כרך פז | גיליון #02 | זכויותך | כסלו תשעד, נובמבר 2013 - page 169

169
תשע"ד 3102 -4102
זכויותיך
שעות ניהול בבית הספר היסודי
שעות הניהול ניתנות בהתאם למספר הכיתות במוסד
מספר
הכיתות
שעות ניהול
מספר
הכיתות
שעות ניהול
1
2
21
41
2
4
22
43
3
6
23
44
4
8
24
46
5
10
25
47
6
12
26
49
7
14
27
50
8
16
28
52
9
18
29
53
10
20
30
55
11
22
31
56
12
24
32
58
13
26
33
59
14
28
34
61
15
30
35
62
16
32
36
64
17
34
37
65
18
36
38
67
19
38
39
68
20
40
40
70
החל מיום 48.9.1 יכול להתמנות סגן ראשון למנהל בית ספר יסודי מהכיתה ה־21
אסמכתא:
ואילך, סגן שני מהכיתה ה־12, סגן שלישי מהכיתה ה־03 וכן הלאה (
הסכם עציוני מיום 38.11.61; מד/5).
יוקצו מתקן שעות הניהול של בית הספר, שנותרו לאחר ניצול
שעות הניהול לסגן
שעות הניהול של המנהלים.
שעות ניהול - קביעות
במקרים של הפחתת מספר הכיתות במוסד, רשאי משרד החינוך להפחית את
שעות הניהול ולהגדיל את שעות ההוראה של המנהל. במקרה של הפחתת מספר
הכיתות במוסד בעקבות הרפורמה בחינוך, או צמצום בית ספרו עקב ויסות כיתות,
לא יופחתו שעות הניהול ולא יוגדלו שעות ההוראה למנהל שעבר את שנתו ה־05
חוזר מנכ"ל תש"ל/3 עמ' 51).
אסמכתא:
(
במקרים בהם מרכז המורים אינו רואה את הגדלת שעות
הערת מרכז המורים:
ההוראה למוצדקת (מנהל בעל ותק רב בניהול), יתברר הדבר ויוכרע על ידי ועדה פריטטית.
לסגן מנהל אין קביעות בשעות ניהול.
שעות שהייה
(מב/1) (מב/01) (מד/2)
עובדי הוראה במשרה מלאה ישהו במוסדות החינוך השונים, לצורך פעילות חינוכית
בין כותלי המוסד החינוכי, שתי שעות שבועיות בנוסף על מספר השעות המתחייב
ממשרתם, וזאת בלי לפגוע בהגדרת מספר השעות למשרה של עובדי ההוראה החלה
כיום לפי ההסכמים הקיימים, כגון 03 שעות בשבוע בכיתות א'־ו', 42 שעות בשבוע
בחינוך העל־יסודי וכיו"ב.
עובדי הוראה במשרה חלקית ישהו כלהלן:
עובד עד 3/1 משרה ועד בכלל - חצי שעה בשבוע (שעה בשבועיים).
העובד יותר מ־3/1 משרה - חצי שעה שבועית על כל 4/1 משרה או חלק ממנה.
עובד הוראה אצל כמה מעסיקים ישהה אצל כל מעסיק לפי חלקיות משרתו. שעות
השהייה ישובצו במערכת בשעות הפנויות הקיימות. עובדי הוראה שאין להם שעות
פנויות ישובצו שעות השהייה שלהם כפי שיוסכם בינם לבין מנהל המוסד החינוכי.
עובד הוראה ישובץ בשעות השהייה רק בימים בהם הוא משובץ במערכת שעות
שעות השהייה הן חובה.
ההוראה (מב/01).
תוספת %01
מיום 18.6.1 ועד 39.21.13 קיבלו עובדי ההוראה תוספת בשיעור %01 משכרם
המשולב בגין שעות השהייה.
מיום 49.1.1 נכללת תוספת השהייה בשכר המשולב (הסכם השכר 49.9.91).
עובדים הזכאים לשעות גיל
עובדי הוראה הזכאים לשעות גיל, בסיס משרתם יהיה לפי שעות הגיל לכל דבר
ועניין, כולל חישוב שעות השהייה.
תוכן הפעילות בשעות השהייה
נקבע ששעות השהייה יכוונו להגשמת שתי מטרות:
1. טיפול בתלמידים חלשים במוסדות החינוך, על כל שלביהם, במגמה למנוע נשירה
ולהקל על המעבר של תלמידים ממסגרת למסגרת.
2. טיפוח הקשר של עובדי ההוראה עם ההורים ועם הקהילה ועידוד פעילות
התלמידים לפעולות התנדבות למען הקהילה. נקבע במפורש ששעות השהייה
לא ישמשו למילוי מקום, או לעבודת הוראה אחרת, או להשגחה על תלמידים, או
לשיעורי עזר.
הפעולות שצויינו בהסכם שיש למלאן בשעות השהייה
1. פגישות לשיחות אישיות של עובדי הוראה עם תלמידים בודדים ועם הוריהם.
2. הכנת חומר לימודי מותאם להרכב הכיתה ורמת התלמידים בכל שלבי החינוך.
3. פגישות עבודה עם עובדים סוציאליים, קציני ביקור סדיר, מפלג הנוער, מומחי
איבחון ופסיכולוגים.
4. סיוע בארגון והפעלה של תלמידים החונכים תלמידים.
5. הכנת תוכנית למעורבות של תלמידים לשירות בקהילה.
6. הדרכת תלמידים לשירות לזולת ו/או לחברה, קיום מעקב אחר פעולות חברה
והתנדבות.
7. ארגון פעולות לטיפוח בית הספר, הנוי והסביבה.
מנהלי בתי הספר
שעות השהייה שלהם ינוצלו לארגון ולהכוונת הפעילויות המפורטות לעיל.
ידריכו ויפקחו על ביצוע הפעולות המיוחדות בשעות השהייה. המפקחים
המפקחים
יגדילו את שעות פעולתם בשתי שעות שבועיות, או יחסית למשרתם, אם הם
עובדים במשרה חלקית.
דיווח על תוכן הפעילות
1. כל מורה יגיש למנהל המוסד תוכנית עבודה לשליש או לזמן, בהתאם לנהוג בבית
הספר, ובה יפרט את הפעולות שהוא מתעתד לבצע במסגרת שעות השהייה, במשך
השליש או הזמן, כמקובל במקצועות הוראה אחרים. תוכנית זו תתבסס על התוכנית
המוסדית שאישרה המועצה הפדגוגית.
2. בסוף השליש או הזמן יגיש המורה למנהל דו"ח מסכם לתקופת הפעילות.
3. מנהל בית הספר יטפל בתוכנית העבודה ובדו"ח המסכם, כפי שהוא נוהג בכל
מקצוע אחר הנלמד בבית הספר.
4. כל עובד הוראה (גננת, מורה, מנהל) ירשום את הפעילות השוטפת ב"דו"ח פעילות
בשעות השהייה בשנת הלימודים..." דוגמה לדו"ח כזה פורסמה בחוזר מנכ"ל מד/01.
דו"ח זה יימצא בידי המורה במהלך כל שנת הלימודים, והמורה ימסור אותו למנהל
בסוף שנת הלימודים לשמירה בארכיון המוסד.
תאונה במוסד חינוך - נוהל הפעלת ועדה לבירור
(נח/01א') תשס"ב/6 ב' עמ' 86
1. הנסיבות למינוי ועדות בדיקה
1.1 עם קבלת דו"ח על תאונה או על אירוע שהתרחשו בתחום מוסד חינוך בשעות
הלימודים (לרבות ההפסקה) או בפעולה שאורגנה על ידי מוסד חינוך או בפעולה
במסגרת החינוך הבלתי־פורמלי (חוג, תנועת נוער וכו'), ישקול מנהל המחוז או מי
שימונה על ידו את הקמתה ואת מינויה של ועדת בדיקה.
2.1 עם קבלת ידיעה על תאונה קטלנית או על אסון המוני (פציעתם של שלושה
תלמידים ומעלה) במוסד החינוך או בפעולה שאורגנה על ידו או בפעולה במסגרת
החינוך הבלתי פורמלי, כמוזכר לעיל, ישקול המנכ"ל מינוי ועדת בדיקה. לגבי יתר
האירועים החריגים יישאר העניין לשיקול דעתו של מנהל המחוז.
||||||||||||||
א
||||||||||||||
ב
||||||||||||||
ג
||||||||||||||
ד
||||||||||||||
ה
||||||||||||||
ו
||||||||||||||
ז
||||||||||||||
ח
||||||||||||||
ט
||||||||||||||
י
||||||||||||||
כ
||||||||||||||
ל
||||||||||||||
מ
||||||||||||||
נ
||||||||||||||
ס
||||||||||||||
ע
||||||||||||||
פ
||||||||||||||
צ
||||||||||||||
ק
||||||||||||||
ר
||||||||||||||
ש
||||||||||||||
ת
1...,170,171,172,173,174,175,176,177,178,179 159,160,161,162,163,164,165,166,167,168,...188
Powered by FlippingBook