Table of Contents Table of Contents
Next Page  107 / 196 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 107 / 196 Previous Page
Page Background

107

2017- 2016

תשע"ז

זכויותיך

העברה יזומה עקב חוסר התאמה לסגל

ההוראה או לאקלים הסביבתי

. עו"ה שהועלו נגדו טענות של חוסר התאמה כמצוין לעיל, יובא הנושא לשיחת

1

עו"ה בפני המפקח על בית הספר במחוז בהשתתפות נציג הסתדרות

שימוע של

. ינוהל פרטיכל בו יפורטו טענותיו של המפקח, תגובת העובד והנימוקים

המורים

להחלטתו של המפקח. הפרטיכל ייחתם ע"י המפקח והעובד. ככל שהעובד יסרב

לחתום על הפרטיכל, יועבר הפרטיכל ללא חתימתו.

. הודעה חתומה ע"י מנהלת תחום כא"ב במחוז על ההעברה, בצירוף הנימוקים,

2

.

במאי של אותה שנה

31

עד

תישלח לעו"ה בדואר, וככל הניתן בדואר רשום

העתק ההודעה יישלח לסניף המקומי של הארגון היציג.

:

הליך הערעור

.3

מיום משלוח ההודעה על העברתו.

ימים

15

תוך

על העברה

עו"ה רשאי לערער

א.

ההודעה תישלח בדואר וככל הניתן בדואר רשום.

: ככל שיוכח ע"י העובד כי ההודעה לא נשלחה בדואר רשום ו/או הוא

הערה

שהה בחופשה (בין בארץ ובין בחו"ל) ו/או שהה בחופשת מחלה מאושרת,

ימים להגשת הערעור מהמועד בו נודע לו על העברתו

15

תינתן לו אורכה בת

. העובד יגיש את הערעור בכתב למנהלת תחום כא"ב במחוז

15.7־

ולא יאוחר מ

אשר תעביר את הערעור לעורך השימוע כמפורט להלן:

לעו"ה במסגרת הליך הערעור. השימוע יתקיים ע"י מפקח

יתקיים שימוע

המחוז או מתאם הפיקוח או המחמ"ד במחוז (להלן: עורך השימוע). ינוהל

פרטיכל בו יפורטו טענותיו של עורך השימוע, תגובת העובד והנימוקים

להחלטתו של עורך השימוע. הפרטיכל ייחתם ע"י עורך השימוע והעובד. ככל

שעו"ה יסרב לחתום על הפרטיכל, יועבר הפרטיכל ללא חתימתו.

החלטת הערעור תישלח לעו"ה עם העתק לנציגי הסתדרות המורים.

ב. במקרים בהם עו"ה אינו מסכים להחלטת הערעור של עורך השימוע בערעור,

תתקיים שיחה של עורך השימוע עם יו"ר הסניף הרלוונטי, לצורך הבהרה

ופירוט הנסיבות לדחיית הערעור, במגמה להגיע להבנה משותפת.

ג. במקרים בהם אין הסכמה על דחיית הערעור בין עורך השימוע לנציג הסתדרות

המורים, יובא העניין להחלטת מנהל/ת המחוז, או מי שהוסמך מטעמו, וייערך

דיון משותף במגמה להגיע להבנה משותפת בנושא.

ד. במקרים בהם הסתדרות המורים חולקת על החלטת מנהל המחוז, יתקיים דיון

בהשתתפות מזכ"ל הסתדרות המורים או מ"מ מזכ"ל הסתדרות המורים עם

מנהל אגף בכיר לכא"ב או סגניתו במגמה להגיע להבנה משותפת בנושא.

העברה מכיתות ז'־ח' לכיתות א'־ו'

) 25

סעיף

11.5.93

( הסכם השכר

שנים אחרונות

17

מתוך

בכיתות ז'־ח' כולל חט"ב,

שנים לפחות

10

עו"ה שעבד

השנים האחרונות ונאלץ

(גם ללא רצף), ובלבד שעבד בכיתות ז'־ח' באחת מ

לעבור לעבוד בכיתות א'־ו' - בסיס משרתו לא ישתנה. חישוב שעות הזכאות

השנים האחרונות שבהן לימד בכיתות ז'־ח'. שנת שבתון

10

יהיה לפי ממוצע של

מטעם קרן ההשתלמות תיחשב לשנת עבודה בכיתות ז'־ח', על פי התשלום ששולם

למשתלם בשנה זו.

: עובד הוראה הזכאי לכך יפנה לגזברות מחוז עבודתו ע"מ להסדיר

הפרוצדורה

החלטת הוועדה הפריטטית בראשות ש' שטמפפר

אסמכתא:

זכאותו, כאמור לעיל (

.)13.9.99

). (מכתב שטמפפר מיום

7.9.93

מיום

(שאחת מהן

אחרונות

17

שנים לפחות מתוך

10 '

מורה שעבד בכיתות ז'־ח

שמורה לו הזכות

ועבר לנהל בית ספר יסודי (א'־ו'),

שנים האחרונות)

היתה ב

ש"ש עבור שעות ההוראה שלו ולא בעבור שעות הניהול (חוזר

24

לבסיס משרה של

.)23

ע"מ

1/

מנהל אכא"ב תשס"ב

: גרירת הזכויות היא רק לזכויות שנרכשו באותה בעלות (מכתב

לתשומת לב

.)5.12.00

דניאלה סלומון

העסקת קרובי משפחה במוסדות חינוך

)1/

(א) והבהרה בחוזר מנכ"ל עב

4/

(עא

סעיף זה דן באיסור של העסקת קרובי משפחה באותו מוסד חינוך ובהיתרים

.1

לחריגה מהנחיות אלה.

.2010

בדצמבר

15 -

: החל מ

התוקף

. ההנחיות

2

אדם בהוראה או בכל עבודה אחרת במוסד חינוך, אם באותו מוסד

אין להעסיק

2.1

עובד קרוב משפחה שלו. קרוב משפחה לעניין זה פירושו בן זוג, בת זוג, הורה, בן,

בת, אח, אחות, גיס, גיסה, דוד, דודה, אחיין, אחיינית, חם, חמות, כלה, נכד או נכדה.

שאינם בני זוג

מנהל מחוז או סגנו רשאים להתיר העסקת קרובי משפחה

2.2

במוסד החינוך, אם מתקיימים התנאים א'-ג' שלהלן יחד עם תנאי ד' או עם תנאי ה':

מסוגו בלבד.

מוסד חינוך אחד

א. מוסד החינוך הוא ביישוב שיש בו

ב. מקום המגורים של האדם ושל קרוב המשפחה שלו הוא ביישוב שמוסד החינוך

נמצא בו או ביישוב סמוך לו, שגרים בו גם התלמידים הרשומים במוסד החינוך.

ג. במוסד החינוך מועסק רק קרוב משפחה אחד של האדם.

ד. שירותו של המועמד חיוני למערכת, ואין באותה עת מועמד מתאים אחר למילוי המשרה.

ה. מצב התעסוקה במקום שבו המועמד גר מצדיק את אישור המינוי.

עובד הוראה למוסד שיש בו קרוב מדרגה ראשונה (אב, אם, בן זוג,

אין להעביר

2.3

בת זוג לרבות ידוע/ה בציבור, בן, בת, אח, אחות) אלא אם כן שירותו של המועמד

חיוני למערכת ואין באותה עת מועמד אחר מתאים למשרה. עובד הוראה קבוע

במערכת, בדרגת קרבה אחרת, יועבר לפי כללי ההעברה הרגילים.

לעיל רשאים לאשר את העסקתם של

2.2 -

ממלאי התפקידים המפורטים ב

2.4

בעל ואישה כעובדי הוראה באותו מוסד חינוכי, אם תנאי העבודה מחייבים שהם

יגורו במוסד החינוכי או אם יתמלאו תנאים א' ו- ב' וכן תנאי ג' או תנאי ד' להלן:

א. מוסד החינוך הוא ביישוב שיש בו מוסד חינוך אחד מסוגו בלבד.

ב. בני הזוג גרים ביישוב שמוסד החינוך נמצא בו או ביישוב סמוך לו שגרים בו

תלמידים הרשומים באותו מוסד חינוך.

ג. שירותםשל בני הזוג חיוני למערכת, ואין באותהעתמועמד מתאיםאחר למילוי המשרה.

ד. מצב התעסוקה במקום שבו המועמד גר מצדיק את אישור המינוי.

ככלל לא ייקלט או יועבר עובד הוראה למוסד שבו קרוב משפחה משמש בתפקיד

2.5

מנהל או סגן מנהל.

ועדה בהרכב נציג הבעלות ומנהל המחוז או סגנו

לעיל,

2.5־

על אף האמור ב

2.6

אף אם יש ביניהם יחסי כפיפות במקרים

רשאית לתת היתר להעסקת קרובים

חריגים. היתר זה יינתן לזמן מוגבל, תוך קביעת תנאים להעסקתם.

השיקולים שהוועדה תשקול בין היתר, לעניין זה יהיו:

א. דרגת קרבת המשפחה.

ב. מספר המועמדים לתפקיד.

ג. קיומם של יחסי כפיפות.

ד. מספר בתי הספר מאותה שכבת גיל (יסודי, חט"ב).

ה. מספר קרובי המשפחה מדרגה ראשונה המועסקים באותו בית ספר.

ו. מצב התעסוקה במקום שבו ההעסקה מתבקשת.

ז. האפשרות למנוע יחסי כפיפות וקשרי עבודה בין קרובי המשפחה.

במוסד חינוך שעובדים בו קרובי משפחה יש להעביר אחד מהם (או יותר, אם

2.7

יש יותר מקרוב משפחה אחד), באופן שלא יעבדו במוסד קרובי משפחה.

. לפני ביצוע ההעברה

ההעברה בשל קרבת משפחה תבוצע עד סוף חודש יוני

2.8

על המפקח על מוסד החינוך לפנות אל העובד ולהזמינו לשיחת שימוע שבה

יודיע לו על ההעברה הצפויה ויאפשר לו להשמיע את טיעוניו. אם עובד ההוראה

יבקש לקבל היתר חריג בהתאם להוראות חוזר זה תועבר בקשתו להחלטתו של

מנהל המחוז או סגנו.

לעיל לעניין

2.2 -

הם אלה המפורטים ב

הקריטריונים למתן ההיתר החריג

לעיל לגבי בני זוג.

2.4 -

קרובי משפחה שאינם בני זוג ואלה המפורטים ב

אם החליטה הוועדה לא לקבל את הבקשה למתן היתר חריג, היא תדרש להחליט

מי מבין קרובי המשפחה יועבר. לעניין זה יישקלו, בין היתר השיקולים האלה :

א. ותקו של עובד ההוראה במערכת החינוך הרשמית.

ב. ותקו של עובד ההוראה בבית הספר.

ג. המועד הצפוי לפרישה של עובד ההוראה.

ד. בעיות אישיות חריגות במיוחד של עובד ההוראה, המקשות עליו להתרחק

ממקום מגוריו.

במקרה שבו קיימים יחסי כפיפות בין קרובי המשפחה (מנהל-מורה) או (סגן

מנהל-מורה), יועבר המורה ללא קשר לוותקו של המנהל או הסגן בבית הספר

|||||||||||||||

א

|||||||||||||||

ב

|||||||||||||||

ג

|||||||||||||||

ד

|||||||||||||||

ה

|||||||||||||||

ו

|||||||||||||||

ז

|||||||||||||||

ח

|||||||||||||||

ט

|||||||||||||||

י

|||||||||||||||

כ

|||||||||||||||

ל

|||||||||||||||

מ

|||||||||||||||

נ

|||||||||||||||

ס

|||||||||||||||

ע

|||||||||||||||

פ

|||||||||||||||

צ

|||||||||||||||

ק

|||||||||||||||

ר

|||||||||||||||

ש

|||||||||||||||

ת