Table of Contents Table of Contents
Next Page  101 / 196 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 101 / 196 Previous Page
Page Background

101

2017- 2016

תשע"ז

זכויותיך

הבראה

)6/15

) (חוזר בני בנימין

19.9.94

) (הסכם השכר מיום

5/

) (חוזר מנכ"ל י' תשל"א) (מא

28.24

(תקשי"ר

ימים בשנה, בהתאם לשנות

13

עד

עובד הוראה וחינוך זכאי לקצובת הבראה מ

ותקו בהוראה, לפי הפירוט כלהלן:

בשלוש השנים הראשונות

ימי הבראה

7

ש"ח

2,947

10־

מהשנה הרביעית עד ה

ימי הבראה

9

ש"ח

3,789

15־

עד השנה ה

11־

מהשנה ה

ימי הבראה

10

ש"ח

4,210

19־

עד השנה ה

16־

מהשנה ה

ימי הבראה

11

ש"ח

4,631

24־

עד השנה ה

20־

מהשנה ה

ימי הבראה

12

ש"ח

5,052

ואילך

25־

מהשנה ה

ימי הבראה

13

ש"ח

5,473

ש"ח.

421 -

יום הבראה לשנת תשע"ו

בספטמבר לצורך

1 -

ייראה כאילו התחיל ב

באוקטובר

1

מי שהחל בעבודתו לפני

חישוב שנות הוותק לקבלת קצובת הבראה.

או לאחר מכן ייראה לצורך חישוב שנות הוותק כאילו

באוקטובר

מי שהחל ב

בספטמבר הבא (אך יקבל בעד אותה שנה קצובה יחסית לתקופת עבודתו).

התחיל ב

הקצובה משולמת במשכורת חודש יוני, ותשלומה איננו מותנה בהגשת בקשה

.)1/

כלשהי (כג

קצובת ההבראה משולמת באופן יחסי למספר החודשים בשנה בהם מועסק עובד

ההוראה.

עובד הוראה הפורש לגמלאות במהלך שנת הלימודים, זכאי לקצובת הבראה באופן

.)4.6.02

מיום

2/

יחסי לתקופה בה עבד באותה שנת לימודים (חוזר שטמפפר תשס"ב

עובד הוראה במשרה חלקית זכאי לקצובה באופן יחסי לחלקיות משרתו באותה

.)1/

לכל חודש עבודה) (כג

1/10(

שנה

עובד הוראה המועסק ביותר ממשרה שלמה אצל אותו מעסיק זכאי לקצובה הניתנת

.)1.7

למועסק במשרה שלמה אחת בלבד (תקשי"ר

.)1/

שנה לצורך קצובה זהה עם שנת לימודים (כג

עובדי הוראה ממלאי מקום, שלא מצוות בית הספר, זכאים לתוספת של

א.

הערות:

קצובת הבראה לפי החלק היחסי של עבודתם, בנוסף לתשלום חופשת הקיץ. קצובת

ש"ח לשנה (בתשע"ו).

2,947 ,

ימים

7

ההבראה תהיה לפי

בחט"ב כפול

96־

ביסודי או ל

120־

: מספר שעות העבודה מחולק ל

אופן החישוב

חדשים. לדוגמה: עובד הוראה ביסודי שעבד

10־

סכום הקצובה השנתית לחלק ל

שעות מ"מ:

10

בחודש מסויים

ש"ח

24.55

= 2,947

X

1/10

X

10/120

מעודכן לתשע"ו.

6/12

חוזר בני בנימין

אסמכתא:

ב. שנות העבודה, לצורכי תשלום קצובת ההבראה, יחושבו לפי מספר שנות הוותק

המוכרות בהוראה, לרבות ותק מוכר בהוראה בחו"ל וותק מוכר בהוראה בארץ,

.)9/

בין אם היתה רציפות בעבודת הוראה ובין אם לא (לה

לא מובא בחשבון בחישוב הזכאות לקצובת הבראה. (חוזר הממונה

ותק צה"ל

.)10.2.86

על השכר באוצר מיום

ג. מקצובת ההבראה יש לנכות מס הכנסה, ביטוח לאומי וביטוח בריאות (חוזר

.)6/2014

גילה נגר

ד. מקצובת הבראה ינוכו דמי ניהול פנסיה תקציבית וכן לקרנות ההשתלמות

 .)6/2014

ולפנסיה צוברת (חוזר גילה נגר

100%

תשלומי קצובת הבראה ביגוד ומענק יובל מעל

עובדי הוראה המועסקים אצל מעסיק אחד יקבלו תשלומי קצובת הבראה,

.100%

גם אם עובדים מעל

100%

קצובת ביגוד ומענק יובל עד

100%

, ועובדים בס"ה מעל

עובדי הוראה המועסקים אצל יותר ממעסיק אחד

משרה, יקבלו אצל כל מעסיק בנפרד את הקצובה היחסית בהתאם להיקף

משרתם אצלו.

.)6/16

: חוזר בני בנימין

אסמכתא

(

הגדרת שנת עבודה

שישה חודשים לפחות

שנת עבודה (לצורך ותק וניסיון) תיחשב תקופת עבודה של

שנת ותק בהוראה אינה

הערה:

.

משרה לפחות באותה שנת לימודים

1/3־

ב

בהכרח שנת ותק לצורכי חישוב גמלאות או פיצויי פיטורין.

הגנה משפטית

משפטים

ראה

עו"ה בתפקידי הדרכה

)8/15

ב') (חוזר בני בנימין

2/

(סד

מטרת ההדרכה של עובדי הוראה היא לקדם את האיכות ואת המקצועיות של

ההוראה ועקב כך את הישגי התלמידים במערכת החינוך. ההדרכה מכוונת לטפל

במיומנויות יסוד, בתוכניות לימודים ובתחומים לימודיים וחינוכיים - ערכיים, על

פי ההדגשים והקדימויות של משרד החינוך התרבות והספורט.

השכלתו והכשרתו של המדריך

המועמד לשמש בתפקיד הדרכה מחויב לעמוד בקריטריונים האלה:

א. בעל תואר ראשון לפחות (למדריכים בחינוך העל־יסודי ולמדריכים מרכזים רצוי

תואר שני).

ב. בעל תעודת הסמכה להוראה או רישיון הוראה קבוע.

שנים לפחות בהוראה.

4

ג. בעל ותק וניסיון של

ד. התמחות בתחום הדעת או בתחום החינוכי שבו ידריך.

שעות לאורך

224

ה. רצף לימודים בתוכנית הכשרה מוכרת לתפקיד הדרכה (רצוי

שנתיים). כמו כן יהיה המדריך המרכז בעל הכישורים האלה: ניסיון מקצועי רב

בתחום שהוא מופקד עליו, כישורי הדרכה ויכולת ארגונית.

מתפקידי המדריך

פיתוח מקצועי־פדגוגי של עובדי חינוך והוראה תוך חיזוק יכולתם לפעול בצורה

o

אוטונומית במוסדות החינוך.

מתן כלים לעובדי חינוך והוראה לזיהוי ולאיבחון של צרכים חינוכיים ולימודיים

o

של אוכלוסיות שונות והתאמת דרכי ההוראה לצרכים אלו.

סיוע לעובדי החינוך וההוראה בהכרת תוכנית הלימודים על כל מרכיביה והתאמת

o

דרכי ההוראה והשימוש בחומרי למידה לאוכלוסיות שונות.

סיוע בקליטתם ובקידומם של עובדי הוראה חדשים ומורים / גננות עולים.

o

קידום ההוראה בסביבת למידה עתירת טכנולוגיה.

o

תפקיד

הערה:

עידוד יזמות וחידושים במערכת, ברמה ארצית, מחוזית ומוסדית.

o

המדריך אינו לפקח על עבודתם של המורים על פי תקנות חינוך ממלכתי (סדרי

הפיקוח). אין להטיל עליו תפקידים שהם בתחום סמכותו הבלעדי של המפקח (חוזר

.)35 '

א' עמ

1/

מנכ"ל סה

להלן פירוט תנאי העבודה:

המינוי ניתן בדרך כלל לשנה אחת בלבד,

עבודתו של המדריך היא זמנית.

א.

.1

והוא ניתן על תנאי, שאין בו קביעות, וזאת בהתאם להחלטת הממשלה לפי חוק

.1959 -

שירות המדינה (מינויים), התשי"ט

, ואולם מנהל המחוז או מנהל לשכת

המדריך יועסק עד שש שנים רצופות

ההדרכה, כל אחד בתחום סמכויותיו, יהיה רשאי להתיר, בהסכמת חשב המשרד,

את העסקתם של מורים וגננות בתפקידי הדרכה גם לתקופה שתעלה על שש

שנים רצופות, וזאת לעניין הדרכתם של מורים וגננות במקצועות לימוד או

בנושאים חינוכיים, בתנאי שהמדריך עבר הכשרה מתאימה במהלך חמש השנים

האחרונות. הכשרה זו כוללת כישורי הדרכה, יידע דיסציפלינרי ויידע של תהליכי

שעות. תינתן

224

הוראה ולמידה - כל זאת במיכסה מצטברת של לפחות

עדיפות למדריכים בעלי תואר שני רלוונטי.

ב. אפשר למנות מדריך ליותר משנה אחת ברציפות, בכפיפות ל־א' לעיל, בתנאי,

שבכתב המינוי יצוין, שהמשרד רשאי להפסיק את העבודה בתפקיד לקראת כל

שנת לימודים.

מורה בתפקיד הדרכה

.2

א. על "מורה בתפקיד הדרכה" להורות בפועל בבית הספר, במקביל לעבודתו

משרה), להוציא גננות בתפקידי הדרכה.

1/3(

בהדרכה, לפחות יומיים בשבוע

ב. מספר ימי ההדרכה למורה בתפקיד הדרכה (להוציא גננת בתפקיד הדרכה) לא

ימים.

4

יעלה על

|||||||||||||||

א

|||||||||||||||

ב

|||||||||||||||

ג

|||||||||||||||

ד

|||||||||||||||

ה

|||||||||||||||

ו

|||||||||||||||

ז

|||||||||||||||

ח

|||||||||||||||

ט

|||||||||||||||

י

|||||||||||||||

כ

|||||||||||||||

ל

|||||||||||||||

מ

|||||||||||||||

נ

|||||||||||||||

ס

|||||||||||||||

ע

|||||||||||||||

פ

|||||||||||||||

צ

|||||||||||||||

ק

|||||||||||||||

ר

|||||||||||||||

ש

|||||||||||||||

ת