Table of Contents Table of Contents
Next Page  28 / 196 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 28 / 196 Previous Page
Page Background

28

2017- 2016

תשע"ז

זכויותיך

שעות תפקיד למורים בחטיבות הביניים

)17.9.2013

(הסכם

למורים בחטיבות הביניים, הממלאים תפקידים כמפורט להלן, יוקצו שעות למילוי

תפקידיהם בין כותלי בית הספר, כלהלן:

, באחת מתוך השכבות בכיתות ז׳ עד

ממונה (רכז) שכבה

הממלא תפקיד של

א.

כיתות ומעלה, יוקצו שעות תפקיד

4

ט׳ בבית הספר, ובלבד שהשכבה הינה בת

שבועיות, במספר המחושב כמפורט להלן, במצטבר:

שעות תפקיד במספר השווה למכפלה של חצי שעה במספר הכיתות בשכבה אך לא

.1

.

במקום שעות הוראה פרונטליות

שעות שבועיות. שעות תפקיד אלה יבואו

6-

יותר מ

שעות תפקיד במספר השווה למכפלה של חצי שעה במספר הכיתות בשכבה אך לא

.2

יותר ממספר השעות הפרטניות הכלולות במשרתו של המורה. שעות תפקיד אלה יבואו

.

במקום שעות פרטניות

כיתות יקבל רק גמול כספי.

4 -

אם רכז שכבה מרכז פחות מ

.3

יוקצו שעות תפקיד שבועיות במספר

רכז חינוך חברתי

למורה הממלא תפקיד של

ב.

שעות במספר הכיתות שבחטיבת הביניים. שעות התפקיד

0.4

השווה למכפלה של

האמורות יבואו במקום שעות הוראה פרונטליות.

, יוקצו על-ידי מנהל בית הספר, שעות

רכז מקצוע

למורה הממלא תפקיד של

ג.

תפקיד, מתוך סל שעות שיוקצה לכל רכזי המקצוע יחד. סל השעות הכללי האמור

שעה במספר הכיתות שבחטיבת הביניים.

0.5

יהיה בהיקף השווה למכפלה של

של רכז המקצוע.

במקום שעות הוראה פרונטליות

שעות תפקיד אלה יבואו

לרכז מקצוע אחד לא תוקצה יותר משעה אחת מסל השעות הכללי המוקצה לרכזי

המקצוע בבית הספר.

האמור בסעיפים-קטנים א. עד ג. לעיל הינו בכפוף לכך שמספר שעות ההוראה

ד.

הפרונטליות (בפועל) השבועיות, שיבצעו בעלי התפקידים, לא יפחתו מהמפורט

להלן:

תפקיד

מכסה מינימלית

של שעות הוראה

פרונטלית (בפועל)

שבועיות לעו"ה

במשרה מלאה

מכסה מינימלית של שעות

הוראה פרונטלית (בפועל)

שבועיות לעו"ה במשרה

שאינה מלאה ולעו"ה

הזכאי לשעות גיל

רכז שכבה

12

משעות ההוראה

50%

הפרונטליות הקבועות

בטבלאות מבנה שבוע

העבודה

שעות

6-

ולא פחות מ

רכז מקצוע

12

משעות ההוראה

50%

הפרונטליות הקבועות

בטבלאות מבנה שבוע

העבודה

שעות

8-

ולא פחות מ

רכז חינוך חברתי

12

משעות ההוראה

50%

הפרונטליות הקבועות

בטבלאות מבנה שבוע

העבודה

שעות

8-

ולא פחות מ

במקרה בו מועסק בעל התפקיד בחטיבת ביניים צמודה (חטיבת ביניים בבית-ספר

ה.

שש שנתי), יילקחו בחשבון, לצורך עמידה בתנאי כמפורט בסעיף קטן ד. הן שעות

ההוראה הפרונטליות המבוצעות על-ידי בעל התפקיד בחטיבת הביניים והן שעות

ההוראה הפרונטליות המבוצעות על-ידו בחטיבה העליונה.

מובהר, כי גמול התפקיד האחוזי ישולם בהתאם לשיעור הגמול החל לגבי העסקתו

בחטיבת הביניים.

שעות תפקיד למורים בכיתות ז' עד ט' בבי"ס יסודי

)17.9.2013

(הסכם

, באחת מתוך השכבות בכיתות ז' עד

ממונה (רכז) שכבה

א. למורה הממלא תפקיד של

כיתות ומעלה, יוקצו שעות תפקיד שבועיות,

4

ט' בבית הספר, ובלבד שהשכבה הינה בת

במספר המחושב כמפורט להלן, במצטבר:

. שעות תפקיד במספר השווה למכפלה של חצי שעה במספר הכיתות בשכבה אך לא

1

.

במקום שעות הוראה פרונטליות

שעות שבועיות. שעות תפקיד אלה יבואו

6 -

יותר מ

. שעות תפקיד במספר השווה למכפלה של חצי שעה במספר הכיתות בשכבה אך לא

2

יותר ממספר השעות הפרטניות הכלולות במשרתו של המורה. שעות תפקיד אלה יבואו

.

במקום שעות פרטניות

יוקצו שעות תפקיד שבועיות במספר

רכז חינוך חברתי

ב. למורה הממלא תפקיד של

שעות במספר הכיתות הכולל בשכבות ז׳, ח׳ ו-ט׳ בבית הספר.

0.4

השווה למכפלה של

שעות התפקיד יבואו במקום שעות הוראה פרונטליות.

, יוקצו על-ידי מנהל בית הספר, שעות תפקיד,

רכז מקצוע

ג. למורה הממלא תפקיד של

מתוך סל שעות שיוקצה לכל רכזי המקצוע יחד. סל השעות הכללי האמור יהיה בהיקף

שעה במספר הכיתות בשכבות ז׳, ח׳ ו-ט׳ בבית הספר.

0.5

השווה למכפלה של

של רכז המקצוע. לרכז מקצוע

במקום שעות הוראה פרונטליות

שעות תפקיד אלה יבואו

אחד לא תוקצה יותר משעה אחת מסל השעות הכללי המוקצה לרכזי המקצוע בבית הספר.

ד. האמור בסעיפים-קטנים א. עד ג. לעיל הינו בכפוף לכך שמספר שעות ההוראה

הפרונטליות (בפועל) השבועיות, שיבצעו בעלי התפקידים, לא יפחתו מהמפורט להלן:

תפקיד

מכסה מינימלית

של שעות הוראה

פרונטלית (בפועל)

שבועיות לעו"ה

במשרה מלאה

מכסה מינימלית של שעות

הוראה פרונטלית (בפועל)

שבועיות לעו"ה במשרה

שאינה מלאה ולעו"ה

הזכאי לשעות גיל

רכז שכבה

12

משעות ההוראה

50%

הפרונטליות הקבועות

בטבלאות מבנה שבוע

העבודה ולא פחות

שעות

6 -

מ

רכז מקצוע

12

משעות ההוראה

50%

הפרונטליות הקבועות

בטבלאות מבנה שבוע

העבודה ולא פחות

שעות

8 -

מ

רכז חינוך חברתי

12

משעות ההוראה

50%

הפרונטליות הקבועות

בטבלאות מבנה שבוע

העבודה ולא פחות

שעות

8 -

מ

מנהל בי"ס לא יכול לקבל גמול תפקיד.

o

סגן מנהל ראשון יכול לשמש כמחנך כיתה בלבד.

o

עובד הוראה, שאינו סגן ראשון או מנהל, יכול לקבל שני גמולי תפקיד לכל היותר.

o

פיתוח מקצועי

שעות בהשתלמות בית ספרית.

30

מורה בשנת התמחות יוכל ללמוד

o

שעות מתוך המתווה לפיתוח מקצועי

60

מורה אקדמאי יבחר ללמוד מידי שנה

o

שעות

60

. יוכל להעביר עד

6-2

(תוך דיאלוג עם המנהל), לצורך קידום לדרגות

שעות בכל שנה.

30

לדרגה הבאה. חייב להשתלם לפחות

שעות לקידום בדרגה שלמה.

120

ילמד

3-2

מורה אקדמאי המתקדם לדרגות

o

שעות לקידום בדרגה שלמה.

180

ילמד

6-4

מורה אקדמאי המתקדם לדרגות

o

שעות

210 -

ילמד - החל מתשע"ב

9-7

מורה אקדמאי המתקדם לדרגות

o

לקידום בדרגה שלמה, לפי הפירוט להלן:

.6-2

שעות ממבחר הקורסים לדרגות ממבחר הקורסים לדרגות

60

o

, במוסד

9-7

שעות, המיועדים למורים לצורך קידום לדרגות

75

שני קורסים של

o

75

שעות). כל קורס בן

150

אקדמי מוכר ע"י המועצה להשכלה גבוהה (סה"כ

שעות

15 -

שעות הנחיה אישית ו

15 ,

שעות לימוד פרונטאליות

45

שעות יכלול

נוספות לביצוע פורטפוליו (תלקיט).

רשימת המוסדות האקדמיים בהם ניתן ללמוד במתווה ההתפתחות המקצועית

o

מופיעה בקישור הבא:

9-7

לדרגות

http://cms.education.gov.il /E

ducationCMS/U n i t s /

P i t u a c h M i k t z o i e / m e y d a /PitoachMikzoei7-9/

mosdot_akademiim.htm

ילמדו בקורס

עובדי הוראה חדשים, בשנה שלאחר ההתמחות בהוראה,

o

שעות קורס

40

שעות, הכולל

60

להתפתחות מקצועית במכללות לחינוך, בהיקף של

שעות לצורך ליווי אישי ע"י מורה מלווה/

20 -

לעובדי הוראה בשנה הראשונה ו

גננת מלווה.

שנים ומעלה

28

בכל הדרגות, מוותק של

מורה לא אקדמאי (מוסמך/ בכיר)

o

שנים מתוך המתווה

4 -

שעות ב

300

במועד כניסת בית ספרו לרפורמה, ילמד

.9-2

לקידום לדרגות

שעות בשנה, לפי מתווה הסגנים/

70

, ילמד

סגן מנהל ראשון/מנהל אקדמאי

o

המנהלים, לצורך קידום בדרגה ויעבור הערכת מנהל.