Background Image
Next Page  2 / 40 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 2 / 40 Previous Page
Page Background

ינואר 5102

/ גיליון 211

שבט תשע"ה

אם חשוב לכם להשפיע, אם אתם מחפשים במה להתבטא או מרגישים שחיוני לשתף את עמיתיכם לעבודה בדברים שאתם עושים, "שיעור חופשי" הוא הבמה שלכם.

hofshi@morim.org.il רח

וב בן סרוק 8, תל אביב, מיקוד 96926, טל' 5492296-30, פקס 5592296-30

|

כתבו לנו כדי שנוכל לפרסם אתכם

בית הספר אורט רבין

בשער:

בגן יבנה

מור ברנשטיין

צילומי השער:

רווית שרף

עורכת:

אביבה טנא

עריכה:

ניצה ברגמן

הפקה:

סטודיו פורת

גרפיקה:

יעל אפרתי,

משתתפים:

תמירה גלילי, רותי גליק, לימור

דומב, בתיה טולדנו, גלית לוי,

לימור לניאדו־תירוש, ראובן

שבת, רן שפירא

צלמים: מור ברנשטיין

ניר גולן

מאיירים:

חיים סולן

לוחות ודפוס:

אחריות מערכתית:

הסתדרות המורים

ציון שורק,

מערכת מייעצת:

עו"ד שגית להמן, ג'ינה מרום,

שלמה ישי

כתבי היד

©

כל הזכויות שמורות

המתקבלים במערכת עוברים

עריכה וקיצורים. המערכת

אינה מתחייבת להחזיר כתבי יד

וצילומים

ממורה למורה

הורים ומורים ביקום המקביל -

ווטסאפ

בתחילת השנה הגיעה לבית הספר מורה חדשה למתמטיקה. באסיפת

ההורים אמר רכז המתמטיקה שהיא עילוי, יש לה תואר שני ואפילו

למדה במכון ויצמן. “פששששש”, מלמלו ההורים המרוצים, עד

שהתברר שהיא מתקשה “להחזיק” כיתה, כמו שנהוג לומר כשיש

בעיות משמעת. בני ה־41 הריחו היטב את חולשתה של המורה, ומכאן

העניינים רק הידרדרו.

ההורים קפצו על העניין כמוצאי שלל רב. הוקמה קבוצת ווטסאפ,

נערכו דיונים והוחלט לכתוב מכתב על חוסר יכולתה של המורה

לנהל שיעור ולהביא את הילדים להישגים הנדרשים ואף למעלה מזה.

עודדו ההורים זה את זה וכל אחד ואחת תרם מלשונו העשירה לניסוח

המכתב שמוען למנהלת: “העובדות מדברות בעד עצמן – מאז תחילת

את הכיתה. לצערנו בתקופה קצרה

x

שנת הלימודים מלמדת גברת

זו, נוכחנו בהידרדרות רצינית שחלה בציוני התלמידים... “; “כבר

מההתחלה העלו התלמידים תלונות רבות, שעם הזמן התחוורו כנכונות,

וכן הציונים מדברים בעד עצמם” - ציטוטים ישירים מהמכתב.

התלמידים, כתבו ההורים, “מתקשים להבין את החומר”. “המורה איננה

קשובה” ועוסקת “ברישומי הפרעות”. במיוחד הדגישו ההורים כי

הילדים מתלוננים ש”האווירה בכיתה קשה ביותר והיא מלווה ברעש

וכאוס אשר אינם מאפשרים לימודים תקינים וכך הפער רק גדל וגדל”.

לאור תיאורי הזוועה, מבקשים ההורים ממנהלת בית הספר להחליף

מורה לאלתר.

המכתב הופץ בקבוצת הווטסאפ וההורים החמיאו זה לזה על “המכתב

המעולה”. לא רק המכתב הוגדר כמעולה, גם ההורים חשבו על עצמם

טובות: “יש לנו צוות הורים מעולה!” “כל הכבוד!” ו”שתהיה לנו תוצאה

טובה!”

כהורה לילדה בכיתה, הרגיזה אותי ההתנהלות הזאת. לא שאני

מיתממת. כמו שיש רופאים, מהנדסים וראשי ממשלה פחות מוצלחים,

כך יש גם מורות ומורים כאלה, ולעתים תואר שני במוסד יוקרתי אינו

מבטיח שבעליו יהיה מורה מוצלח. אך שיטת “העליהום”, בתוספת בית

דין שדה במרחבי הווטסאפ, מבחילה אותי.

ויותר מכך, האם ההורים המכובדים האלה דנו עם ילדיהם על העניין,

תוך דרישה מהצאצאים להכיר בכך שרעש בכיתה אינו נובע רק ממורה

לא יוצלחית, אלא גם מחוסר גבולות של תלמידים? היכן הסמכות

ההורית והיכן האחריות של כל תלמיד לסגור את הפה בשיעור,

להתנהג לפי כללי שיעור הנהוגים בכל העולם, לכבד את המורה

ולהקשיב לה?

אני לא חתמתי על המכתב. הוא הופנה למנהלת בשם הורי הכיתה.

תשאלו אותי למה לא פתחתי את פי, ואענה לכם כי במקום שיש

אווירת עליהום, בכל פעם ימצאו הורה / מורה / תלמיד תורן להתלונן

עליו ולהתנגח בו בקבוצת הווטסאפ, ולא מצאתי שיש לי כוחות

להתמודד עם הכוחות השליליים האלה. האם אתן הייתן נוהגות אחרת?

נכון להיום עולם כמנהגו נוהג: המורה עדיין מלמדת, התלמידים עדיין

מפריעים וההורים עדיין ממתינים לתשובת המנהלת.

המורה אורית

תוכן העניינים

אקטואליה

מדברים על עתיד החינוך - בווינה 3 יעל אפרתי | הזמן הכפרי בבית הספר בכר 5 יעל אפרתי | באבן יהודה

כתבות

כל הטיפים שיעזרו מתרעננים - 10 לכם ללמד אותו חומר שוב ושוב - לימור דומב | בלי להישחק הנערים צלצול השכמה - 14 שעוזבים את הרחוב לטובת ספסל תמירה גלילי | הלימודים

מדורים

לימור דומב | מקומי 06 ראובן שבת | זו המגמה 09 תמירה גלילי | מקורות ההשראה 20  תמירה גלילי | חינוך אחר 21  רווית שרף | חוקרים חינוך 22  רותי גליק | תרבות דיגיטלית 24  רווית שרף | ארגז כלים 25  לימור דומב | הסביבה הפיזית 26 מורה נבוכים 40

אתנחתא

מיכל סנונית בנעלי בית 31 תיאטרון שנוגע 32 חדר כושר בסלון 35 בוחשים ונהנים 39 20 21 39 31

ינואר 5102

<

שיעור חופשי

2