Table of Contents Table of Contents
Next Page  96 / 182 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 96 / 182 Previous Page
Page Background

96

2017

, יולי

18

גיליון

בסלון

3 3 .

. אצלנו לומדים לפי תכנית הלימודים של משרד החינוך.

למידה משמעותית

יש התאמות ואין הנחות. התפיסה הפדגוגית היא שהלימודים מהווים אבן יסוד

להשתלבות בחברה הרגילה. ההישגים הלימודיים מהווים חלק משמעותי

בבחירת מסגרות ההמשך של התלמידות.

4 4 .

החיבור בין גוף לנפש

.

תפיסת הקשר בין הגוף לתנועה לצמיחה ויציאה ממשבר

הוא אחד מעמודי התווך המרכזיים בבית הספר ועליו מתבסס פרויקט "הגוף

יודע", שעליו ארחיב בהמשך.

ארבעת עמודי התווך הללו מאפשרים לכל תלמידה להכיר במגוון אפשרויות

הבחירה שלה והשילוב ביניהן פותח בפניה הזדמנות לשיקום ולהתחלה חדשה בלי

להתעלם ממציאות חייה.

"כל עצמותיי תאמרנה" (וכל שריריי, עורי, עצביי, בשרי וחושיי):

על גוף, נפש וטיפול בטראומה ובמשבר

. היא נרשמת במתח שרירים, ברגישות

)Rothschild, 2000(

טראומה נרשמת בגוף

ובעוררות של מערכת העצבים. לטראומה השפעות סומטיות והיא משפיעה על

). בעזרת התנועה אפשר להגמיש את

2004 ,

תבניות התנועה האישיות (שחר-לוי

השפעות הטראומה עד כדי רכישת שליטה על מערכות הגוף השונות (שם).

על טיפול בטראומה בספרות

על פי שחר-לוי (שם), סביבה מדכאת תנועה עלולה לגרום בלבול רגשי וחרדה

כוללנית מציפה. הגוף חווה בו-זמנית גם עוררות לתנועה וגם לחצים לעצירת