עורך הדין | גליון 24 יוני 2014 | כתב העת של לשכת עורכי הדין בישראל - page 56

אילת 4102
מהלך חשוב
עו"ד פיני רובין
מ
כל כך מתבקש לעבור לשיטת המזו
נים, והחסרונות כמעט אינם ניכרים.
אמנם הבשורה אינה גדולה משום
שאנחנו עוסקים בסקטור מצומצם
מבחינת ההיקפים - מורים, אינסטל
־
טורים וכדומה - ולא מטפלים בהארד־
קור. ובכל זאת אין בכך כדי לגרוע מח
־
שיבותו של המהלך.
אילו הדבר היה תלוי בי, נדמה
שהייתי אוסר גם שימוש במזומן בסכומים הנמוכים מ־000,5 שקל,
ולא רק מעל כפי שמדובר כעת. מכל מקום אני מברך על היוזמה כפי
שבאה לידי ביטוי בדו"ח ועדת לוקר, עם יותר אפשרויות להרחבה
מאשר להצרה.
אני רוצה להציע לכם חזקה שאומרת: מיליון שקל במזומן חזקה
שמשהו פגום בו. נאמר שכאשר פלוני חשוד שהוא ממשפחת פשע,
ובעניין הזה של החשד אני מוכן לסמוך על שיקול הדעת של המא
־
שים, אזי שכתב האישום יאמר שפלוני משויך למשפחת פשע ולכן
חזקה שמיליון השקל שבידו אינם כשרים, כמובן אם אכן יוכח שהוא
שייך למשפחת פשע.
מתוך המושב: צמצום השימוש במזומן
לא ישנה את כללי המשחק
פרופ' רון שפירא
יש לי בעיה עם הנתונים על היקפי
ההון השחור. לכולנו ברור שיש הון
שחור, אבל אנחנו לא יודעים כמה
בדיוק. ברור גם שחלקים מסוימים
ממנו הם במזומן, אבל השאלה מה
הצעד הזה יפתור. הצעד הזה לא נועד
לפתור במישרין הון מושחר כמו
הימורים ופרוטקשן אלא מס הכנסה,
מע"מ וכו'.
תולים המון תקוות ברפורמה הזאת של צמצום השימוש במזו
־
מן. קראתי ראיון עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה שעיקרו הוקדש
מ
לשאלה מה יהיה אפשר לעשות ב 05 מיליארד שקל שייחסכו ל
־
דינה. אני מציע שניפגש בכנס הבא כדי לדון בשאלה מה יעשו ב־05
מיליארד שנחסכו; אני חושב שזה לא יקרה. באופן כללי, פשיעה
באמצעי תשלום אלקטרוניים נוחה יותר מתשלום באמצעי תשלום
מוחשיים.
מדינת ישראל, הרשות לאיסור הלבנת הון ורשות המיסים עושות
מאמצים עצומים ומוצדקים להילחם בהון השחור. עם זאת, אני לא
חושב שמבחינת הרתעה מפני עבריינות יש כאן משהו שמשנה כללי
משחק. זה לא ישנה הרבה, זה אולי ישנה בשוליים.
מתוך המושב: צמצום השימוש במזומן -
גזירה שהציבור יכול לעמוד בה?
להחליט ומהר
בנצי ליברמן
אנחנו מתנהלים במשבר דיור שנמשך
משנת 9002. אם הקרקע הייתה מנוהלת
נכון, זה לא היה צריך להיות כך. כשנכ
־
נסתי לתפקיד היו אפס תוכניות מוכנות
לשיווק, ולא הייתה יד מכוונת. אי
אפשר לפתור כזה צונאמי מטורף בהק
־
לה במיסוי או בדרך מהסוג הזה.
בקבינט הכלכלי יושבים כל השרים
הרלוונטיים. אם לא תהיה רגולציה עם
התערבות ממשלתית משמעותית, למשבר הזה לא יהיה פתרון.
הפתרון הוא שיווק בהיקפים ענקיים במסגרת הסכמי־גג, אבל
לשוק הנדל"ן נדרש זמן להגיב. להאצת העניין הגו משרד האוצר
(מע"מ אפס) ומשרד השיכון (מחיר מטרה) תוכניות שאמורות לה
־
שלים זו את זו.
השור מתחיל להיתפס בקרניו. היה הרבה יותר ראוי ונכון אם
הממשלה כבר הייתה מחליטה. הקבלנים צודקים, הם רוצים כבר
לדעת מה התוכניות. אני מקווה שבתוך שבועיים עד חודש נוכל לה
־
ציג את התוכניות. אגב, אם אני לא אהיה אופטימי, אז אין לכם
סיכוי.
מתוך המושב: שוק הדיור בישראל
יוני 4102
עורך הדין
׀
56
מתכנסים
מושבים שונים
1...,57,58,59,60,61,62,63,64,65,66 46,47,48,49,50,51,52,53,54,55,...148
Powered by FlippingBook