

להכיל את כל מה שרואים ויודעים מצד אחד, ומצד שני שהכנסת רגע אחד לתמונה יכולה לספר
סיפור שלם.” מסכמת מאיה ומוסיפה כי תלמידי הצילום לוקחים חלק בצילום טקסים ואירועים
שונים בבית הספר במהלך השנה. כך שהם מהווים חלק חשוב מתרבות בית הספר.
הצילומים שנבחרו להיות מוצגים בתערוכה הופקו במסגרת פרויקט שבו כל תלמיד התבקש לצלם
חפץ אישי, משמעותי עבורו. כל הצילומים צולמו באותו אופן, כחלק מלמידה על צילום טיפולוגי.
התלמידים עבדו על העמדת המצלמה על הזוויות והאור ובנוסף התבקשו לכתוב מה מספר הצילום.
אחד התלמידים צילם כובע סרוג של תינוק שהיה שלו. הוא סיפר שנולד פג והאחות בבית החולים
סרגה לו את הכובע. ואביו שמר על הכובע במשך כל השנים.
את קירות בית הספר “סיני” מעטרות עבודות התלמידים שנעשו בשיעורי אמנות ובסדנאות
העיצוב. תימור שוורץ מילר מובילה את מגמת האמנות בבית הספר, יחד עם קרן ברקו. “לימודי
האמנות מסייעים בהשגת מטרות בית הספר להכשיר את התלמידים לחיים בקהילה, ולחיות חיים
משמעותיים. דרך האמנות הם נחשפים ליצירה, לתרבות ולמכלול ההוויה הישראלית”, אומרת
תימור.
חיה ברקוביץ’, מנהלת בית הספר מדגישה כי מגמת בית הספר היא למצות את המיטב שבכל
תלמיד. “אנחנו מכוונים גבוה ומגיעים רחוק. לא אומרים אף פעם אי אפשר אלא יוצרים איים של
אפשר.”
בשנים האחרונות נעשית בבית הספר השקעה מיוחדת להגיש תלמידים לבחינות בגרות במקצועות
השונים. לפני שלוש שנים נפתח מסלול לבגרות באמנות. “לתלמידים שלנו עצם ההגשה לבחינה
מהווה אתגר. הם צריכים להתמודד עם לימוד נושא שחורג מעבר ללימוד כישורי חיים בסיסיים,
ומצריך חשיבה ברמה גבוהה יותר”, אומרת קרן ברקו, המלמדת את החלק העיוני במגמת האמנות.
“בשבילי זו מתנה גדולה לראות את התהליכים שתלמידים עוברים בסדנה”, אומרת תימור. כל
תלמידי בית הספר לומדים אמנות אך רק קבוצה קטנה של תלמידים נמצאה מתאימה למגמת
אמנות וניגשת לבגרות. דרישות המגמה היא יכולת טכנית בסיסית, שלרוב לא מהווה מחסום ואותה
עבודות גמר
של תלמידים
בית הספר סיני - המשך
אייר תשע"ז
28