Background Image
Next Page  3 / 40 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 3 / 40 Previous Page
Page Background

"

פוליטיקאים צריכים להישאר מחוץ

לכיתות, ואת ההוראה והחינוך יש

להפקיד בידי מקצוענים" - כך קבע

(חינוך

ei

פרד ון ליבן, מזכ"ל ארגון

בינלאומי), בכנס שנערך באחרונה בוינה,

אוסטריה תחת הכותרת "עתיד מקצוע ההוראה"

פרד ון ליבן, שדבריו פתחו את הכנס

, השלוחה האירופית של הארגון

etuce

שקיימה

הבינלאומי בהשתתפות למעלה מ־002 נציגי

עובדי הוראה מ־04 מדינות באירופה, קבע עוד

ש"אם הממשלות רציניות בתוכניתן לשפר את

החינוך, עליהן להתחיל להקשיב למורים. יש

להם ניסיון ויכולת מקצועית והם יודעים למה

זקוקים תלמידיהם. הדיאלוג עם המורים ועם

הארגונים המייצגים אותם לא צריך להצטמצם

לכנסים בינלאומיים, אלא להתקיים גם ברמה

המקומית, ובעיקר באופן קבוע ורצוף".

כל הדוברים האירופים בכנס, וגם נציגי

הסתדרות המורים שהשתתפו בדיונים ברמת

המליאה והפאנלים, התייחסו לקושי ולאתגרים

הניצבים בשנים האחרונות בפני החינוך הציבורי,

האיכותי והשוויוני, ובהם, בין היתר, לחץ גובר

על המשאבים המיועדים לחינוך ותחרות גוברת

מצד הסקטור הפרטי המבקש לחדור למערכת

הציבורית ו/או לקיים בתי ספר חצי פרטיים;

שינויים דמוגרפיים מתעצמים; ואי־שוויון חברתי

שהולך וגדל בהתמדה.

לטענתם, אף שהחינוך הוא זכות יסודית

ומוסכם כי הוא המשאב המרכזי של כל מדינה,

בפועל מתרחש תהליך מדאיג: מצבו של החינוך

מידרדר והולך, ובמקביל חל פיחות משמעותי

במעמדם של המורים. כך למשל, צוטט מחקר

המצביע על כך שרוב המורים באירופה חשים

שאין להם משקל ממשי בקבלת ההחלטות הנוגעות

לחינוך. חצי מהם קבעו ששכרם אינו מספק, ו־%04

הצהירו שברצונם לעזוב את מקצוע ההוראה.

איך אפשר לדבר על עתיד המקצוע שלנו

בתנאים כאלה, שאל מרטין רומר, המנהל

, שקרא למורים

etuce

האירופי של ה־

ולארגוניהם, המייצגים כ־11 מיליון עובדי

הוראה באירופה, להתאגד בחזית משותפת

ובתמיכה הדדית ולנקוט יוזמות משותפות,

במטרה "להשפיע על פוליטיקאים בקביעת סדר

העדיפות שלהם, כדי שאלה יציבו את החינוך

במקום הראשון".

יוסי וסרמן, מזכ"ל הסתדרות המורים, התייחס

לכנס, נושאו והסוגיות שעלו במהלכו, ואמר כי

"מיום כינונה לפני 111 שנה, חרטה הסתדרות

המורים בישראל על דגלה הן את מחויבותה

לחינוך הממלכתי הציבורי והן את דאגתה

לתדמית מקצוע ההוראה ומעמדו בחברה. אלה

שניים מעמודי התווך של פעילותנו הציבורית,

ולאורם אנו נלחמים בהפרטה וחותרים ללא לאות

לשכר הולם ומתגמל, תנאים וסביבות עבודה

מכובדים ובטוחים ופיתוח

מקצועי מהמעלה הראשונה

לכל חברינו, בכל שכבות הגיל

והסקטורים ולאורך כל שנות

שירותם הציבורי".

אקטואליה

בכנס בינלאומי שהוקדש

לעתיד ההוראה קראו

המורים ונציגיהם להגברת

שיתוף הפעולה הממשלתי

עם ארגוני המורים, קידום

מעמדם והצבת החינוך

בראש סדר העדיפויות - כדי

שניתן יהיה לספק חינוך

איכותי לכל ילדי העולם

מצביעים על החלטות במסגרת

דיוני הועידה בוינה.

למטה: מר מרטין רומר, המנהל

(שלישי

etuce

האירופי של ה־

משמאל) ונציגי המשלחת מספרד

פרד ון ליבן

נואם בכנס

"להשאיר את

הפוליטיקאים

מחוץ לכיתות"

3

שיעור חופשי

>

ינואר 5102