Table of Contents Table of Contents
Next Page  102 / 182 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 102 / 182 Previous Page
Page Background

102

2017

, יולי

18

גיליון

כדי תנועה. מדובר בכדורי פיזיו על מתקנים מתאימים המאפשרים ישיבה תוך

כדי תנועה. כמו כן הוכנסו לכיתות "פיתות קוצניות" שעליהן אפשר לשבת,

להישען או לדווש בעזרת הרגליים והן מאפשרות תנועה גלית חזרתית ומרגיעה.

כל המורים קיבלו ערכה שבה אביזרי עזר לתנועה תוך כדי למידה כמו למשל

פלסטלינה לא מלכלכת המאפשרת למידה ולישה לסירוגין בלי ללכלך את

הספרים והמחברות. עבודת הלישה עוזרת בתהליך הוויסות התנועתי והרגשי.

אופציה נוספת שהמורים יכולים להציע לתלמידות היא חבל גומי שאותו אפשר

להלביש על רגלי הכיסא ולהניע באמצעותו את הרגליים. גם לתנועות הללו יש

אפקט מרגיע. האביזרים נבחרו בשיתוף עם המורים והמחנכים תוך תשומת לב

והתאמה לרגישויות ולהעדפות של כל מורה ושל כל תלמידה.

44 .

: במידת האפשר, תותאמנה תכניות הלימודים ללמידה

למידה דרך הגוף

באמצעות הגוף. ההנחה היא שמה שנלמד תוך שימוש בגוף ובתנועה, מוטמע

ביתר קלות וגם נשמר טוב יותר בזיכרון. הנחה זו מקבלת חיזוק ותימוכין

. לא חסרות דוגמאות. די אם נזכיר

)Beilock, 2015(

במחקריה של ביילוק

שלמידת כיוונים, רוחות השמים או קריאת שעון באמצעות כוריאוגרפיה של

הגוף, מבטיחה הבנה לטווח רחוק. המצאנו כבר ריקוד של אותיות ומספרים

ובנינו תכנית ללימוד הנדסה באמצעות הגוף. הצוות שאחראי על הפרויקט

עומד לרשות המורים לשם התאמת תכניות הלימוד ללמידה באמצעות הגוף

והתנועה.

55 .

שיעורי תנועה שונים (היפ הופ,

שיעורי תנועה כחלק בסיסי מתכנית הלימודים:

הגנה עצמית, ג'אגלינג) משולבים בתכנית הלימודים. בשיעורים אלה משתתפות

גיאומטריה בתנועה