Next Page  38 / 68 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 38 / 68 Previous Page
Page Background

התלמידים מעלים את מה שידוע להם על

הנושא. כך למשל אם התוכנית שנבחרה על

ידי הגננת היא הפקת ספר, השיחה מתנהלת

סביב השאלות לשם מה יש ספרים. איך בנוי

ספר, ההבדל בין ספר מצולם לספר מצויר,

תפקיד התמונה בסיפור, תהליך הכנת ספר

ועוד.

בחלק המעשי, מחולקים הילדים לקבוצות

והפעילויות מתבצעות בהנחיית צוות הגן

והמרכז. הקבוצות עוברות מתחנה לתחנה

כשבכל אחת מהן יש התנסות בהיבט אחר של

הנושא. כך למשל בתוכנית “קסם הצילום”

בזמן שקבוצה אחת מפתחת תמונות בחדר

חושך, קבוצה שנייה מצלמת בחצר עם

מצלמות מזוויות שונות, קבוצה שלישית

מצלמת במעגל סגור, וקבוצה רביעית נכנסת

ללשכה אפלה ולומדת להכיר את עקרונות

המצלמה.

קסם הצילום

תוכניות המרכז מותאמות לנושאים עליהם

ממליץ משרד החינוך. כך למשל בהתאמה

שנה לשחרור ירושלים -

50 -

לנושא השנתי

מציגים בתוכנית “קסם הצילום” צילומי שחור-

לבן היסטוריים מהשנים הראשונות לקום

המדינה וצילומי חפצים שהיו אז בשימוש כמו

טלפון ישן, מצלמות גדולות עם פלאש מכני,

עגלת תינוק מקש, אמבטיה ממתכת ששימשה

כיסא קל, ומשחקי ילדים ישנים. “הילדים

פינה עם אביזרי מדיה

צלמניה בחצר

מנהלת המרכז,

איילה חמילבסקי:

“אחת ממטרות ‘קסם

הצילום’ היא ללמד

על ההיבט המתעתע

בצילום. הילדים נחשפים

לתמונות, פרסומות

וסרטים, ולא תמיד

התמונות משקפות

את המציאות. למשל,

בקבוק קולה קטן נראה

גדול בהרבה מגודלו

האמיתי אם מצלמים

אותו מקרוב. אם הילדים

ילמדו כיצד אפשר

ליצור אשליה של גודל,

הם יבינו כי התמונה

לא בהכרח משקפת

את המציאות, במיוחד

כשמדובר בפרסומות”

אייר תשע"ז

38