

בית הספר הממלכתי דתי לחינוך מיוחד
“מישרים” בשוהם, בניהולה של מיכל
כליל-החורש, קולט תלמידים בעלי
עד
12
לקויות למידה, הפרעות התנהגותיות ורגשיות, ותלמידים בספקטרום האוטיסטי, מגיל
. תלמידים המסוגלים לכך, מקבלים חיזוק לימודי המעודד אותם לגשת לבחינת בגרות לפחות
21
במקצוע אחד, במטרה למצות את הפוטנציאל הגלום בהם וגם כדי לאפשר להם לקבל תעודת גמר
המגדילה את אפשרויות התעסוקה שלהם בעתיד.
במסגרת לימודי האמנות התלמידים חייבים לבחור לפחות תחום אחד שבו הם טובים: תיאטרון,
מוזיקה, מקהלה, תכנון ועיצוב, ציור, מחול. “במקצועות האמנות אנחנו עובדים על מה שהתלמידים
אוהבים ויכולים להגיע להישגים מרשימים”, אומרת מיכל ומספרת שלעתים תלמידים מתקשים
לומר מהו התחום שאותו הם אוהבים ועל כן כחלק מתהליך הבחירה מותר להם להחליף תחומים
כדי לגלות מה מתאים להם.
“נוכחנו לדעת שגם אם התלמידים שלנו מתקשים בחלק מהתחומים, בתחומים אחרים יש להם
כישרונות יוצאים מהכלל והם מסוגלים להגיע בהם להישגים גבוהים מאוד. אני מקווה שמערכת
החינוך תאמץ את הגישה הרואה את התלמיד כמכלול, שבחלק מהתחומים יש לו צרכים
ציורי קיר של התלמיד מ.
המורה לאמנות איריס קראוס
מימין:
עבודות קבוצתיות גדולות בהשראת הצייר פרנץ מארק,
למטה:
ממייסדי האקספרסיוניזם הגרמני
מנהלת “מישרים”
מיכל כליל החורש
בית הספר מישרים
אייר תשע"ז
24