Table of Contents Table of Contents
Next Page  26 / 196 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 26 / 196 Previous Page
Page Background

26

2017- 2016

תשע"ז

זכויותיך

עובד הוראה חדש

))8( '

(סעיף ה

"עובד הוראה חדש" יהיה מועסק על פי תנאי הרפורמה, אף אם בית הספר בו

.

הוא מועסק, טרם נכלל ברפורמה

מתמחים בהוראה

)148 ,145

(סעיף

מתמחה בהוראה, המועסק בשליש משרה לפחות, יועסק אך ורק בתנאי הרפורמה.

תקופת ההתמחות לא תעלה על שנתיים, אשר במהלכן יהיה חייב להשלים זכאות

לתואר אקדמי ולתעודת הוראה.

תקופת ההתמחות לא תובא בחשבון לעניין ותק לשכר ולעניין פרק הזמן הנדרש

לקידום בדרגה. תקופת ההתמחות תובא בחשבון לעניין ותק לצורך קביעות, ותק

שעות בהשתלמות

30

למענק יובל וותק להבראה. בתקופת ההתמחות ניתן לצבור

בית ספרית.

עובד הוראה אקדמאי קיים

א')

51 ,10 ,9'

(סעיף ה

עובדי הוראה אקדמאים קיימים ייכנסו לרפורמה כאשר יצטרפו בית הספר או גן

הילדים לרפורמה.

עובד הוראה לא אקדמאי קיים (כולל גננות)

א',ב')

51

(סעיף

שנים, כולל ותק צבאי, יצטרף לרפורמה

27

א. עובד הוראה בעל ותק לשכר של עד

בתנאי שיחתום על התחייבות ללמוד ולהשלים לימודים לתואר אקדמי.

שנים ומעלה, כולל ותק צבאי, יצטרף

28

ב. עובד הוראה בעל ותק לשכר של

לרפורמה בלי שיידרש לחתום על התחייבות ללמוד לתואר אקדמי.

שיבוץ מורים במרכזי הדרכה

מרכזי הדרכה עברו בשנת הלימודים תשע"ד לאופק חדש.

העברת מרכזי ההדרכה לאופק חדש מתייחסת למנהלי מרכזי ההדרכה וסגני מנהלי

הדרכה בלבד.

בנוסף לכך, אושרה העסקתם של עובדי מינהל, חברה ונוער במרכזי ההדרכה כהשלמה

למשרתם.

התנאי הוא כי בשעות אלו ילמדו בני נוער בתחומי פעילות המינהל במרכזי ההדרכה.

.8

\

15

אסמכתא: חוזר בני בנימין

מימון שכר לימוד למורים שאינם אקדמיים

עובד הוראה במסגרת "אופק חדש" המבקש ללמוד לתואר אקדמאי מתקדם, זכאי

להחזר שכר לימוד, בהתאם לתנאים וההנחיות של משרד החינוך.

מבנה שבוע העבודה

חינוך מיוחד)

18 ,

חט"ב

17 ,

יסודי

15 ,14

(סעיף

ימים

6

, גם בבתי ספר הפועלים

חמישה ימי עבודה בשבוע

מורה במשרה מלאה יעבוד

ימים בשבוע במקרים מיוחדים, באישור מנהל ביה"ס ובלבד שיום

4

בשבוע. ניתן לעבוד

שעות במערכת השעות הבית ספרית.

9 -

עבודתו לא יארך יותר מ

שעות פרונטאליות, שעות פרטניות ושעות

שעות, בהן:

36

שבוע העבודה יהיה בן

משרה - יעבדו בכל אחד מסוגי

33% -

. מורים במשרה חלקית - לא פחות מ

שהייה

השעות, יחסית להיקף משרתם, בהתאם לטבלאות מבנה שבוע העבודה.

פעילויות נוספות

)28

(סעיף

מנהל יכול לבקש ממורה לבצע מטלות בביה"ס במסגרת תפקידיו (על פי המפורט

בחוזר מנכ"ל) מעבר לשעות עבודתו. שעות בהן מתבצעת פעילות זו יתקזזו משעות

שהייה של המורה באותו חודש.

מורה אם/גננת אם בחט"צ/גננת שילוב

. זכאית להפחתת שעה אחת מהשעות הפרונטאליות וכן להפחתה של שעה אחת

1

משעות השהייה.

. מורה אשר בהסכמתה, בשל צרכי המערכת, לא תפחית שעה פרונטאלית, ייחשב

2

כאילו הוסיפה שעת הוראה פרונטאלית אחת מעבר לשעות בהן היא מועסקת

בפועל והיקף משרתה יגדל.

.

מבנה שבוע העבודה למורות אמהות מופיע בטבלאות בהמשך היומן

פיזור ימי עבודה בשבוע:

ימים

5

- עד

100%-85%

ימים

4

- עד

84%-70%

ימים

3

- עד

69%-50%

פעילות חוץ בית-ספרית וגמול ליווי טיולים

)40

(סעיף

באופק חדש חלו שינויים בהסדרים של ליווי תלמידים ופעילות חוץ בית ספרית,

הקשורים במועד סיום יום הלימודים, ולכן נקבע:

יח' גמול

0 - 15.00

פעילות המסתיימת עד שעה

יח' גמול

0.5 - 16.00 - 15.00

פעילות המסתיימת בשעות

יח' גמול

1.5 - 18.00 - 16.00

יח' גמול

3 - 21.00 - 18.00

יח' גמול

4.5 - 24.00 - 21.00

יח' גמול

3 - 24-

ל

16.00

פעילות מנותקת בין

יח' גמול

6.5 -

פעילות עם לינה

יתר הכללים הנהוגים בעולם הישן ממשיכים לחול גם לגבי עובדי הוראה המועסקים

בתנאי הרפורמה.

אין שינוי בשיעור הגמול ובכללים למעט העובדה, שהגמול ישולם רק עבור שעות,

שהינן מעבר לשעות העבודה החדשות ברפורמה. הגמול יחושב מהשכר המשולב

החדש.

מנהלים המצהירים שהם מנהלי הטיול ויוצאים לפעילות עם הכיתות - זכאים

.)5/2010

לתשלום גמול ליווי טיולים (חוזר בני בנימין

משך השיעורים

דקות, כולל שעות פרונטאליות, פרטניות ושהייה.

45

דקות, כל השאר

50

שעתיים ביום

אורכה של שעה פרטנית ושל שעת שהייה הוא שווה ערך לאורכה של שעה פרונטלית

דקות. זמן ההפסקות לא ייחשב כחלק משעות השהייה.

45

בפני כיתה, דהיינו

שעות פרטניות

חינוך מיוחד)

18 ,

חט"ב

17 ,

יסודי

15

(סעיף

מיועדות לעבודה עם קבוצה המונה עד חמישה תלמידים. בחינוך המיוחד - עם קבוצה

המונה עד שלושה תלמידים. תוכן השעות הפרטניות ייקבע ע"י מנהל בית הספר עפ"י

הנחיות משרד החינוך.

מחנך כיתה יקדיש שעתיים מתוך השעות הפרטניות ל"ניהול כיתה", עם תלמידים או

.

ללא תלמידים, על פי שיקול דעתו

הערה: שעות פרטניות יכולות להיות בסוף יום או כשעת רוחב באמצע היום ובתנאי

שתלמידים לא יוצאו משיעור אחר.

.

חל איסור לבצע מילוי מקום בשעה פרטנית

מורי השילוב ילמדו בשעות הפרטניות תלמידים שזכאים לשילוב.

שעות שהייה

)18 ,17 ,15

(סעיפים

מהוות חלק בלתי נפרד מיום עבודתו של המורה וישובצו במערכת השיעורים. בשעות

ש"ש; בחטיבות

2

השהייה יעסוק המורה בפעילויות הבאות: ישיבות עבודה (ביסודי עד

ש"ש), ישיבות של המועצה הפדגוגית, ישיבות של הצוותים המקצועיים

4

הביניים - עד

עם רכזי המקצוע, ישיבות של הצוותים הרב-מקצועיים: מורה, יועץ, פסיכולוג, רכז חינוך

ש"ש ביסודי

2(

חברתי, רב, הדרכות ועוד. בחינוך המיוחד - תשמשנה שעות השהייה

ש"ש בחט"ב) גם להשתתפות בוועדות השמה, לתיכנון עבודת הסייעות ולתיאום

4 -

ו

עם גורמי חוץ.

שאר שעות השהייה מיועדות:

להכנת חומרי למידה ולתכנון ההוראה

o

למפגשים פרטניים עם ההורים

o

לבדיקת עבודות ומבחנים

o

דקות בדומה לשעה פרטנית ולשעה פרונטלית.

45

משך שעת שהייה הוא

היקף משרה מינימאלי ברפורמה

א'-ה')

27

(סעיף

היקף משרה מינימאלי ל״מורה קיים״ ברפורמה הוא שליש משרה. ל״מורה חדש״ בחינוך

משרה. העסקה ברפורמה בהיקף קטן

33% -

משרה ובחינוך המיוחד

50% -

הרגיל

משליש משרה, טעונה אישור של מנהל אגף בכיר לכ"א בהוראה במשרד החינוך.

: עובד הוראה ״קיים״, העובד במספר בתי ספר, יוכל לעבוד בתנאי הרפורמה בכל

הערה

משרה בתנאי, שהיקף משרתו הכולל לא יפחת

1/3-

אחד מבתי הספר בהיקף נמוך מ

משרה.

1/3-

מ

מורה המועסק בתפקיד פרא-רפואי או כמורה שילוב יכול להיות מועסק בהיקף משרה

נמוך משליש.