Table of Contents Table of Contents
Next Page  106 / 196 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 106 / 196 Previous Page
Page Background

106

2017- 2016

תשע"ז

זכויותיך

הסעות תלמידים

הנהלים המעודכנים לגבי הסעות תלמידים והסעות מורים פורסמו בחוזר מנכ"ל

.)15 '

(ב'). חובת ארגון ההסעות וביצוען חלה על הרשות המקומית (עמ

1/

עד

העברה - הגשת הבקשה

בקשות לחופשה ללא שכר ובקשות העברה

ראה

העברה יזומה

העברה יזומה עקב צמצומים בסוף שנת הלימודים תשע"ז

, מעודכן לתשע"ז)

12.3.2014

(מסמך מיום

. מנהל המחוז מוסמך להמליץ על העברת עובד הוראה ממוסד חינוכי אחד

1

למשנהו, אם נסגר בית ספר או צומצם התקן של המוסד החינוכי.

המפקח

. לפני גיבוש ההחלטה על העברה יזומה ממוסד חינוכי אחד למשנהו

2

הישיר חייב לבדוק היטב את העובדות ולערוך לעובד ההוראה שימוע

לאחר שיישלחו אליו בכתב הנימוקים שעומדים ביסוד הכוונה להעבירו.

טענות המפקח, תגובת העובד והנימוקים להחלטת המפקח, יפורטו בפרוטוקול

וייחתמו ע"י המפקח והעובד. היה והעובד סרב לחתום על הפרוטוקול, יועבר

הפרוטוקול ללא חתימתו.

על המפקחים להעביר החלטותיהם מוקדם ככל הניתן, לאחר קיום השימוע, על

מנת שהמחוז יתארגן לשליחת ההודעות במועד. פרטיכל השימוע שהתקיים

בין המפקח לעובד ההוראה, יועבר למנהל תחום כוח אדם בהוראה למשלוח

ההודעה אל העובד.

ק"מ

30

. ההעברה תהיה למוסד חינוך רשמי אחר בתוך המחוז ברדיוס של עד

3

ממקום מגוריו, בהתאם להכשרתו הפדגוגית ובאותו היקף משרה בו מועסק

עו"ה בקביעות, אך לא יותר ממשרה מלאה אחת. מקרים חריגים, שאינם

ק"מ, יידונו לגופם בהתאם לנסיבות עם נציג

30

עומדים בקריטריון של

הסתדרות המורים במחוז הרלוונטי.

. הודעה חתומה ע"י מנהל/ת תחום כוח אדם על ההעברה, בצירוף הנימוקים,

4

תישלחלעו"ה בדואר רשום. העתקההודעה יישלחלסניף המקומי של הסתדרותהמורים.

של

30.6

. התאריך האחרון למשלוח ההודעות של העברות יזומות הוא

5

.

אותה שנה

. העברה יזומה תישלח לבעלי הוותק המשוקלל הנמוכים ביותר באותו מוסד, על

6

פי הקריטריונים כדלהלן:

א. הקריטריון הראשון להעברה הוא צרכי בית הספר. לפיכך, מורים מקצועיים

כגון עו"ה לאנגלית, לחינוך גופני וכד', יהיו מועמדים להעברה רק אם יש מורים

מקצועיים אחרים שיכולים למלא את מקומם.

ב. ההעברה תינתן לפי הוותק המשוקלל של העובדים באותו מקצוע עודף, על פי

הנוסחה שמובאת להלן. הראשון להעברה הוא בעל הוותק הנמוך ביותר. לגבי עו"ה

מקצועיים ייערך חישוב ותק נפרד בהתחשב בקריטריון שבסעיף א' לעיל.

הוותק המשוקלל לצורך זה נקבע על סמך שני רכיבים: ותק כולל וותק מוסדי.

- פירושו ותק בהוראה בשירות המדינה.

ותק כולל

- מספר השנים שהעובד הועסק באותו מוסד הנדרש להעביר עובדים.

ותק מוסדי

לוותק כולל

2/3

לוותק הכולל ניתן משקל כפול לעומת הוותק המוסדי, דהיינו

לוותק מוסדי על פי הנוסחה הבאה:

1/3־

ו

=

ותק משוקלל לצורך העברה

1

X

ותק מוסדי

+ 2

X

ותק כולל (בשירות המדינה)

3

שני עובדי הוראה כוללים המלמדים באותה שכבת גיל

דוגמה:

שנים.

5

שנה ותק מוסדי של

17

עובד א' - בעל ותק כולל של

שנים.

8

שנה ותק מוסדי של

15

עובד ב' - בעל ותק כולל של

עובד א'

1

X

5+ 2

X

17

39

_____________________

=

__

=

שנות ותק משוקלל

13

3

3

עובד ב'

1

X

8 + 2

X

15

38

_____________________

=

__

=

שנות ותק משוקלל

12.66

3

3

היות וויתקו של עובד ב' נמוך יותר, הוא אשר יועבר למוסד אחר.

הערות:

יש להפריד את כיתות הלימוד

1.9.02־

(א) מ

1/

על פי חוזר מנכ"ל סג

.1

בשיעורי חינוך גופני לבנים ולבנות החל מכיתה ז', כך שעו"ה אישה תלמד

לפיכך, חישוב הוותק המשוקלל לצורך

כיתת בנות ועו"ה גבר ילמד כיתת בנים.

העברה ייעשה כלהלן: ותק משוקלל לעו"ה אישה בחינוך גופני ייערך בהשוואה

לעו"ה אישה לחינוך גופני באותו מוסד, ובאופן דומה לעו"ה גברים בחינוך גופני,

שיושוו לעמיתיהם עו"ה גברים באותו מוסד.

בחינוך הממ"ד, מורים לתושב"ע מלמדים בכיתת בנים ומורות לדינים ו/או

.2

לפיכך, חישוב הוותק המשוקלל לצורך העברה

תושב"ע מלמדות בכיתת בנות.

ייעשה כלהלן: ותק משוקלל למורה אישה המלמדת דינים ו/או תושב"ע בכיתת

בנות ייערך בהשוואה למורות לדינים ו/או לתושב"ע באותו מוסד ובאופן דומה

באשר למורים גברים בהוראת תושב"ע שיושוו לעמיתיהם עו"ה הגברים באותו

מוסד.

. בהתייחס למצב בו בית ספר נסגר על רקע איחודו עם בית ספר אחר (להלן איחוד

3

בתי"ס) - עו"ה שהועבר במצב זה, יגרור איתו את הוותק המוסדי שצבר בבית

הספר שנסגר, לבית הספר אליו הועבר במסגרת איחוד בתי"ס.

. בהתייחס למצב בו עו"ה הועבר מבית הספר בו הועסק בשל סגירת אותו בית

4

ספר, אך לא כחלק מהליך איחוד בתי-ספר - עו"ה יגרור איתו את מחצית משנות

הוותק שצבר בביה"ס ממנו הועבר.

על המחוז להימנע מלבצע העברה יזומה לעו"ה שהועבר בשנה הקודמת

ג.

(העברה שנייה רצופה), אלא אם כן סבור מפקח המחוז, כי יש הכרח להעברה

זאת. הבקשה תובא לדיון בפני מנהלת תחום כא"ב במחוז בשיתוף עם יו"ר הסניף

המחוזי. במידה ולא הגיעו הצדדים להסכמה, הנושא יובא לדיון משותף אצל

מנהל אגף בכיר לכוח אדם בהוראה או סגניתו אשר יבואו בדברים עם יו"ר האגף

לאיגוד מקצועי בהסתדרות המורים או נציג מטעמו.

שנים.

8

בכל מקרה אין להעביר עו"ה פעם שלישית בתוך טווח זמן של

עם זאת, אם הנתונים

דין עו"ה בשנת שבתון כדין עו"ה בפועל במוסד שלו.

ד.

של המועמדים להעברה שווים, עדיפות להישארות באותו מוסד תינתן לעו"ה

החוזר משבתון, דהיינו אם הוותק המשוקלל של עו"ה בפועל בביה"ס ושל עובד

השוהה בשבתון זהה, ההעברה תינתן לעו"ה בפועל והעובד החוזר משבתון יחזור

למוסד ממנו יצא לחופשה כאמור.

אין לבצע העברה יזומה עקב צמצומים, לעו"ה המועמד להעברה על פי

ה.

ומעלה.

58

הקריטריונים דלעיל והוא בן

. ככל שהמועמדת להעברה היא עו"ה שתימצא בהריון מתקדם (בחודש שמיני

7

או תשיעי להריונה בתחילת שנה"ל), היא רשאית להגיש בקשה, בצירוף אישור

רפואי, שלא לעבור מסיבה זו. מנהל המחוז רשאי לבטל את ההעברה לגביה,

הזכאות לביטול ההעברה מהטעם האמור הינה חד פעמית.

בנסיבות אלה.

הליך הערעור:

ימים מיום משלוח ההודעה על

15

א. עו"ה רשאי לערער על ההעברה תוך

העברתו. ההודעה תשלח בדואר רשום.

הערה: ככל שיוכח ע"י העובד כי ההודעה לא נשלחה בדואר רשום ו/או הוא

שהה בחופשה (בין בארץ ובין בחו"ל) ו/או שהה בחופשת מחלה מאושרת,

ימים להגשת הערעור בו נודע לו על העברתו ולא

15

תינתן לו אורכה בת

.31.7 -

יאוחר מ

ב. העובד יגיש את הערעור בכתב למנהל/ת תחום כא"ב במחוז אשר תעביר

את הערעור לעורך השימוע כמפורט להלן:

יתקיים שימוע לעו"ה על הערעור. השימוע יתקיים ע"י מפקח המחוז או

מתאם הפיקוח או המחמ"ד במחוז (להלן: עורך השימוע). טענות עורך

השימוע, תגובת העובד והנימוקים להחלטה של עורך השימוע יפורטו

בפרטיכל וייחתמו על ידם. ככל שהעובד יסרב לחתום על הפרטיכל, יועבר

הפרטיכל ללא חתימתו. החלטת הערעור תשלח לעו"ה עם העתק לנציגי

הסתדרות המורים.

ג. במקרים בהם עו"ה אינו מסכים להחלטה של עורך השימוע בהליך הערעור,

תתקיים שיחה של עורך השימוע עם יו"ר הסניף הרלוונטי, לצורך הבהרה

ופירוט הנסיבות לדחיית הערעור, במגמה להגיע להבנה משותפת.

ד. במקרים בהם הסתדרות המורים חולקת על החלטת מנהל המחוז, יתקיים

דיון בהשתתפות מזכ"ל הסתדרות המורים או מ"מ מזכ"ל הסתדרות המורים

בפני מנהל אגף בכיר לכא"ב או סגניתו במגמה להגיע להבנה משותפת

בנושא.

, עו"ה המועבר יוכל להגיש ערעור בתנאי שקיים מידע חדש/טיעונים

ה. ככלל

חדשים אשר לא הועלו בשימוע הקודם.

א

|||||||||||||||||

ב

|||||||||||||||||

ג

|||||||||||||||||

ד

|||||||||||||||||

ה

|||||||||||||||||

ו

|||||||||||||||||

ז

|||||||||||||||||

ח

|||||||||||||||||

ט

|||||||||||||||||

י

|||||||||||||||||

כ

|||||||||||||||||

ל

|||||||||||||||||

מ

|||||||||||||||||

נ

|||||||||||||||||

ס

|||||||||||||||||

ע

|||||||||||||||||

פ

|||||||||||||||||

צ

|||||||||||||||||

ק

|||||||||||||||||

ר

|||||||||||||||||

ש

|||||||||||||||||

ת

|||||||||||||||||