Background Image
Table of Contents Table of Contents
Next Page  73 / 148 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 73 / 148 Previous Page
Page Background

"גוףהביקורת? אנחנו לאמושלמים"

מה עמדתך ביחס לגוף הביקורת על הפ

מ

רקליטות?

לא אני ולא הפרקליטים מפחדים מביקו

־

רת. אנחנו עושים עבודה מקצועית מאוד,

במסירות נפש ממש. ברור שיש טעויות,

ואין לנו שום בעיה עם ביקורת. הפרקלי

־

טות, כפי שפרקליט המדינה הקודם נהג

לומר, היא אחד הגופים הכי מבוקרים במ

־

ערכת הציבורית אם לא המבוקר שבהם.

מוסד הביקורת הזה הוקם לפני כשנה,

לפני שהתמניתי לתפקיד. יש ביני ובין הנ

־

ציבה יחסי עבודה מצוינים. לפי התנהלות

העבודה עד כה הם עושים עבודה עניינית.

ידוע שלפרקליטים יש חששות לא מבוט

־

לים, והם הכריזו על סכסוך עבודה כי לא

התייעצו איתם בנושא. הם מודאגים משא

־

לות כגון איזה חומר מתיקי הפרקליטות

יכולה הנציבות להעביר החוצה, מה היא לא

יכולה, ואם לפרקליטים יש זכות לייצוג על

ידי עורכי דין במהלך הביקורת.

אנחנו מתקדמים במגעים, ואני מקווה

שבקרוב יהיה אפשר לסיים את הסכסוך

ולאפשר לנציבה לעשות את מלאכתה,

ומצד שני להרגיע את החששות המוצדקים

של הפרקליטים.

ולגופו של הליך הביקורת?

תפקידה הראשון במעלה של הנציבה, גם

בעיניה, הוא לערוך ביקורת מערכתית על

הפרקליטות ולא לטפל בתלונה פרטנית זו

או אחרת. היא כבר עורכת כמה וכמה בי

־

קורות מערכתיות, והממצאים שלהן יוכלו

בהחלט לסייע לנו בשיפור עבודתנו. אנחנו

לא מושלמים, תמיד יש מקום לשפר.

"שלא יבואו לעשות אצלנו סיבוב"

מה דעתך על כוח האדם האנושי בפר

מ

קליטות?

הפרקליטות היא גוף ברמה אנושית

גבוהה מאוד, ואנחנו מתגאים בזה. בטקס

ההסמכה האחרון של עורכי הדין החדשים,

בו נשאתי נאום ברכה, כשעלו המצטיינים

"הקלטות שהודלפו יצרו

תמונה מעוותת". ניצן

ועכשיו יש חוק חדש.

למדנו היטב את פסקי הדין, ואני לא

רואה שום בעיה חוקתית, משפטית או מו

־

סרית בפעולת הכנסת. תפקידה וחובתה

הוא לחוקק.

שאלו את עמדתנו, את עמדת היועמ"ש,

ונדמה לי שהחוק החדש מאזן את הדברים

היטב, אבל אם מישהו יחשוב שלא הוא ילך

לבג"ץ, וזה יפסוק את אשר יפסוק. בעיניי זו

הדרך שהדברים צריכים להתנהל בה.

ואתה לא חושב שפסילות חוזרות ונ

מ

שנות של חוק כמו במקרה הזה פוגעות

באמון הציבור בבתי המשפט? אם לא הפ

מ

סילות עצמן, הרי ההתבטאויות שבאות

בעקבותיהן.

לא פשוט לפסול חוק, ובית המשפט מודע

לזה היטב. עובדה שמאז שחוקקו את חוקי

היסוד לפני כעשרים שנה בוטלו כעשרה

חוקים בלבד. זה כשלעצמו מראה את מידת

הזהירות שנוקט בית המשפט, משום של

־

בטל חוק שחוקקה הכנסת זה צעד דרמטי,

זה נשק לא קונבנציונלי. בית המשפט נוהג

בזהירות רבה, אך כאשר הוא חושב שנחצה

קו אדום הוא אומר את דברו, וזה לא פוגע

באמון הציבור. אמון הציבור נבנה מרשת

של דברים, ולשמחתי מערכת בתי המש

־

פט היא עדיין אחת המערכות המוערכות

במדינת ישראל, גם אם יש מי שלא יסכים

איתי בעניין הזה.

מתוקף תפקידך אתה חבר במועצת

לשכת עורכי הדין. כיצד אתה רואה את

המשבר בלשכה?

אני משתדל להימנע מהעימותים הפולי

־

טיים בתוך הלשכה, וצר לי עליהם. יש הרבה

מטרות והישגים שאפשר להשיג לטובת

ציבור עורכי הדין ולטובת החברה היש

־

ראלית. בעיניי תפקידה של הלשכה הוא לא

להצטמצם לדאגה לציבור עורכי הדין אלא

להסתכל על דברים בפרספקטיבה רחבה

יותר. ללשכה יש תפקידים ומשימות חשו

־

בים, ואני מקווה שהמשבר ייפתר וכולם

יפעלו יחד.

73

׀

עורך הדין

ינואר 5102