Next Page  40 / 68 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 40 / 68 Previous Page
Page Background

איילה מדגישה שהמדובר בלימוד חווייתי

שנעשה תוך כדי התנסות. כך למשל, ההבדל בין

צילום מבוים לצילום “אמיתי” מומחש בזירות

צילום שונות. הילדים לומדים לביים צילומי

סטילס עם תלבושות ועם תפאורה, ומתנסים גם

בצילום לא מבוים שמתבצע בחצר בהפסקה,

כשחלק מהלימוד כולל שמירה על המצלמות.

לסיכום הפעילות, מתקיים חידון שקופיות

בו הם מתבקשים לנחש מה רואים בתצלום.

למשל, מציגים להם צילום שנראה כמו מגבת

כתומה מקופלת שהיא בעצם סיכת קוקייה

בשיער של ילדה. “הם לומדים לחפש רמז

בתמונה ומודעים לעובדה שכאשר מתקרבים

עם המצלמה, הכול משתנה. מה שאני חושב

שאני רואה, לא בטוח שזה אכן החפץ”. בסוף

הפעילות הילדים מקבלים תוצרים שנעשו

בתוכנית: פוטוגרמות ותקליטור עם התמונות

שצולמו על ידיהם.

“באומר, בצליל ובתמונה”

במסגרת התוכנית “באומר, בצליל ובתמונה”

תלמידים מציגים את עטיפת הספר שעיצבו

ילדים מכינים את תפאורת הכותל

תוכניות המרכז

מותאמות לנושאים

עליהם ממליץ משרד

החינוך. כך למשל

בהתאמה לנושא

שנה

50 -

השנתי

לשחרור ירושלים

- מציגים בתוכנית

"קסם הצילום" צילומי

שחור-לבן היסטוריים

מהשנים הראשונות

לקום המדינה וצילומי

חפצים שהיו אז

בשימוש כמו טלפון

ישן, מצלמות גדולות

עם פלאש מכני, עגלת

תינוק מקש, אמבטיה

ממתכת ששימשה

כיסא קל, ומשחקי

ילדים ישנים

אייר תשע"ז

40