Table of Contents Table of Contents
Next Page  29 / 70 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 29 / 70 Previous Page
Page Background

>>

29

תדריך מנטורים

האישיות, ומיומנויות חניכה ואימון (הקשבה, שאילת שאלות וכדומה). פרט לקבלת כלים לליווי

ולחניכה, נפגשים המנטורים עם רכזי קידום המשתפים אותם במאפיינים, בחוזקות ובחסמים

של אוכלוסיית היעד.

תכני ההכשרה מקנים את הידע והכלים הנדרשים לניהול תהליך החניכה, כמו: תפקיד המנטור,

היכרות עם אוכלוסיית היעד, הכנה לפגישה הראשונה עם המנטי, הבניית הפגישות האישיות,

מיומנויות חניכה ואימון (הקשבה, שאילת שאלות) ועוד. פרט לקבלת כלים לליווי וחניכה, נפגשים

המנטורים עם רכזי קידום המשתפים במאפיינים, בחוזקות ובחסמים של אוכלוסיית היעד.

.44

לצפייה בסילבוס הכשרת המנטורים עברו לעמוד

.45

לצפייה בערכת ההכשרה למנטורים עברו לעמוד

.55

לצפייה בטופס הערכה להכשרת מנטורים עברו לעמוד

הכנת המנטי’ס

תהליך המנטורינג בתבת הוא תהליך הדורש מחויבות ופניות מצד המנטי, לא פחות מהמנטור.

חוסר הבנת חשיבותו של התהליך וכן מאפייני האוכלוסייה (כמו עבודה מרובת שעות, העדר רכב

בבעלות המנטי ו/או מגורים ביישוב מרוחק) עלולים להקשות על חלק מהם לפנות את הזמן

הנדרש ו להגיע למפגשים. על כן חשוב לוודא מראש כי המשתתף יוכל לפנות מזמנו ולהשקיע

את המאמצים הנדרשים בתהליך (כמובן תוך ביצוע ההתאמות הנדרשות מצד המנטור, במידת

האפשר). כמו כן, פעמים רבות יש ציפייה מצד המשתתפים לתוצאות מיידיות בתהליך (כגון

מציאת מקום עבודה או קידום בתפקיד). משום שמדובר בתהליך מתמשך שתוצאותיו אינן

בהכרח מיידיות, יש חשיבות לתיאום ציפיות ברור בנוגע למטרות התהליך ולאופיו כדי למנוע

תסכול ואכזבה בהמשך.

את תיאום הציפיות עם המנטי מבצע רכז הקידום, לרוב במהלך פגישת האבחון טרם ההפניה

לרכז מערך המנטורים, תוך העברת הדגשים האלה:

•האחריות על תהליך החניכה היא בראש ובראשונה של המנטי, ולכן הוא מצופה להפגין

מוטיבציה, מחויבות ופתיחות, להגיע במועד למפגשים עם המנטור, לשתף בדילמות ובקשיים,

לבצע משימות הניתנות מפגישה לפגישה ולהתריע על קשיים בתהליך.

•המנטורינג מקנה כלים בדרך לקידום תעסוקתי, אך אינו מבטיח השגת קידום בתקופת

החניכה. קידום תעסוקתי הוא תהליך ארוך טווח, הנמשך במקרים רבים מעבר לתקופת

החניכה עם המנטור, ועל כן נדרשת סבלנות מצד המנטי.