Next Page  36 / 68 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 36 / 68 Previous Page
Page Background

האני מאמין שלי הוא שניתן וצריך ללמד

ילדים להבין ולצרוך תקשורת בצורה

מושכלת”, אומרת מנהלת המרכז איילה

חמילבסקי, הנמנית עם מייסדות המרכז. איילה

היא בוגרת מכללת “אפרתה” במסלול לגיל

הרך, והתמתחה בהוראת מדעים ומתמטיקה.

בעקבות קורס בנושא חינוך למדיה בגן

הילדים, היא החליטה להכניס את הנושא לגן

שבו עבדה בשכונת טרגר ברמות.

בתחילת הדרך היא לימדה אנימציה. בעזרת

סיבוב מהיר של תמונות היוצר אשליה של

תנועה, היא המחישה לילדים איך יוצרים

סרטים מצוירים. בגן למדו גם איך פועל

הרדיו, הילדים למדו לראיין ויצרו מהדורה של

חדשות הגן, שדווחה על ידיהם במיקרופון.

עם הגעת המחשב ההפקות שנערכו בגן

השתכללו. “הפקנו ג’ינגל בו פרסמנו את הגן.

בניתי קופסת טלוויזיה ששימשה להדגמה”,

משחזרת איילה.

לאחר שהפיקוח ונציגי עיריית ירושלים ביקרו

בגן, הוחלט להקים ברמות מרכז לימודי

להוראת מדיה בעבור ילדי גנים ממלכתיים

דתיים וממלכתיים באזור. בהמשך ניתנה

אפשרות לכל גני החובה בירושלים להיעזר

במרכז בחינוך לצריכת תקשורת המונים.

המרכז נדד ממבנה גן אחד למשנהו, עד

עבר למבנה קבע בו הוא פועל

2011

שבשנת

כיום. פנים הגן תוכנן ועוצב על ידי איילה.

המכשור נועד לאפשר לילדים להתנסות

בסוגים שונים של תקשורת המונים, החל

מהפקת ספרים ותקליטורים וכלה בהפקת

סרטים. במרכז יש חדר אקוסטי המשמש

כאולפן וגם כ”לשכה אפלה” לצורכי צילום.

כמו כן מוצגים במרכז מכשירים המדגימים

את התפתחות אמצעי התקשורת ההמוני, כגון

קמרה אובסקורה ולוח זרחני בעזרתו לומדים

על חשיבות האור בצילום.

תיאוריה ומעשה

תוכניות מרכז המדיה נכללות בסל תרבות

המוצע לגני הילדים הממלכתיים והממלכתיים

דתיים. כל גננת רשאית לבחור את התוכנית

המתאימה לה. בדרך כלל הגננות נרשמות

לתוכנית אחת בשנה, אך יש שנרשמות ליותר.

במסגרת התוכנית מגיע הגן כולו למרכז

שעות.

5-

לפעילות יומית שנמשכת כ

תחילתו של היום מוקדשת לחלק התיאורטי,

בו מציגים בפני הילדים את הנושא ואת

הפעילויות השונות. מתקיימת שיחה שבה

מרכז המדיה בשכונת רמות אלון בירושלים, הוקם

ביוזמת משרד החינוך, עיריית ירושלים

1995

בשנת

ומינהלת רמות אלון במטרה להקנות לילדי הגן

תובנות בסיסיות בתקשורת המונים. בסדנאות שפיתח

המרכז, מתנסים הילדים בהפקת ספרים, תקליטורים,

פרסומות וסרטים

צילמה: מרים צחי

|

כתבה: בת-שבע פומרנץ

תחילתו של היום

מוקדשת לחלק

התיאורטי, בו מציגים

בפני הילדים את הנושא

ואת הפעילויות השונות.

מתקיימת שיחה שבה

התלמידים מעלים את

מה שידוע להם על

הנושא. כך למשל אם

התוכנית שנבחרה על ידי

הגננת היא הפקת ספר,

השיחה מתנהלת סביב

השאלות לשם מה יש

ספרים. איך בנוי ספר,

ההבדל בין ספר מצולם

לספר מצויר, תפקיד

התמונה בסיפור, תהליך

הכנת ספר ועוד

אייר תשע"ז

36