Table of Contents Table of Contents
Next Page  95 / 182 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 95 / 182 Previous Page
Page Background

95

2017

, יולי

18

גיליון

יש הרואים בחלימה דרך להתנתקות מהמציאות. עבורנו חלימה מתגשמת דווקא

בחיבור למציאות והיא מהווה דרך מובנית להגדיר כיצד נרצה שזו תיראה. מולי

להד מיטיב לנסח זאת במילותיו: "החלומות והפנטזיות מציעים לנו את החומרים

הדרושים לנו על מנת לגלות ולהגדיר את עצמנו. כל מה שעלינו לעשות הוא לנצל

.)13 '

, עמ

2006 ,

אותם בצורה נכונה" (להד

נאה חולם נאה מקיים: עמודי התווך של העבודה החינוכית-

טיפולית בבית הספר

ב"יובלים" צוות בית הספר עצמו חי בתחושה של הזדמנות לחלום ולהגשים חלומות.

אנחנו עסוקים ביצירה, בהמצאה ובבנייה של כמעט יש מאין. במובן זה אנחנו מהווים

דוגמה להגשמת רעיונות שנראו תחילה כחלומות באספמיה. ברור לנו שלא די

בחלימה; כדי להגשים חלומות אנו זקוקים למשנה סדורה.

בחרנו בארבעה עמודי תווך:

1 1 .

. הבחירה לא נעשתה מטעמים דתיים. השאיפה

בית הספר מיועד לבנות בלבד

היא לאפשר להן שקט מגורמים מעוררי אימה ומתח מיותרים. מחקר שנערך

)U.S. Department of Education, 2008(

במימון הממשל האמריקני

2008-

ב

הצביע על כמה יתרונות לבתי ספר שבהם לומדים בהפרדה. תוצאות המחקר

מלמדות על הפחתה בהסחות הדעת ובבעיות התנהגות, ניצול הזדמנויות

לפיתוח יכולות מנהיגות, שיפור ההערכה העצמית של התלמידים, מתן מענה

לסגנונות הלימוד השונים של בנים ובנות, שיפור ההישגים הלימודיים, הפחתת

הטרדות מיניות, הפחתת הטיה מגדרית ויציאה מתפקידים מגדריים מסורתיים.

בבית הספר אנחנו מנסים לתת ביטוי ליכולת הנשית להתפתח תוך כדי שיתוף

.)Jordan, Kaplan, Stiver, Surrey & Baker Miller, 1991(

פעולה וחברותא

2 2 .

. כמו בכל בית רגיל, אצלנו מבשלים, יש לנו סלון נעים, בית

בית הספר הוא בית

הספר מאוד אסתטי ונעים, אין ונדליזם ויש השתדלות ליצור אווירה נעימה.

הצוות משלב איכויות הוריות ביחסים עם התלמידות. איננו באים לשמש

תחליף להורים; גם הבנות הפגועות ביותר יודעות זאת ומכירות את הוריהן.

אנחנו מקפידים במידת האפשר לשמור קשר עם ההורים הביולוגיים. עם זאת,

בית הספר מרחיב את מגוון האפשרויות של חוויה ביתית. לחלק מהתלמידות

יש בכך דוגמה שאפשר גם אחרת.