, כגון ילדים שמצבם המשפחתי קשה או מיוחד; ילדים שבטיפול או במעקב

בגלל מצב בריאותי; ילדים עם בעיות מיוחדות, כגון מגבלות בשמיעה או בראייה.

ב. המידע יימסר בשיחה בעל פה ליועצת בית הספר ו/או למנהל בית הספר בלבד.

המידע יהיה חסוי.

ג. מידע על ילדים שהיו בטיפולה של גננת שי"ח או של גורם טיפולי אחר, ועל

הילדים שאובחנו על ידי השירות הפסיכולוגי־חינוכי יקבל בית הספר מהשירות

הפסיכולוגי־החינוכי, ברשות המקומית, בהתאם לשיקול דעתו של השירות

הפסיכולוגי־החינוכי.

עבודה בעת היעדרות הסייעות

לתשומת לב: עקב התנהלות בלתי נסבלת של הורים מתנדבים, שמילאו מקומן של

סייעות בזמן שביתה, בכך שהוציאו דיבתם של הילדים ושל הגננות לרעה בקהילה,

לא מילאו תפקידם בעזרה לגננת בנקיון הגן והשירותים, ולא שהו יום מלא כנדרש,

החליטה הסתדרות המורים לא לאפשר יותר התנדבות הורים.

5 -

ו

4 ,3

איכלוס כיתת גן-ילדים בגילאי

)10/

(חוזר מנכ"ל לח

אין לאכלס כיתת גן אחת בילדים בני שלוש, ארבע וחמש שנים. סבורה הבעלות

של גן-הילדים, שתנאים אובייקטיביים - גיאוגרפיים או דימוגרפיים - מחייבים

את הדבר, תפנה אל מנהל המחוז של משרד החינוך והתרבות. החליט מנהל

המחוז, בתיאום עם המפקחת על הגן, כי יש מקום לבדיקת הפנייה, יביא אותה

לדיון ולסיכום משותף עם נציגי הסתדרות המורים.

תוקף הסיכום יהיה לשנה אחת בלבד.

|||||||||||||||

א

|||||||||||||||

ב

|||||||||||||||

ג

|||||||||||||||

ד

|||||||||||||||

ה

|||||||||||||||

ו

|||||||||||||||

ז

|||||||||||||||

ח

|||||||||||||||

ט

|||||||||||||||

י

|||||||||||||||

כ

|||||||||||||||

ל

|||||||||||||||

מ

|||||||||||||||

נ

|||||||||||||||

ס

|||||||||||||||

ע

|||||||||||||||

פ

|||||||||||||||

צ

|||||||||||||||

ק

|||||||||||||||

ר

|||||||||||||||

ש

|||||||||||||||

ת